ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Kamiq
8. září 2019

Mladoboleslavská automobilka má v nabídce už své třetí SUV, tentokrát z kategorie nejmenších. Škoda Kamiq má společný základ se Seatem Arona nebo Volkswagenem T-Cross. Je ale svébytným modelem se zajímavými jízdními vlastnostmi i výbavou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Mladoboleslavská automobilka má v nabídce už své třetí SUV, tentokrát z kategorie nejmenších. Škoda Kamiq má společný základ se Seatem Arona nebo Volkswagenem T-Cross. Je ale svébytným modelem se zajímavými jízdními vlastnostmi i výbavou.

Kamiq možná naučí Čechy kupovat malá SUV. Kategorie aut, do kterých spadá konkurence s Peugeotem 2008 nebo Renaultem Captur bude mít možná i nového králo. Jak bývá zvykem, Češi škodovky kupují snad v každé kategorii a městské crossovery nebudou výjimkou.

Auto vhodné pro malé rodiny, jednotlivce a všechny, kteří se často pohybují po městě, jsme v srpnu 2019 zkoušeli na první mezinárodní prezentaci, která probíhala v Alsasku. S vozem jsme jezdili po klikatých silnicích i dálnicích a překvapil nás kvalitou zpracování i dobrými jízdními vlastnostmi.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kdo hádal, že Škoda Kamiq bude jen Scala na vysokých kolech, ten se šeredně spletl. Auto dlouhé 4241 mm a široké 1793 mm má vlastní design, který se řadí mezi velmi nápadné. Může za to příď, kterou si podrobněji prohlédneme.
Maska chladiče je už docela známá. Velká tmavá plocha v kombinaci s chromovým rámečkem a červeným lakem autu sluší.
Logo našlo své tradiční místo na prodlouženém nose.
Nápadné jsou světlomety. V základní výbavě jsou LED jen pro denní svícení. Ve druhé Style dostanete Bi-LED světlomety. Takto výrazně oddělená světla má například Citroën nebo Jeep.
LED jsou také vzadu, samozřejmě brzdovky. Na jejich bocích najdete vroubky stále ještě odkazující na české skláře.
Škoda u všech svých nových modelů hrdě nasadila nápis na záď. Už takto jezdí Superb, Karoq i Kodiaq.
V obou výbavách jsou kola velikosti 16“, u základní pak ocelová. Můžete si ale dokoupit celou řadu zajímavých designů disků. Největší mají 18“. Kupodivu se připlácí i za šrouby proti krádeži.
Škoda zase nasadila do práce celou řadu zajímavých Simply Clever řešení. Nálevku, která se promění v trychtýř už známe ze Scaly.
Stejně tak škrabku na led, která poslouží i na kontrolo dezénu.
Pojďme se už ale přesunout do interiéru, který také už je bližší Scale a působí na nás velmi dobře. Materiály jsou očividně dobře zpracované a na výběr je i řada pěkných připlatkových dekorů. Totéž platí i o sedadlech. Látkové sedačky mohou být opravdu pěkné a díky povedenému střihu bychom je možná i preferovali před koženými.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Palubní deska je očividně téměř shodná s tou, kterou najdeme v modelu Scala. Za volantem se ale sedí víš, ale jen o něco. Možná byste rozdíl skoro ani nepoznali. To u malých SUV ale nevadí. Polohu j…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus