ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Enyaq iV
30. března 2021

První elektrické SUV z Mladé Boleslavi patřilo mezi nejočekávanější vozy roku. Není divu, jde o auto, které má naučit českého zákazníka jezdit elektricky. Zda k tomu má ty správné argumenty, jsme zjišťovali během prvních jízd na českých silnicích.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Pozice za volantem je vynikající, výhled velmi dobrý. Přesto v nás interiér Enyaqu zanechal trochu rozporuplné pocity.
Palubní deska je masivní s velkou vrchní částí. Jasně jí dominuje displej zábavního systému, který má velikost 13“ a je největší, jaký se kdy u Škody objevil. Jasně, je tu cítit trochu inspirace Teslou, ale to je vlastně dobře.
Pojďme se tedy nejdřív věnovat zábavnímu systému. Ten má přehlednou domovskou obrazovku a jemnou grafiku. Prostě tablet jak má být.
Za navigaci je ale nutné připlatit, což je trochu škoda.
Na druhou stranu nám už nevadí, že se do něj přesunulo i ovládání klimatizace. Je přehledné a reaguje rychle. Stejně jako obrazovka pro výběr jízdních režimů. Na to jsme si zvykli rychle.
Tato sada tlačítek není ničím novým. Známe ji už ze Škody Octavia, která naší redakcí prošla mnohokrát. Neztratíte se tak ani vy, kteří jste měli tu čest s novějšími vozy z Mladé Boleslavi.
Z Octavie pochází i volant. Není si tedy potřeba vícero zvykat na jeho ovládání. Příjemné jsou rollery s kovovým povrchem.
Unikátem je miniaturní obrazovka před řidičem. Ta má úhlopříčkou jen pět palců, ale vejde se do ní velké množství informací.
Třeba i to, když před vámi jede náklaďák. To ho pak systém adaptivního tempomatu hlásí řidiči, aby si dal pozor (vlevo). Je to i čtečka dopravních značek, rychlost, dojezd, nabití baterie, atd...
Zajímavým zážitkem je head-up displej s rozšířenou realitou, za který je ale nutné připlatit nemalé peníze. Vejde se do něj hodně informací, které v podstatě dublují malou obrazovku.
Pořádně si prohlédněte toto foto. Vidíte modrou šipku, která jakoby leží na silnici. To je vložená realita, navigace vám přes ni ukazuje, kam jet a tím pomáhá, abyste neminuli odbočku. Praktičnost takového řešení ale není velká, spíš jde o zajímavou ukázku technologie, která by se mohla do budoucna zlepšovat.
Chybou je ale to, že za slunného počasí se palubní deska výrazně odráží do čelního skla. Mimochodem i na tomto snímku si můžete prohlédnout vloženou realitu – tentokrát linka na středu silnice naznačuje, že by měl řidič držet auto ve svém jízdním pruhu.
Celkově se ale s Enyaqem jezdí příjemně a vše je na očích a dobře dostupné z místa řidiče.
K dispozici je i dvojitá přihrádka na odložení mobilů s indukčním nabíjením. Její šuplíčky ale byly bohužel příliš úzké pro náš redakční Samsung Galaxy S10 plus.
A co se skrývá pod tímto tlačítkem?
Ano, další přihrádka. To je poprvé, co toto řešení vidíme u Škody.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Škodu Enyaq jsme pečlivě proměřili už během prvních jízd. Zjistili jsme například podélné místo v interiéru s hodnotou 155 cm, což je vynikající hodnota pro středně velké SUV. Je na tom navíc jen o dva centimetry hůř než větší Kodiaq a o 10 centimetrů lépe než menší Karoq. Výška ve druhé řadě sedadel je 99 cm nad hlavou, což je méně než u obou běžných SUV, ale jen v řádu jednotek centimetrů.
Kufr pojme v základním uspořádání 585 litrů zavazadel, Kodiaq má 650, Karoq 521 litrů. Enyaq ale na rozdíl od Karoqu nenabízí třetí řadu sedadel ani posuvnou lavici, která by možná pomohla.
Zadní sedadle lze sklápět i pomocí páček v kufru, které jsou rozměrné a snadno nahmatatelné.
Nevznikne pak úplně rovná plocha. Škoda ale přišla se zajímavým řešením.
Tím je podlaha, kterou lze nastavit o něco výš a tím navázat na sklopená sedadla. Sama už je mírně prohnutá a tak vzniká souvislá plocha, která mírně zvyšuje svůj sklon. Jako by to byl skokánek třeba pro lyžaře. Ve výsledku tak můžete pohodlně odstěhovat nějaké větší kusy nábytku.
Pod podlahou jsou polystyrenové pořadače na nejrůznější Simply Clever prvky. Třeba na čističku kabelů, pořadače na suchý zip nebo kabel samotný. Místa je tu dost a snadno si věci srovnáte.
Zaujalo nás ale tohle tlačítko, které u elektromobilů až zas tak často vidět není. Ano je to elektricky výklopné příplatkové tažné zařízení.
Stačí stisknout a pak jemně dokopnout. Enyaq utáhne na kouli až 1200 kg. Na karavan to úplně není, ale na Agados s cihlami klidně.
Škoda samozřejmě nešetřila se svými Simply Clever prvky ani jinde. Tady je držák na mobily pro zadní cestující.
Nechybí deštník v předních dveřích.
Koš na odpadky je součástí snad všech nových škodovek.
Ještě musíme pochválit středovou konzoli s odkládacím prostorem.
A samozřejmě trychtýř pro dolévání tekutiny do ostřikovačů, díky kterému si nepolejete celý motor modrým „svinstvem“.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Škoda Enyaq se zatím prodává ve dvou verzích, každá má jiný výkon motoru i kapacitu baterie. Základem je na českém trhu v březnu 2021 Enyaq iV 60 s 132 kW a kapacitou 62 kWh, se kterou slibuje dojez…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus