ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizované Škody Citigo
26. června 2017

Pětidveřová Škoda Citigo dokáže na rozdíl od třídveřové varianty sloužit se silnější verzí litrového motoru skromnějším rodinám nebo svobodným matkám i jako jediný vůz.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Pětidveřová Škoda Citigo dokáže na rozdíl od třídveřové varianty sloužit se silnější verzí litrového motoru skromnějším rodinám nebo svobodným matkám i jako jediný vůz.

Prcek z Bratislavy (po modernizaci v roce 2017 měří necelých 3,6 m) totiž při uvedení na trh v roce 2012 drtil spolu se svými sourozenci Seatem Mii a VW Up! konkurenty šířkou v loktech na předních i zadních sedadlech a velikostí zavazadlového prostoru. I o pět let později v těchto parametrech stále patří ke špičce.

Rodinným využitím zavání i komfortní a dospěle působící podvozek. Pohodlím na předních sedadlech může konkurovat i mnohem větším autům.

Přesto ale budou i pětidveřové Citigo kupovat hlavně páry a jednotlivci. Třeba také proto, že pokud sedíte na zadních sedadlech, připadá vám auto neporovnatelně udrncanější.

Příplatkový asistenční systém City Safe Drive, díky němuž minivůz při rychlostech do 30 km/h sám zabrzdí před překážkou, už neohromí tolik jako v roce 2012 při uvedení na trh. Stále ale stojí za zmínku.

Nejvíc mi vadila mizerná dynamika slabší varianty litrového tříválce, ale i o něco silnější verze uzpůsobené na spalování zemního plynu CNG.

Škodu Citigo vidím jako typické auto pro řidiče na začátku a konci kariéry. Konzervativní design bude lákat spíš ty starší.

Pětidveřová Škoda Citigo se stejně jako třídveřové provedení vyrábí v Bratislavě. Prodává se od přelomu března a dubna 2012. V roce 2017 prodělala modernizaci.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Uznávám sice, že Citigo má svou originalitu a tvář, hlavně zezadu si ho nespletete s žádným jiným autem včetně sourozenců, ale mě se moc nelíbí. Z předoboku mi připadá jako starší Fabia, která narazila do zdi, a zadek se mi sice zamlouvá na obrázku, ale naživo mi nesedl.

Modernizace v roce 2017 toho mém hodnocení designu moc nezměnila, ale optické rozšíření autu přece jen prospělo. Oceňuji, že design za těch pět let moc nezestárnul. Původní provedení Škody Citigo má čevenou barvu, modrá novinka disponuje novým tvarem mřížky chladiče, pozměněným designem kapoty a nárazníku nebo předělanými mlhovkami s takzvanou cornering funkcí, tedy přisvěcováním do zatáček.

Pětidveřové Citigo jsem zkoušel také ve speciální sportovně laděné edici Monte Carlo s černou mřížkou chladiče, spojlery, zadním difuzorem nebo speciálními polepy. 

Přístrojová deska se proti jiným miniautům drží hodně konzervativní linie.

Měkčené plasty jsem nenašel ani v nejdražších verzích, ale ty tvrdé docela dobře vypadají. Pazvuky se ozývaly pouze u verzí s přitvrzeným podvozkem (CNG, Monte Carlo) na kočičích hlavách. Nevadila mne ani odhalená plechová místa. Interiér v základním černém provedení bez dekoračních lišt spíš prosvětlí.

Líbilo se mi béžové provedení interiéru (může být ve výbavách Ambition a Style bez příplatku).

U testovaných aut potěšil na miniauto nečekaně precizní chod ovladačů. Naopak zavírání dveří trochu připomíná kopnutí do plechovky.

Design interiéru sportovně laděné verze Monte Carlo se opět proti základnímu provedení mírně liší - například jiným tvarem volantu, černým stropem, červenými doplňky nebo odlišným dekorem čalounění.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nečekaně prostorná a tradičně vstřícná. Šířka interiéru auta už mě v roce 2017 nepřipadala tak neuvěřitelná jako v roce 2012, kdy malé Citigo nabízelo na předních sedadlech o šest centimetrů lepší…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus