ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Octavia po faceliftu
8. února 2017

Třetí generace Škody Octavia prošla faceliftem, který přišel nejen se zásadní změnou designu přídě, ale i řadou technických vylepšení. Lehce se proměnily i rozměry a auto dostalo také novou elektronickou výbavu. Vše nasvědčuje tomu, že Octavia úspěšně pokračuje v hesle: nabídnout kus auta navíc.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan Markovič

Třetí generace Škody Octavia prošla faceliftem, který přišel nejen se zásadní změnou designu přídě, ale i řadou technických vylepšení. Lehce se proměnily i rozměry a auto dostalo také novou elektronickou výbavu. Vše nasvědčuje tomu, že Octavia úspěšně pokračuje v hesle: nabídnout kus auta navíc.

Nejprodávanější vůz na českém trhu už od počátku třetí generace vyrostl natolik, že se délkou karoserie zařadil do střední třídy, tedy mezi manažerská auta. Většinou ostatních parametrů ale spadá do nižší střední. I proto si hůř hledá konkurenty, což mu ale hraje do karet. Po faceliftu se navíc karoserie vozu prodloužila o 11 mm, za což můžou nově tvarované nárazníky. Zvýšil se také rozchod zadních kol o 20 mm pro standardní verze a 30 mm pro verze se víceprvkovým zavěšením kol.

Asi nejdiskutovanější změnou oproti variantě před faceliftem je nová příď s dominantní čtveřicí světel, která po představení vozu začala rozdělovat řidiče mezi zastánce a odpůrce nového vzhledu. Drobnými změnami prošel také interiér. Velikostně je uvnitř vše při starém a tak Octavia nabízí obrovský kufr i vnitřní prostor a pohodlně slouží jako rodinné auto.

Jak už bylo řečeno, konkurenti se pro Škodu Octavia hledají těžko. Z hlediska prostornosti by šlo uvažovat například o velmi praktické Hondě Civic, nabízí se i koncernový sourozenec Volkswagen Golf. Zajímavé srovnání by mohlo být i s Renaultem Mégane.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Změna designu asi každého praští do očí. Škoda Octavia po faceliftu dostala místo původní dvojice světel čtyři samostatné světlomety, které jsou na každé straně oddělené poměrně tlustým sloupkem. Vnitřní světla přímo navazují na novou masku chladiče, která je širší a výraznější. Na prvních fotografiích způsobilo tohle provedení šok a okamžité hádky o tom, zda jde o krásné nebo ošklivé auto. To nechám na laskavém posouzení čtenáře, každopádně lze minimálně ocenit fakt, že se šéfdesignér Jozef Kabaň odhodlal k takto zásadnímu kroku u nejsledovanějšího vozu v zemi.

Podívejme se blíž na světlomety. Potkávací a dálková světla jsou ve vnějším tělesu, obrysová ve vnitřním. To, co možná na této fotce není vidět, jsou povedené LED pro denní svícení. Pokud se rozsvítí všechny dohromady, dávají autu nový „světelný podpis“.

U masky chladiče se mi líbí, že se podařilo zakomponovat plochu nutnou pro funkci radaru přímo do přídě, takže vzhled neruší tak, jak se to děje u řady jiných aut. Tady je prostě uprostřed a velká plastová plocha působí přirozeně.

V nárazníku jsou integrované mlhovky. Ostřejší provedení s nápadným „lízátkem“ má na svědomí fakt, že se se auto rozměrově trochu protáhlo – 11 mm navíc ale nestojí prakticky za řeč.

Hezká je střecha, která může být vyvedena v černé barvě, tudíž zakrývá fakt, že je v ní instalované střešní okno. To proto neruší.

Když se podíváme dozadu, najdeme zde nová brzdová světla s nápadnějším profilováním. Samozřejmostí je fakt, že jsou kompletně vybavena diodovou technikou.

Design kol začíná být silnou stránkou Octavie. Třeba tyto disky o velikosti 18“ přitahují pozornost. Na výběr je celá řada designů.

Pokud si pořídíte nejvyšší výbavovou variantu, pak o tom dáte světu na vědomí nápisem na boku vozu. Jde o klasické znamení, kterým se Octavia chlubí už od své první generace.

Bohužel jsme zatím během jízd v Portugalsku testovali pouze top verzi Laurin & Klement s nejbohatší výbavou. Recenzi ale budeme postupně rozšiřovat.

reklama
Řidičova zóna
Na první pohled by se mohlo zdát, že se toho v kabině Škody Octavia faceliftem mnoho nezměnilo, když ale dáme dohromady všechny detaily, zjistíme, že to tak úplně pravda není. Samozřejmě náš dobrý d…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus