ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Fabia Combi
13. prosince 2011

Malá kombi zůstávají z celosvětového hlediska raritou, v Česku ale stále jde o tradiční rodinný a služební vůz.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Malá kombi zůstávají z celosvětového hlediska raritou, v Česku ale stále jde o tradiční rodinný a služební vůz.

Fabia Combi uvedená v druhé generaci na trh začátkem roku 2008 a modernizovaná v roce 2010 navíc drtí svých pár konkurentů i předchůdkyni velikostí kufru a podélnou prostorností kabiny. Potěší také ceny, jízdní vlastnosti a nově i barevná paleta vesměs kvalitních motorů.

Stejně jako u krátké Fabie zůstává problémem disproporce karoserie, jejíž výška se blíží šířce. Mám pocit, že optické rozšíření přední části vozu prospělo víc krátké fabii než kombíku. Jeho delší karoserie mi teď z některých úhlů pohledu víc připomíná jezevčíka.

Modernizace přinesla zvlášť u lepších výbav dojem kvalitnějšího interiéru.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kombík mi před modernizací přišel vzhledově vyváženější než krátká fabia. Větší délka karoserie a splývavější zadní dveře totiž maskovaly nepěkný kontrast nadprůměrně vysoké a zároveň hodně úzké karoserie. Jenže zatímco kompaktnější karoserii krátké Fabie modernizace jednoznačně pomohla, dlouhý kombík na mě teď z předoboku působí rozpačitěji. Dynamičtější tvář mi k užitkovější karoserii tolik nesedí.

Posuďte sami. Vlevo aktuální verze, vpravo ta z roku 2008 v podobné výbavě. Obě fotky se dají zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Z interiéru nezmizel lehký, vzdušný a svěží design. Navíc mi připadá, že se díky modernizaci výrazně zlepšila kvalita použitých materiálů. Zvlášť tlačítka u lepších rádií a verzí klimatizace mají po modernizaci tlumenější chod stejně jako dovření schránky před spolujezdcem. Zkoušel jsem ale i provedení bez klimatizace a tlačítka ventilace mi u nich připadala podobně tuhá a kovová jako dříve.

Tady můžete porovnat vzhled přístrojových desek. Zde vidíte palubku před modernizací.

A tady po modernizaci. Obě verze patří k výbavě Ambiente (po přejmenování Ambition) s množstvím hodně podobných příplatkových doplňků.

Jedinou obyčejnější přístrojovku inovovaného typu jsem zatím objevil na ženevském autosalonu, jinak jsem jezdil minimálně s výbavou Ambiente (Ambition). Ze ženevského exponátu i pohledu do ceníku vyplývá, že se výbava Active opět obejde bez dvířek vrchního odkládacího prostoru.

Pokud si neobjednáte ve výbavách Active nebo Ambition příplatkové rádio, dostanete auto pouze s přípravou a tedy nepříliš vábnou dírou uprostřed přístrojovky. Akční verze Champion a Fresh ale tenhle problém naštěstí vyřešily, protože obsahují rádio ve standardu.

Šedivé plasty bez stříbrných linek a dekorů výbavy Active podle snímku z konfigurátoru Škody moc parády nenadělají. Takže přetrvává rozdíl ve vzhledu levných a drahých specifikací, i když není tak dramatický jako u krátké Fabie. Kombík se totiž neprodává v "sociálním provedení" Easy ani nejšmrncovnějším Monte Carlo.

Srovnání podob řadicí páky u výbavy Active (vlevo) a Elegance (vpravo), ale dokazuje, že i tak dostane majitel vyšší výbavy výrazně hodnotnější a hezčí auto.

Ani u nejvyšších verzí se mi moc nelíbil zvuk zavírání dveří. Přišel mi stejně jako dřív trochu plechový.

Zato se mi zatím u fabií a roomsterů po modernizaci nestalo, že bych se setkal s nějakými pazvuky uvnitř přístrojové desky, což bývala jejich častá nemoc.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Neliší se od srovnatelných výbavových stupňů krátké fabie. Nabízí řidiči nadprůměr místa do výšky a podprůměr do šířky. I v nejnižší poloze se sedí výš než u většiny malých aut. Díky tomu je z F…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus