ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nové Škody Fabia
16. října 2014

Třetí generace Škody Fabia bude stejně jako její dvě předchozí provedení hrát především roli dostupného auta pro jednotlivce, páry a zaměstnance.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Třetí generace Škody Fabia bude stejně jako její dvě předchozí provedení hrát především roli dostupného auta pro jednotlivce, páry a zaměstnance.

Na poměry malých aut stále relativně konzervativní, ale mezigeneračně výrazně modernější design malého pětidveřového hatchbacku by měl udržet zájem starší klientely i přilákat mladší ročníky.

Škoda Fabia třetí generace může sloužit i jako základní rodinné auto. Na rozdíl od předchůdce umožňuje bezpečnou přepravu pěti dospělých osob a do kufru se vejde víc věcí než u většiny soupeřů. Většina rodin ale sáhne spíš po praktičtějším kombíku.

Jako největší klady při porovnání s konkurencí vidím kromě objemu a propracovanosti zavazadlového prostoru také nízkou spotřebu všech motorů a podle prvních zkušeností i vynikající jízdní vlastnosti. Největší slabinu představuje lenost slabšího benzinového tříválce a docela chudá standardní výbava nejen prvního stupně Active, ale i druhého Ambition.

Nová Škoda Fabia se v Česku prodává od podzimu 2014.  

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Připadá mi, že se hlásí spíše k první než k druhé generaci Fabie. Vyznává konzervativní čistý styl, který ale na rozdíl od „jedničky“ není tak strohý a na rozdíl od dvojky působí festovně. To platí jak o exteriéru tak interiéru.

Jedním dechem ale musím dodat, že jsem zatím měl k dispozici pouze vyšperkované verze s příplatkovými litými šestáctipalcovými koly, projektorovými halogenovými světlomety s LED denním svícením (standard nejvyšší výbavy Style), 6,5 palců velkými barevnými displeji příplatkového rádia Bolero nebo hodnotně působícími ovladači automatické klimatizace. Výbavy Active a Ambition přitom nemají ve standardu ani klimatizaci manuální. Pokusím se co nejdřív dostat k některé z levnějších verzí, zatím si můžete najít obrázky levnějších klimatizací nebo rádií najít na konfigurátoru Škody zde.

Fabii prospělo mezigenerační rozšíření a snížení, její proporce vypadají mnohem sportovněji než u předchůdkyně.

Kritici se mohou vozit na tom, že některé části karoserie nevyznívají úplně originálně. Zepředu trojková Fabia silně připomíná Rapid a zezadu se její design podobá Fiatu Stilo, což na fotkách není tak patrné jako v reálu, zvláště když obě tato auta vidíte vedle sebe. Zajímavé je, že právě za Fiat Stilo se testovací prototypy Fabie III převlékaly při maskování. Celkově ale Fabia hatchback působí jako docela nezaměnitelný model.

Výrazně se rozšířily možnosti individualizace vzhledu vozu. Stejně jako u předchůdkyně můžete mít jinou barvu střechy než karoserie, což obarví také kola nebo kryty zpětných zrcátek. Uvnitř lze odlišit barvu panelu v přístrojové desce, výplní dveří nebo čalounění. To vše působí svěžím a mladistvým dojmem, v rámci malých aut však nejde o nic výjimečného.

Zajímavostí je možnost polepit si panel v přístrojové desce vlastním motivem. Pošlete do Mladé Boleslavi obrázek a dostanete za 480 Kč dvě fólie s daným výtvorem. V autě tak můžete vozit fotky svojí rodiny nebo třeba medvídka mývala. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Interiér Škody Fabia III včetně přístrojové desky pokrývají pouze tvrdé plasty, které ale na pohled působí hodnotně. Žádné ze čtyř testovaných aut nevydávalo nežádoucí zvuky při přejíždění nerovností.

Platilo to i pro verzi s příplatkovou panoramatickou střechou, která prosvětlí interiér vozu.

Horší to bylo se zabouchnutím předních dveří. To znělo dost plechově a lacině.

Spokojený jsem nebyl ani se zvukem stěračů u jednoho z testovaných exemplářů. Při jejich pohybu do krajní polohy se ozývalo hlasité žvýkání a asi si umíte představit, jak něco takového působí na otce dvou věčně nahlas přežvykujících pubescentů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Přehledná a u testovaných aut i útulná. Šířka v loktech se podle našich měření mezigeneračně zlepšila o čtyři centimetry, takže už si řidič se spolujezdcem tolik nepřekážejí. Mám pocit, že se v …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus