ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Octavia Combi
27. září 2010

Octavii Combi jsem zatím po modernizaci v roce 2008 testoval pouze třikrát, ale kromě ní jezdil i s řadou derivátů jako LPG, Scout nebo RS. A před modernizací, která se vnitřku téměř nedotkla, prošlo tohle auto mýma rukama téměř ve všech tehdejších motorizacích. Takže nebojte, mám z čeho čerpat!
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Octavii Combi jsem zatím po modernizaci v roce 2008 testoval pouze třikrát, ale kromě ní jezdil i s řadou derivátů jako LPG, Scout nebo RS. A před modernizací, která se vnitřku téměř nedotkla, prošlo tohle auto mýma rukama téměř ve všech tehdejších motorizacích. Takže nebojte, mám z čeho čerpat!

Kombík přidává proti liftbacku vyšší užitnou hodnotu pro rodiny a páry či jednotlivce, kteří potřebují převážet větší náklady a vyšší cestující na zadních sedadlech. Přitom neztrácí manažerský vzhled, takže patří i mezi nejoblíbenější služební auta.

Výhodou je také možnost pohonu všech kol, která znamená nepatrně nižší výšku karoserie a metrák váhy navíc, ale výrazně lepší vlastnosti při sportovní jízdě v prudkých zatáčkách a hlavně na kluzkém povrchu. Combi 4x4 tak rozšiřuje svůj záběr například na podnikatele v turistice.

Na rozdíl od "krátké" (ve skutečnosti na milimetr stejně dlouhé) Octavie se musí Combi poprat s velkým množstvím přímých konkurentů. Prakticky každý evropský kompaktní hatchback (VW Golf, Ford Focus, Renault Mégane atd.) nabízí prodlouženou karoserii.

Kromě velkého kufru bych za největší přednosti Octavie Combi označil interiér, ze kterého dýchá kvalita, solidnost a útulnost. Podvozek poskytuje dostatek komfortu a bezpečí.

Zamrzí, že prostřední zadní sedadlo neposkytne na rozdíl od předchozí generace stále prodávané jako Tour bezpečné svezení dospělému pasažérovi.

Druhá novodobá generace Octavie Combi přijela půl roku po liftbacku koncem roku 2004. V roce 2008 prodělala modernizaci.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Snad ještě nesmrtelnější než u liftbacku! A alespoň mě osobně připadá i přitažlivější.

Ačkoli se robustní vzhled karoserie příliš neliší od první Octavie Combi vyráběné už od roku 1998, působí stále moderním a zajímavým dojmem.

Podle mého názoru Octavii Combi stejně jako liftbacku pomohla modernizace v roce 2008, která protáhnutím světlometů zvýraznila přední část auta a přiblížila ji soudobým trendům.

Vnější zrcátka a kliky se chlubí lakem v barvě vozu až od výbavy Ambition, v základních stupních jsou černé.

Provedení 4x4 se liší několika detaily, například speciálním popisem řadicí páky.

Interiér vyvolává dojem kvality a přátelskosti. Jeho design sice není nijak výrazný, ale ani neurazí. Ideálně souzní s charakterem vozu.

Zatím jsem netestoval vyloženě levné provedení. Jak ale vypadá, se můžete podívat do testu Octavie Tour Combi zde.

O pocitech z kvality už byla řeč. Málokteré auto kompaktní třídy na mě působí tak solidním a prémiovým dojmem. Materiály jsou příjemné na pohled i dotek. Chod tlačítek a dalších ovladačů tlumený, což platí také o zavírání dveří nebo odkládacích schránek. Když mám zmínit nějaké mouchy, vzpomenu si jen na občasné povrzávání z útrob přístrojové desky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Totožná s tou u liftbacku. Útulná, přehledná a přívětivá. Nasedání do auta usnadňují relativně vysoko posazená přední sedadla. Místa nad hlavou i do šířky zbývá proti konkurenci lehce pod průměr…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus