ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Škody Octavia
16. července 2020

Čtvrtá generace nejprodávanějšího auta v Česku přichází s ještě prostornějším interiérem, velmi bohatou výbavou ale i lepšími jízdními vlastnostmi. Proti minulému modelu ale narostla i cena. Stane se Škoda Octavia opět miláčkem českého národa?
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Čtvrtá generace nejprodávanějšího auta v Česku přichází s ještě prostornějším interiérem, velmi bohatou výbavou ale i lepšími jízdními vlastnostmi. Proti minulému modelu ale narostla i cena. Stane se Škoda Octavia opět miláčkem českého národa?

Vůz stojí na inovované podvozkové platformě MQB Evo a nabízí proto i lepší jízdní vlastnosti než předchůdce. Mladá Boleslav jej navíc prodává s výbavou, která byla ještě před pár lety doménou jen výrazně dražších aut luxusních značek. Například vůbec poprvé se zde objevuje head-up displej. To ale souvisí i s vyšší cenou a celou řadou příplatků, které mohou finální cenu vozu vyšponovat opravdu hodně vysoko. 

Škoda Octavia Combi se předně stane miláčkem firemních vozových parků, tento model má ale i rozumnou šanci na soukromé vlastnictví. Díky její velikosti bychom ji doporučili i větším rodinám, které nechtějí přesednout do SUV. Ani v něm totiž nenajdou tolik prostornosti. Pak také těm, kteří využijí její nadměrně velký kufr, od řemeslníků po architekty. Logickou skupinou jsou samozřejmě stěhovaví chalupáři.

Nová Octavia svými vnějšími rozměry spadá mezi kompaktní liftbacky. Tento segment nemá v Česku početné zastoupení, a tak je největším soupeřem tuzemského bestselleru pouze nošovický Hyundai i30 Fastback. Dalšími konkurenty z řad podobně velkých sedanů jsou pak třeba Toyota Corolla, Mazda 3, Fiat Tipo nebo třeba Renault Megane.

V červenci 2020 jsme testovali Škodu Octavia s benzinovým motorem 1.5 TSI a manuální převodovkou. Upozorňujeme, že šlo ještě o předsériový model a některé věci tedy mohou v produkčním autě fungovat jinak – povětšinou lépe. Změn ale už bude jen minimum, pokud vůbec nějaké budou.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Škoda Octavia stojí na nové platformě MQB Evo (vznikla evolucí předchozí generace), kterou sdílí s Volkswagenem Golf nebo Seatem Leon. Auta se ale od sebe výrazně liší designem. Pokrok je cítit i oproti předchozí generaci, i když stále jde o velmi nevýrazný a na první pohledem ničím zajímavý liftback. Tato karosářská verze je však dle našeho názoru pohlednější než kombi.

Octavia dostala novou masku chladiče s výrazným chromovým rámečkem, se kterou jako první přijela Škoda Scala. Všimněte si, že pod čumákem, který už tolik nezasahuje do grilu, je štítek pro radar.

Pryč je také „čtyřoký“ design světel, který Octavia nosila po faceliftu třetí generace. Úplně se ale na něj nezapomnělo a tak auto s LED světlomety trochu připomíná předchůdce tvarem denních diod.

Světlomety krásně navazují na masku chladiče. Příď tak působí moderně a svěže, na druhou stranu na první pohled poznáte, že jde o Octavii. A to je pro značku důležité!

Zbrusu nové základní provedení Active standardně vyjíždí na 16palcových ocelových kolech. Námi zkoušené vrcholné provedení Style pak na parádně vypadajících "sedmnáctkách". Je možné si však připlatit také za 18palcovou obuv z lehké slitiny.

Zatímco předek navazuje na Scalu, zadní brzdová světla zase připomínají o třídu vyšší Superb. To autu samozřejmě prospívá.

Tady je ještě celkový pohled na záď, aby bylo jasné, o čem mluvíme. Octavia dostala jako všechny nové Škody od roku 2019 velký nápis na zádi ŠKODA místo loga. Střeše pak dominuje moderní anténa ve formě žraločí ploutve. Její barva se líší podle úrovně výbavy. Buď je leskle černá, nebo v barvě karoserie.

A teď už hurá na místo řidiče. Protože i když zevnějšek vozu svým designem působí spíš jako evoluce než revoluce, kabina je pravým opakem. Tady nezůstalo nic z minulé verze. Interiér je moderní a potěší všechny příznivce chytrých mobilních telefonů nebo tabletů. Více o něm u v následující kapitole.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
V interiéru je všechno nové. Výhled ven je vynikající, Octavia ani ve čtvrté generaci nepřišla o své relativně úzké A sloupky. Absolutní novinkou je samozřejmě volant, který je prvním dvouramenný…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus