ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Kodiaq
7. října 2021

Obr z českých luhů a hájů našel zalíbení u mnoha řidičů, jak dokládá žebříček nejprodávanějších aut na našem trhu. Své příznivce si získal především jízdními vlastnostmi a praktičností. Zároveň je to první škodovka, co nabízí plnohodnotných sedm míst k sezení.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Obr z českých luhů a hájů našel zalíbení u mnoha řidičů, jak dokládá žebříček nejprodávanějších aut na našem trhu. Své příznivce si získal především jízdními vlastnostmi a praktičností. Zároveň je to první škodovka, co nabízí plnohodnotných sedm míst k sezení.

Škoda Kodiaq svými rozměry spadá do kategorie středně velkých SUV, kde se může chlubit nadprůměrnou prostorností. Boduje nejen velkým kufrem, ale i místem na nohy u prvních dvou řad sedadel.

Potěší také vynikajícím komfortem, moderním multimediálním systémem nebo také spoustou chytrých řešení. Za všechny jmenujeme třeba ochranné lišty hran dveří, které se samočinně aktivují při jejich otevření. Zaujme i ve sportovním provedení RS s krásnými dvacetipalcovými koly Sagitarius. Slabinu vidíme především ve vyšší pořizovací ceně, která je umocněna chybějící základní výbavou Active. Mladoboleslavský rodák tak začíná na částce o sto tisíc vyšší než předchůdce.

Všestrannost vozu ocení rodiny všech velikostí a věkových kategorií a dobře poslouží i hodně aktivním párům, které potřebují spoustu místa na sportovní pomůcky a pohon všech kol třeba při jízdách za lyžováním. K dostání je i s pohonem pouze přední nápravy.

Nový Kodiaq se vyrábí v továrně v Kvasinách a na českém trhu se objevil v říjnu roku 2016. Po necelých pěti letech (duben 2021) se dočkal omlazení.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Model před modernizací se dle statistik celosvětového prodeje nejčastěji dodával ve vyšší výbavě Style, konkrétně šlo o 63 %. Není proto divu, že se nám do rukou dostala tato verze i v jeho novější podobě.

Ta nyní trochu přimhouřila oči a mezi ně umístila mřížku chladiče tvarově shodnou s většinou nových modelů značky. Charakterizuje jí silnější chromovaný lem na bočních stranách, který je právě v oblasti světlometů lomený. Prvně se objevila na Škodě Scala v roce 2019 a o té doby se stala jakýmsi emblémem pro nově vzniklé či modernizované vozy české automobilky.

Takto vypadal vůz před faceliftem.

A zde je po úpravách.

Na zádi dostaly světlomety nový tvar stejně tak i odrazky, které se ale posunuly více do strany.

Potěší, že i základní verze vyjíždí na sedmnáctipalcových litých kolech, takže žádnou chudobu na plecháčích nepotkáte. Testované auto obouvalo osmnáctipalcová kola (standard u výbavy Style). Varianta Laurin&Klement má stejně jako provedení Sportline ve standardu devatenáctky a s příjezdem sportovní verze RS došlo i na sériové dvacítky.

Ty mají označení Sagitarius.

Již v nejnižší výbavě Ambition se setkáte s full LED světlomety. Ty nejen hezky vypadají, ale také velmi daleko a jasně svítí.

Vnitřek vozu se po modernizaci výrazně nezměnil. Zásadní proměnu prodělal pouze volant, který přišel o jedno rameno, konkrétně o to spodní. Shoduje se tak s novou Octavií, kde se tento typ prvně objevil.

Palubní deska se pro jednotlivé stupně nabízí s odlišnými dekory obložení, jež se objevují i ve výplních dveří. Od minulé verze jsou designově jiné, až na top variantu Laurin&Klement, kde zůstalo provedení černé Piano.

Před úpravou vzhledu Kodiaqu jsme měli výhrady k příplatkové panoramatické střeše, protože při rychlé jízdě mimo asfalt se z jejích míst ozývaly nepříjemné pazvuky. Tento problém jsme u novější škodovky již nezaznamenali, a tak jediným mínusem je snížené místo nad hlavou na zadních sedadlech.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Hned při nástupu do auta si můžete povšimnout prvního, nového "simply clever“ prvku u Škody Kodiaq. Hrany otevřených dveří chrání plastové listy (pouze za příplatek), takže se na parkovišti neobo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus