ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test pětidveřové Škody Citigo
17. února 2012

Pětidveřová Škoda Citigo dokáže na rozdíl od třídveřové varianty sloužit se silnější verzí litrového motoru skromnějším rodinám nebo svobodným matkám i jako jediný vůz.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Pětidveřová Škoda Citigo dokáže na rozdíl od třídveřové varianty sloužit se silnější verzí litrového motoru skromnějším rodinám nebo svobodným matkám i jako jediný vůz.

Prcek z Bratislavy (měří jen těsně nad 3,5 m) totiž drtí spolu se svými sourozenci Seatem Mii a VW Up! konkurenty šířkou v loktech na předních i zadních sedadlech a velikostí zavazadlového prostoru. Také výškou ve druhé řadě patří na špičku.

Rodinným využitím zavání i komfortní a dospěle působící podvozek. Pohodlím na předních sedadlech může konkurovat i mnohem větším autům.

Přesto ale budou i pětidveřové Citigo kupovat hlavně páry a jednotlivci. Třeba také proto, že pokud sedíte na zadních sedadlech, připadá vám auto neporovnatelně udrncanější.

Ohromí příplatkový asistenční systém City Safe Drive, díky němuž minivůz při rychlostech do 30 km/h sám zabrzdí před překážkou. Něco takového do zrodu bratislavských trojčat svět miniaut nezažil.

Vadilo mne hysterické chování stabilizačního systému při panických vyhýbacích manévrech. Podprůměrná je i dynamika slabší varianty litrového tříválce.

Škodu Citigo vidím jako typické auto pro řidiče na začátku a konci kariéry. Konzervativní design bude lákat spíš ty starší, naopak high-tech a simply clever vychytávky ty mladší.

Pětidveřová Škoda Citigo se stejně jako třídveřové provedení vyrábí v Bratislavě. Prodává se od přelomu března a dubna 2012.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Uznávám sice, že Citigo má svou originalitu a tvář, hlavně zezadu si ho nespletete s žádným jiným autem včetně sourozenců, ale mě se moc nelíbí. Z předoboku mi připadá jako Fabia, která narazila do zdi a zadek se mi sice zamlouvá na obrázku, ale naživo mi nesedl. Nutno ale dodat, že jsem mezi novinářskými kolegy v tomto směru spíš výjimka, většina designu auta tleská.

Přístrojová deska se proti jiným miniautům drží hodně konzervativní linie.

Měkčené plasty jsem nenašel ani v nejdražších verzích, ale ty tvrdé docela dobře vypadají a odnikud se neozývaly žádné pazvuky. Nevadila mne ani odhalená plechová místa, interiér v šedivém provedení spíš prosvětlí.

U testovaných aut potěšil na miniauto nečekaně precizní chod ovladačů. Naopak zavírání dveří trochu připomíná kopnutí do plechovky.

Pětidveřové Citigo jsem zkoušel v prostřední výbavě Ambition. Proti dříve testovaným třídveřovým vozům s výbavou Elegance se liší třeba čalouněním nebo absencí chromování vnitřních klik a některých částí přístrojové desky. Jde o detaily, výrazně chudší mi prostřední stupeň proti tomu nejvyššímu nepřipadal.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nečekaně prostorná a tradičně vstřícná. První, co mě praštilo do očí, byla neuvěřitelná šířka interiéru auta (zde na obrázku je zajímavější dvoubarevná varianta přístrojovky, nahoře běžná jednoba…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus