ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Karoq
5. října 2018

Pohodlné rodinné SUV, které může mít za příplatek unikátní prvek v podobě vyjímatelných sedadel druhé řady - to je Škoda Karoq.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Pohodlné rodinné SUV, které může mít za příplatek unikátní prvek v podobě vyjímatelných sedadel druhé řady - to je Škoda Karoq.

Jméno údajně vymyslel dvanáctiletý indiánský chlapec z aljašského ostrova Kodiak. Spojil dohromady slova "karraq", tedy automobil, a "quarruk", tedy šíp, který je mimo jiné i ve znaku Škodovky.

Karoq je nástupcem modelu Yeti, protáhl se však proti němu o 16 centimetrů. Zároveň jde o sourozence Seatu Ateca, s nímž se společně vyrábí v Kvasinách. Připravuje se ale i výroba v Mladé Boleslavi.

Auto se nabízí s pohonem předních, nebo všech kol. V roce 2018 ale verze s pohonem všech kol kvůli nestihunté homologaci podle nových emisních norem vypadly z nabídky. 

Při porovnání s ostatními SUV nižší střední třídy vyniká Škoda Karoq nejen již zmiňovanou variabilitou, ale také velmi pohodlným podvozkem nebo úsporností benzinových motorů.

Zklamalo mě, že podle našich měření se v interiéru téměř neprojevilo prodloužení délky karoserie proti Yetimu. Zejména kufr je stále krátký. Spokojený jsem nebyl s funkcí některých bezpečnostních asistentů. Na rozdíl od Yetiho už Karoq neřadím mezi nejdostupnější rodinná SUV na českém trhu. Poměr ceny a výbavy nelze považovat za konkurenční výhodu.

Karoq patří stejně jako většina SUV mezi univerzální auta s velkým množstvím potenciálních zákazníků. Těmi nejtypičtějšími by měly být menší rodiny, variabilitu interiéru ve spojení s možností pohonu všech kol ale ocení i aktivní páry a jednotlivci, nebo firmy.

Škoda Karoq se na českém trhu prodává od podzimu roku 2017. Plánují se i její další verze - Sportline s benzinovým motorem 2.0 TSI, který na začátku prodeje není v nabídce, Scout nebo luxusní Laurin & Klement. Na rozdíl od většího Kodiaqu se zatím nepočítá s ryze sportovní variantou RS.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Škodě Karoq se mimo jiné přezdívá "Baby Kodiaq".

Zepředu se jeho design s větším modelem prakticky shoduje, jak se můžete přesvědčit na snímku Kodiaqu. Zezadu jsou obě SUV mnohem lépe rozeznatelná.

Od svého sourozence Seatu Ateca se Karoq designem liší mnohem více než od Kodiaqu.

Celkově na mě kabát Škody Karoq působí sympaticky a dobrosrdečně, i když ne úplně líbivě a výrazně. A v podstatě totéž se dá napsat i o interiéru, ač přístrojovou desku testovaných variant rozsvěcel obří dotekový displej příplatkového multimediálního systému Columbus s úhlopříčkou 9,2 palců a parádní grafikou.

Spokojen jsem byl s kvalitou materiálů i jejich zpracováním. Ani u jednoho z testovaných aut jsem nezaregistroval žádné rušivé zvuky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Z toho auta je parádně vidět - to byl můj první dojem po usednutí za volant. A to jsem měl sedadlo řidiče nastavené v nejnižší poloze. I ta potěší příznivce SUV, protože šofér shlíží na provoz z výš…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus