ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Fabia Combi třetí generace
16. března 2015

Malá kombi zůstávají z celosvětového hlediska raritou, v Česku ale stále jde o tradiční chalupářský, rodinný a služební vůz.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Řidičova zóna

přístrojová deska

Stejně jako u hatchbacku přehledná a u testovaných aut i útulná.

Šířka v loktech se podle našich měření mezigeneračně zlepšila o čtyři centimetry, takže už si řidič se spolujezdcem tolik nepřekážejí.

Mám pocit, že se v nové Fabii sedí v nejnižší poloze sedadla řidiče blíže k zemi než u „dvojky“. Díky tomu ani vyšší postavy netrpí klaustrofobií, menší jezdci ale budou šroubovat sedadlo nahoru.

Ze spodní pozice sedadla se podle mne mezigeneračně trochu zhoršil výhled z auta. Uchycení předního sloupku spolu s držákem zpětného zrcátka a zrcátkem samotným vytvářejí stejně jako u předchozí Fabie docela velkou neprůhlednou plochu.

Směrem vzad je to s výhledem podobné jako u hatchbacku - tedy nevybočující z průměru, ale prodloužení zádi samozřejmě parkování neulehčuje. Zadní senzory patří ke standardu nejvyšší výbavy Style.

Proti minulé generaci má nová Fabia výrazně praktičtější a subtilnější tvar středového sloupku, který nepřekáží na kolena, takže se může k volantu bezbolestně přiblížit i ten, kdo rád řídí nalepený na něj.

Kolega Michal měřící na výšku lehce přes 170 cm byl v sedadle řidiče naprosto spokojený.

Tříramenný volant se podobá tomu v Rapidu a Octavii. Aby vypadal jako ten na snímku, musíte sáhnout po výbavě Style (v ní je standardně obalený kůží, jinak plastový) a ještě si připlatit za příjemná funkční tlačítka obsluhující palubní počítač, rádio a případně i telefon. Takové kormidlo se i parádně drží.

Ještě lépe se mi držel perforovaný a dole zploštělý sportovní volant, za který připlatíte víc.

Příjemné jsou i páčky za volantem podobné těm v Octavii. Na té levé se obsluhuje příplatkový tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost.

Velký displej uprostřed tradičně přehledných ciferníků označovaný jako Maxi DOT patří až k nejvyšší výbavě Style.

Moc se mi líbilo provedení středového sloupku u testovaných aut. Nejlepší řada rádií Bolero s 6,5palcovým dotekovým displejem se však dá do auta pořídit pouze za příplatek. Střední typ rádia Swing s pětipalcovým displejem patří ke standardu nejvyšší výbavy Style a základní Blues s klasickým dvouřádkovým displejem najdeme u Fabie Ambition.

USB port objevíme už u nejlevnějších rádií Blues, bluetooth handsfree umožňující legální ovládání mobilu lze mít od Swingu.

Elegantní automatickou klimatizaci dostanete pouze s nejvyšší výbavou Style.

Základní Active a střední Ambition dokonce nemají ve standardu žádnou klimatizaci, ale v rámci akčních paketů se dá pořídit za rozumné peníze manuální s klasickými kruhovými ovladači.

Připlácí se i za další funkce multimediálního systému - například aplikaci Mirror Link. Ta umí zrcadlit displej mobilního telefonu, takže se uživatel pohybuje na displeji ve známém rozhraní a nehrozí mu pokuta za nedovolené užívání telefonu. Zatím ale bohužel komunikuje s velmi málo telefony - například značky HTC.

Právě telefon této značky nás navigoval v okolí Nice nebo Monaka a ne vždy se mu to dařilo. Snad žádná posádka se nevyhnula bloudění. Vadilo nám také, že na rozdíl od klasické vestavěné navigace nemůže mít řidič základní navigační pokyny před sebou na displeji mezi přístroji, takže každou chvíli musí koukat doleva na středový sloupek. Od 22. týdne roku 2015 se v nabídce kombíku i hatchbacku objeví za příplatek i vestavěná navigace Amundsen.

Funkce Smartgate umožní stahovat z elektroniky auta na smartphone až čtyřicet parametrů zahrnující například i podélné a příčné přetížení.

Základní výbava zahrnuje od stupně Ambition takzvaný Front Assistant, který varuje před přílišným přiblížením se k autu před sebou. Nejprve se objeví na displeji jen malá ikonka dvou aut za sebou a mezi nimi vykřičník.

Pokud se ale zadnímu nárazníku před sebou řítíte příliš rychle, začne auto pípat a na displeji bliká ikona, která má řidiče nabudit k okamžitému zabrzdění. Většinou systém fungoval bez chyby, Jen jednou se mi v prudké zatáčce na dvouproudém sjezdu z dálnice stalo, že zareagoval chybně na auto ve vedlejším pruhu.

Kdybych nezačal brzdit, systém to těsně před nárazem automaticky udělá za mě a pokusí se kolizi zabránit.

Loketní opěrku mezi obě sedadla dostanou bez příplatku pouze majitelé nejvyšší výbavy Style. Je docela úzká a dá se seřizovat pouze výškově, nikoli podélně. Obsahuje malou schránku na drobnosti.

Výplně dveří stejně jako středový panel tradičně poberou spoustu dalších věcí.

Na zpětném zrcátku se šetřilo. Malé sice vypadá trendy, ale podle mne toho v něm řidič vidí méně.

Se škrabkou umístěnou ve vnitřní straně víčka nádrže se Fabia řadí po bok Rapidu nebo Octavie.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Nová Fabia Combi se proti předchůdkyni prodloužila o dva centimetry na 4,26 m, což se ale podle našich měření neprojevilo na podélné prostornosti v interiéru. Ta se naopak na straně spolujezdce mezigeneračně zhoršila o osm centimetrů a mezi malými auty patří na rozdíl od špičkové předchůdkyně ke slabšímu průměru.

Zároveň se Fabia Combi proti "dvojce" o značných devět centimetrů rozšířila. V interiéru není nárůst podle našich měření tak znatelný, ale každý centimetr v loktech k dobru se u bývalé užovky počítá.

Škoda Fabia Combi třetí generace zvládne převoz pěti dospělých osob pouze tehdy, když bude jedna z nich hodně malá. Výška hlavové opěrky na zadním prostředním místě ideálně podepře hlavu osobám s výškou přibližně do 160 cm. 

Místo nad hlavou se na krajních zadních místech mezigeneračně o dva centimetry zmenšilo, přesto vyhoví i dlouhánům. Limitem pro dva cestující sedící za sebou bude prostor v oblasti kolen nikoli mezi hlavou a stropem. Dospělí s výškou 180 cm mohou cestovat za sebou pohodlně a bez modřin. Za řidičem to bude trochu horší.

Fabia Combi je mezi malými kombíky kufrovou šampionkou nejen díky základnímu objemu 530 litrů (o 25 l více než u minulé generace), ale i špičkové délce a hloubce. Její zavazadlový prostor by se neztratil ani o třídu výš.

Nabízí také spoustu praktických řešení, jako jsou třeba háčky na tašky nebo místa na odkládání menších předmětů.

Za příplatek lze mít i ohrádky na drobnější věci nebo sítě.

Na kvalitní roletu chránící obsah kufru před očima nenechavců stačí v oblasti ucha lehce zatlačit rukou a sama se svine.

Na rozdíl od hatchbacku a stejně jako u předchůdkyně lze vyklápět, případně vyjímat sedáky zadních sedadel. Opěradla standardně dělená v poměru 60:40 se pak sklápějí do vzniklé mezery a vzniká spousta místa pro převoz objemnějších nákladů.

Přesto vzniká mezi sklopenými sedadly a podlahou kufru docela velký schod. Ten může vyrovnat příplatková mezipodlaha.

Opěradla se samozřejmě dají sklápět i přímo na sedáky, ale pak se nacházejí výš a mají sklon.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Shodují se s těmi u hatchbacku až na to, že vypadl nejslabší tříválec 1.0/44 kW. Spotřeba se neliší od krátké verze, dynamika měřená zrychlením z místa na stovku jen minimálně. V porovnání s pře…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus