ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Roomster Scout
7. dubna 2010

Ať máme jasno hned na začátek: Roomster Scout není na rozdíl od Octavie Scout auto s pohonem všech kol a zlepšenou průchodností terénem. Jde v podstatě o jednu z výbavových verzí Roomsteru, která díky vnějším doplňkům připomíná vozy SUV a má tím pádem o něco větší délku a šířku.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Ať máme jasno hned na začátek: Roomster Scout není na rozdíl od Octavie Scout auto s pohonem všech kol a zlepšenou průchodností terénem. Jde v podstatě o jednu z výbavových verzí Roomsteru, která díky vnějším doplňkům připomíná vozy SUV a má tím pádem o něco větší délku a šířku.

Scout přijel na trh v roce 2007, tedy rok po obyčejném Roomsteru. Ten se coby první velkoprostorový vůz Škody zařadil na rozhraní mezi malými auty a kompaktními vozy. Vzhledem k tomu, že se celá přední část až po první řadu sedadel a také použité motory shodují s Fabií, řadím ho níž, tedy mezi malá auta.

Díky skvělé variabilitě zadní řady sedadel lze interiér vozu přizpůsobovat různým typům cest a využití.

Roomster Scout by měl zajímat hlavně mladé aktivní páry, rodiny podle mne jeho přidanou hodnotu vůči běžnému Roomsteru tolik nedocení. Ta se totiž týká téměř výhradně vzhledu. Vzhledové úpravy mohou alespoň částečně utišit námitky kritiků kontroverzního designu. O to se podle mne také úspěšně pokusil facelift v roce 2010, který Scout prodělal stejně jako obyčejný Roomster. Každopádně modernizace poslala na věčnost podprůměrné motory a nahradila je moderními a konkurenceschopnými pohonnými jednotkami.

Kvalitní jízdní vlastnosti coby jedna z největších výhod zůstaly stejně jako některé problematické oblasti: malá šířka kabiny a nepříliš komfortní odpružení.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Roomster rozdělil lidi na dva tábory.

První o něm říká, že je to jedno z nejošklivějších aut, která jezdí na silnicích.

Ten druhý chválí odvahu škodováckých designerů a nachází v originálním rozdělení auta na dvě vizuálně neladící části zalíbení. U verze Scout bude členů té druhé skupiny o něco víc než u běžné varianty. Standardní šestnáctipalcová kola z lehké slitiny a kruhové mlhovky sluší snad každému malému autu, Roomsteru docela sekne i rádoby terénní oplastování, zejména napodobenina zadního ochranného krytu.

Další plusové body vzhledu auta přinesla modernizace v roce 2010. Zvýraznění a optické rozšíření přední části vozu totiž vysokému Roomsteru jednoznačně prospělo. Agresivnější design se podle mě lépe hodí k leteckému tvaru čelního skla. Navíc kromě úprav verze Scout i on odvedl pozornost od zubu oddělujícího přední a zadní část vozu.

Koneckonců, udělejte si přímé porovnání sami.

Vlevo verze před modernizací, vpravo po ní.

A tady ještě porovnání masky Scouta a klasického Roomsteru. Nejzřetelnější jsou kulaté mlhovky místo protáhlých a včelí plástev místo žebrování ve spodní části nárazníku. Nárazníky jsou proti klasickému kombíku modifikované vpředu i vzadu, navíc s plastovými nástavci. Přibyly také mohutné plastové lemy blatníků, prahů a spodní části dveří.

V kabině se i Roomster Scout až po zadní okraj předních sedadel shoduje s Fabií. To znamená lehký, vzdušný a svěží design interiéru.

Tady můžete porovnat vzhled přístrojových desek. Zde vidíte palubku před modernizací.

A tady po modernizaci. Pokud upřednostňujete kombinaci dvou barev, nemusíte se bát. Lze objednat i nyní, jen jsem ji zatím neměl možnost nafotit.

Připadá mi, že se díky modernizaci výrazně zlepšila kvalita použitých materiálů. Zvlášť tlačítka rádia a příplatkové klimatizace Climatronic mají po modernizaci tlumenější chod stejně jako dovření schránky před spolujezdcem.

Nelíbil se mi však zvuk zavírání dveří. Přišel mi stejně lacině plechový jako dřív.

Zato se mi zatím u fabií a roomsterů po modernizaci nestalo, že bych se setkal s nějakými pazvuky uvnitř přístrojové desky, což bývala jejich častá nemoc. Na nějaké kategorické soudy o výrazně vyšší kvalitě je ale ještě brzy. Čas ukáže.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Neliší se od té v Roomsteru potažmo ve Fabii. Roomster Scout tudíž nabízí v porovnání s ostatními malými MPV výrazně podprůměrnou šířku na předních místech. Zatímco u Fabie je pozice řidiče vyšš…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus