ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Roomster
6. dubna 2010

První velkoprostorový vůz Škody se v roce 2006 zařadil na rozhraní mezi malými auty a kompaktními vozy. Vzhledem k tomu, že se celá přední část až po první řadu sedadel a také použité motory shodují s Fabií, řadím ho níž, tedy mezi malá auta.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

První velkoprostorový vůz Škody se v roce 2006 zařadil na rozhraní mezi malými auty a kompaktními vozy. Vzhledem k tomu, že se celá přední část až po první řadu sedadel a také použité motory shodují s Fabií, řadím ho níž, tedy mezi malá auta.

Karoserie má tvarem blízko k vozům MPV, které vznikly z dodávek (např. Citroën Berlingo), Roomster byl ale vytvořen jako osobák a až následně jej Škoda začala vyrábět také v užitkové verzi Praktik.

Roomster by měl zajímat hlavně mladé rodiny, ale i aktivní páry. Díky skvělé variabilitě zadní řady sedadel lze totiž jeho interiér přizpůsobovat různým typům cest a využití. Potěší také jízdní vlastnosti.

Největší brzdou prodeje této škodovky se podle mě stal kontroverzní vzhled, dále úzká kabina a méně komfortní odpružení.

Modernizace v roce 2010 odstranila do té doby jinou zásadní slabinu - zastaralou motorovou paletu. Pomohla také vzhledu přední části a do interiéru přinesla dojem lepší kvality.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled karoserie Roomsteru rozdělil lidi na dva tábory.

První o něm říká, že je to jedno z nejošklivějších aut, která jezdí na silnicích.

Ten druhý chválí odvahu škodováckých designerů a nachází v originálním rozdělení auta na dvě vizuálně neladící části zalíbení. Osobně se řadím spíš k druhé skupině lidí, ale bohužel pro Roomster bych řekl, že jde o množinu menšinovou.

Modernizace v roce 2010 se ale podle mne povedla. Zvýraznění a optické rozšíření přední části vozu totiž vysokému Roomsteru jednoznačně prospělo. Agresivnější design se lépe hodí k leteckému tvaru čelního skla. Navíc odvedl trochu pozornosti od zubu oddělujícího přední a zadní část vozu.

Koneckonců, udělejte si přímé porovnání sami.

Vlevo novinka, vpravo verze před modernizací ve srovnatelných výbavách.

Stejně jako Fabie může nyní i Roomster kombinovat rozdílné barvy střechy a zbytku karoserie. Zatímco malé škodovce to vyloženě sluší, u Roomsteru jsem měl rozpačitý dojem.

Až po zadní okraj předních sedadel se Roomster shoduje s Fabií. To znamená lehký, vzdušný a svěží design interiéru. Navíc mi připadá, že se výrazně zlepšila kvalita použitých materiálů. Zvlášť tlačítka u dražších rádií a klimatizace Climatronic mají po modernizaci tlumenější chod stejně jako dovření schránky před spolujezdcem. Zkoušel jsem ale i provedení bez klimatizace a tlačítka ventilace mi u nich připadala podobně tuhá a kovová jako předtím.

Tady můžete porovnat vzhled přístrojových desek. Zde vidíte palubku před modernizací.

A tady po modernizaci. Pokud upřednostňujete kombinaci dvou barev, nemusíte se bát. Lze objednat i nyní, jen jsem ji zatím neměl možnost nafotit. Obě přístrojové desky na obrázcích jsou v prostřední výbavě s několika příplatkovými prvky.

Jedinou přístrojovku základní výbavy Active (odpovídá stejnojmennému stupni u Fabie) jsem zatím objevil na ženevském autosalonu (byť s řadou příplatků), jinak jsem jezdil minimálně s výbavou Ambition. Ze ženevského exponátu i pohledu do ceníku vyplývá, že se nejlevnější Roomster opět obejde bez dvířek vrchního odkládacího prostoru. Šedivé plasty bez stříbrných linek a dekorů také moc parády nenadělají. Takže přetrvává poměrně značný rozdíl ve vzhledu jednotlivých výbavových stupňů.

To potvrzuje i srovnání dvou různých podob řadicí páky.

Ani u nejvyšších verzí se mi moc nelíbil zvuk zavírání dveří. Přišel mi stejně lacině plechový jako dřív.

Zato se mi zatím u fabií a roomsterů po modernizaci nestalo, že bych se setkal s nějakými pazvuky uvnitř přístrojové desky, což bývala jejich častá nemoc.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Neliší se od té ve Fabii. Roomster tudíž nabízí v porovnání s ostatními malými MPV výrazně podprůměrnou šířku na předních místech. Zatímco u Fabie je pozice řidiče vyšší než u konkurentů, u Room…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus