ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škoda Citigo-e iV
7. května 2020

Z mladoboleslavské garáže vyjel vůbec první čistě elektrický model. Škoda Citigo e iV je nejlevnějším elektromobilem na tuzemském trhu. Stojí pouhých 499 900 Kč. Na plné nabití dokáže absolvovat až 260 kilometrů.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Z mladoboleslavské garáže vyjel vůbec první čistě elektrický model. Škoda Citigo e iV je nejlevnějším elektromobilem na tuzemském trhu. Stojí pouhých 499 900 Kč. Na plné nabití dokáže absolvovat až 260 kilometrů.

Česká Škoda ještě do nedávna neměla na svém kontě jediný elektrifikovaný vůz. Rok 2019 to však celé změnil. Dnes již z výrobních pásu sjíždí dokonce hned dva elektrické modely.

Ten první Superb iV není čistokrevný elektromobil, ale takzvaný plug-in hybrid. Pohání ho kombinace benzínového agregátu společně s menším elektromotorem. Hrdinou našeho testu je ale druhé české auto do zásuvky. Citigo e iV. Oproti vlajkové lodi je zcela bezemisní, jelikož ho kupředu žene výhradně elektrická energie. Konstruktéři slibují dojezd na jedno nabití cca. 260 kilometrů.

„Zahájením výroby modelu Citigo e iV jsme dosáhli nového milníku v historii společnosti Škoda Auto: Je prvním modelem naší značky s čistě bateriovým pohonem a přesvědčí mnoha praktickými přednostmi i velmi vysokou kvalitou výroby.“ Řekl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku.

Jako zdroj energie používá ekologický městský vůz lithium-iontovou baterii o využitelné kapacitě 32,2 kWh. Ta napájí elektrický motor o výkonu 61 kW (83 k), jehož točivý moment o hodnotě 212 Nm je k dispozici již při rozjezdu. Citigo e iV se z 0 na 100 km/h rozjede za 12,3 s, pružné zrychlení z 60 na 100 km/h zvládne už o něco lépe. Tedy za 7,3. Velmi omezující je pak maximální rychlost130 km/h.  

Mezi nejsilnější stránky tuzemského elektroauta patří kompaktní rozměry, prostorná kabina, objemný kufr, zábavné jízdní vlastnosti a především cena. Citigo e iV je totiž vůbec nejlevnější elektromobil na českém trhu. Pořídíte ho už za necelých 500 tisíc korun. Existuje prozatím však jediné provedení. Neexistuje dražší ani lacinější verze.

Naopak zklamaní jsme po týdenním testu byli z poměrně nízkého dojezdu, příliš laciného interiéru a klíčkového startování. Nepotěšila nás ani dynamika a spotřeba bezemisního pohonu.

První mladoboleslavský elektromobil bychom doporučili starším, ale i mladším lidem, jenž bydlí v rodinném domku s vestavěnou dobíjecí stanicí nebo se aspoň pohybují v blízkosti nějaké té veřejné. Přes den jezdí výhradně po městě (do práce, obchodu...) a večer se zase vracejí zpět do jejich ubikací. Nejlepší variantou je vlastnit spalovací automobil a k tomu Škodu Citigo e iV, jelikož tou se na dlouhé cesty budete vydávat jen opravdu výjimečně.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už od pohledu je jasné, že v rámci segmentu miniaut Škodovka Citigo e iV nijak neošidila. Design exteriéru je elegantní, nebo možná až lehce rošťácký, což u testovaného vozu umocňovala i výrazná červená barva karoserie. Opět se mi potvrdilo, že za podobně atraktivním autem se spousta lidí otočí, i když je to jen "obyčejné" Citigo. Dynamický dojem zvyšují i kola obutá do nízkoprofilových pneumatik. Vnější design tedy považuji za klad.

Elektrické Citigo se na první dojem od toho konvenčního téměř neliší. Nejvýraznějším identifikačním znakem ekologa je uzavřená a v barvě vozu lakovaná maska chladiče. Součástí sériové výbavy jsou mlhové světlomety a LED-světlo pro denní svícení, na přání je k dispozici i funkce odbočovacího světla.

Další tentokrát však miniaturní odlišení najdeme na zádi. Jde o nápis Škoda se zeleným písmenem na konci.

Víko od nádrže (v tomto případě od zásuvky) je zcela totožné jako u spalovací verze. Dokonce se nachází na totožném místě. Překvapilo nás, že Citigo e iV disponuje vstupem pro rychlonabíječku. Osmdesát procent kapacity baterií lze díky ní naplnit za hodinu. Z běžné sítě to pak trvá skoro třináct hodin.

Karoserii lze ozdobit hned sedmi barvami. Tři jsou metalické (černá, modrá, stříbrná) a čtyři nemetalické (zelená, bílá, červená, žlutá). Za většinu z nich se připlácí nemalé peníze. Veškeré odstíny lze kombinovat s černou střechou a zrcátky. Také za příplatek.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na palubě Škody Citigo e iV dominují laciné materiály. Jsou vlastně všude kolem vás. Kůži najdeme pouze na volantu a hlavici řadící páky. Jiné drahé materiály už ve voze použity nejsou. I tak se m…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus