ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Kamiq
8. září 2019

Mladoboleslavská automobilka má v nabídce už své třetí SUV, tentokrát z kategorie nejmenších. Škoda Kamiq má společný základ se Seatem Arona nebo Volkswagenem T-Cross. Je ale svébytným modelem se zajímavými jízdními vlastnostmi i výbavou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Palubní deska je očividně téměř shodná s tou, kterou najdeme v modelu Scala. Za volantem se ale sedí víš, ale jen o něco. Možná byste rozdíl skoro ani nepoznali. To u malých SUV ale nevadí. Polohu jsme si našli pohodlně a ihned.
Výhled z vozu je velmi dobrý a tak budete mít dostatečný přehled nad okolní dopravou, jak naznačuje naše fotografie z cesty po francouzské dálnici.
Na standardním multimediálním volantu s kůží nehledejte nic speciálního. Pokud jste řídili nějakou novou škodu, budete hned jako doma. V základní výbavě je za příplatek, ve Stylu pak v ceně.
Je dobře, že Škoda dává moderní displeje už i do svých malých model. Tady je součástí paketu Navi za příplatek. Má celou řadu zobrazení, jeho funkčnost jsme už ale popisovali v testu Škody Scala, který najdete zde.
Stejně tak se navíc platí i za velký dotykový displej s navigací a přehledným menu. Ulpívají na něm ale otisky prstů.
Moc se nám nelíbí ovládání klimatizace. Tady to vypadá, že bude jednoduché pomocí tlačítek, ale pro některé volby musíte vyvolat menu v zábavním systému. To není příliš pohodlné, ani přehledné. Ale dá se na to asi zvyknout.
Tleskáme chytře vymyšlenému držáku s bezdrátovým nabíjením, ve kterém už telefon létat nebude. Přitom se sem vejde i náš Samsung Galaxy S10 Plus.
Pod řadící pákou najdete přepínač jízdních režimů (o nich až v kapitole podvozku) a také potřebné tlačítko pro vypnutí systému start-stop.
Další ze Simply Clever řešení.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Přímo na mezinárodní prezentaci, která probíhala v srpnu roku 2019 jsme změřili prostornost vozu. Výsledky najdete, když se podíváte do technických údajů, které jsme pro vás nashromáždili. Stačí kliknout na tento odkaz.
Ačkoliv jde o nejmenší SUV z nabídky Škody, působí Kamiq vzdušným dojmem. Možná to bylo světle pojatou kabinou s látkovými potahy, které se nám opravdu hodně líbily.
Už o tom byla několikrát řeč, ale stojí to stále za pozornost. Kamiq usnadňuje pobyt na své palubě sadou Simply Clever řešení. Za některá se ale připlácí.
Do kufru se vejde rovných 400 litrů nákladu, přičemž jde o hodnotu, které nepomáhá žádné posouvání zadních sedadel nebo něco podobného. Kufr tak působí velký. Jeho kryt je jednoduchý dekl na šňůrkách.
Praktická je mezipodlaha, která navíc po zvednutí drží.
Pod ní už najdete rezervu a případné nástroje.
Na stěně kufru je zásuvka i háček.
Tažné zařízení je příplatek (i s přípravou) a o dost dražší než dokupované. Ale určitě se všem chalupářům vyplatí. Jeho ovládání je jednoduché. Stačí stisknout tlačítko.
Pak se vysune koule a už ji jen zacvaknete. Paráda!
Elektricky ovládané páté dveře jsou za příplatek a jen pro top výbavu.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
V srpnu 2019 se Škoda Karoq nabízí jen se dvěma motory. Benzinový tříválec 1.0 TSI je k dispozici ve dvou výkonnostních provedeních, tedy základním 70 kW a silnější 85 kW. Ten je dostupný také s aut…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus