ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nové Škody Fabia Combi
16. března 2015

Malá kombi zůstávají z celosvětového hlediska raritou, v Česku ale stále jde o tradiční chalupářský, rodinný a služební vůz.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Malá kombi zůstávají z celosvětového hlediska raritou, v Česku ale stále jde o tradiční chalupářský, rodinný a služební vůz.

Třetí generace Fabie Combi dostala za úkol posílit pozici modelu na našem trhu, kterou předchůdkyně ztratila, když jí hodně zákazníků přebral modernější Rapid.

Novinka uvedená na trh začátkem roku 2015 se Rapidu moderností vzhledu vyrovnává a rozšířením i snížením získala na atraktivitě.

Několik málo konkurentů drtí zejména velikostí kufru, který by se neztratil ani o třídu výš. Potěší také jízdní vlastnosti a parametry některých motorů.

Nejvíc bych Fabii Combi vyčetl chudou základní výbavu a několik příznaků lacinosti - třeba kovově znějící zabouchnutí dveří nebo výhradně tvrdé plasty na přístrojové desce.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vizáž karoserie nové Škody Fabia Combi téměř nenavazuje na předchůdkyni. Příď se shoduje s hatchbackem, záď se kromě něj inspirovala také Octavií Combi. Vypadá dobře, ale důstojné krásy své větší sestry nedosahuje ani v nejvyšperkovanějších provedeních, které jsme měli k dispozici.

Všechna zatím testovaná auta disponovala příplatkovými litými šestáctipalcovými koly, projektorovými halogenovými světlomety s LED denním svícením (standard nejvyšší výbavy Style), 6,5 palců velkými barevnými displeji příplatkového rádia Bolero nebo hodnotně působícími ovladači automatické klimatizace. Výbavy Active a Ambition přitom nemají ve standardu ani klimatizaci manuální. Pokusím se co nejdřív dostat k některé z levnějších verzí, zatím si můžete najít obrázky levnějších klimatizací nebo rádií najít na konfigurátoru Škody zde.

Nový kombík se mi sice díky snížení a rozšíření karoserie líbí o hodně víc než předchůdce, ale kdybych volil mezi designem jeho a hatchbacku, tak mě více oslovila krátká verze. Také proto, že nabízí na rozdíl od Combi za příplatek kontrastní barvu střechy a zrcátek.

U kombíku alespoň trochu podobný efekt vytváří příplatková panoramatická střecha. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Combi nabízí na rozdíl od hatchbacku za příplatek tři různé barvy litých kol - bílou, červenou nebo černou.

Uvnitř lze stejně jako u hatchbalcku odlišit barvu panelu v přístrojové desce, výplní dveří nebo čalounění. To působí svěžím a mladistvým dojmem, v rámci malých aut však nejde o nic výjimečného.

Zajímavostí je možnost polepit si panel v přístrojové desce vlastním motivem. Pošlete do Mladé Boleslavi obrázek a dostanete za 480 Kč dvě fólie s daným výtvorem. V autě tak můžete vozit fotky svojí rodiny nebo třeba medvídka mývala. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Interiér Škody Fabia Combi III včetně přístrojové desky pokrývají pouze tvrdé plasty, které ale na pohled působí hodnotně. Ani jedno ze dvou testovaných aut nevydávalo nežádoucí zvuky při přejíždění nerovností. Horší to bylo se zabouchnutím předních dveří. To znělo dost plechově a lacině.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Stejně jako u hatchbacku přehledná a u testovaných aut i útulná. Šířka v loktech se podle našich měření mezigeneračně zlepšila o čtyři centimetry, takže už si řidič se spolujezdcem tolik nepřekáže…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus