ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Enyaq iV
22. září 2021

První elektrické SUV z Mladé Boleslavi patřilo mezi nejočekávanější vozy roku. Není divu, jde o auto, které má naučit českého zákazníka jezdit elektricky. Zda k tomu má ty správné argumenty, jsme zjišťovali během prvních jízd na českých silnicích i ve velkém testu spotřeby.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

První elektrické SUV z Mladé Boleslavi patřilo mezi nejočekávanější vozy roku. Není divu, jde o auto, které má naučit českého zákazníka jezdit elektricky. Zda k tomu má ty správné argumenty, jsme zjišťovali během prvních jízd na českých silnicích i ve velkém testu spotřeby.

Škoda Enyaq iV je aktuálně jediná nová elektrická škodovka a také zároveň nejdražší vůz z nabídky. To bývá ale u elektromobilů běžné a podobně jako ostatní konkurenti i Enyaq částečně vynahrazuje cenu bohatou výbavou plus zajímavou nabídkou příplatkových prvků. Mezi ně patří třeba head-up displej s rozšířenou realitou, který se u Škody objevuje vůbec poprvé.

Enyaq je koncernovým sourozencem Volkswagenu ID.4, má obdobné parametry. Působí ale dramatičtěji díky nápadnějšímu designu. Za volantem tak usednou hlavně bohatí individualisté, nebo zámožnější rodiny, pro které to může být první a velmi dobrá cesta k elektrické budoucnosti. Enyaq je totiž také velmi praktickým vozem.

Během prvních jízdy jsme s modelem Enyaq iV 80 ujeli zhruba 130 kilometrů. Nejde tedy zatím o plnohodnotnou recenzi, na niž si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Jakmile s vozem nabudeme klasické týdenní dojmy, text rozšíříme o další postřehy.

Se Škodou Eynaq iV 80 jsme jezdili poprvé na konci března 2021. V září 2021 jsme pak ten samý model měli možnost prověřit z hlediska spotřeby. O naše dojmy jsme rozšířili kapitolu motorizace.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Škoda Enyaq zapadá se svou velikostí mezi Škodu Karoq a Škodu Kodiaq, ale s 4649 mm se výrazně víc blíží právě Kodiaqu. Tomu odpovídá i design, který ještě dotváří celkové proporce vozu a elektrické SUV tak vypadá ještě větší, než ve skutečnosti je. Auto má také ostřejší tvary než jeho koncernový sourozenec a konkurent v jednom Volkswagen ID.4.
Příď je opravdu vysoká, dominuje ji masivní maska chladiče. Ta může být ve vyšších verzích kompletně osvětlená. Podobně to má třeba aktuální verze BMW X6. Testovaný vůz ale tímto prvkem vybaven nebyl.
Full-LED světlomety jsou samozřejmostí. Dokresluje je diodová linka pro denní svícení, tu jsme ale nevyfotografovali, protože se auto po vystoupení řidiče samovolně vypíná.
Auto zdobí několik designových prvků, třeba neobvyklé žábry na boku přídě.
U škodovky jsme se zatím ani nesetkali s tak obřími koly. Toto jsou příplatkové 21“ disky, na kterých auto vypadá, jako by odjelo z výstavy konceptů. Nevýhodou kol je fakt, že na ně budou drahé pneumatiky. Jak ale první jízda ukázala, příliš nenarušují komfort vozu, což je velmi dobře.
Dojem z delšího vozu než ve skutečnosti je vytváří tento větrný kšilt na zadních dveřích. I díky němu se auto chlubí vynikající aerodynamikou.
Záď jako taková nám ale přijde z hlediska designu nejslabší stránkou celého vozu. Jde ale o subjektivní hodnocení.
Pojďme do interiéru, kde se mísí známe prvky vozů značky Škoda s novým designem. K interiéru si bude muset člověk trochu najít cestu, i když je tu řada věcí, které už dávno zná.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pozice za volantem je vynikající, výhled velmi dobrý. Přesto v nás interiér Enyaqu zanechal trochu rozporuplné pocity. Palubní deska je masivní s velkou vrchní částí. Jasně jí dominuje displej zába…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus