ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Škody Octavia
10. února 2012

Kus auta navíc - tenhle slogan, který v souvislosti s Octavií Škodovka vymyslela, na Čechy platí. Auto přitom nemá kabinu větší než malé rodinné hatchbacky velikosti VW Golf.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kus auta navíc - tenhle slogan, který v souvislosti s Octavií Škodovka vymyslela, na Čechy platí. Auto přitom nemá kabinu větší než malé rodinné hatchbacky velikosti VW Golf.

Centimetry navíc vytváří prodloužená záď karoserie liftback se splývavými pátými dveřmi, které umožňují dobrý přístup ke kufru, jehož velikost nemá obdobu ani u většiny vozů střední třídy.

Kombinace manažerského vzhledu a užitné hodnoty na národ, který se chce autem chlubit, ale zároveň ho potřebuje jako pracanta, prostě zabírá.

Octavia nemá přímé konkurenty. Jediným liftbackem v nižší střední třídě je kromě ní a jejích variací Mitsubishi Lancer Sportback, který se ale na rozdíl od Octavie (nepočítáme-li variantu RS, kterou bereme jako samostatný model) snaží tvářit jako sportovní stylovka. O třídu výš najdeme liftbacků o něco víc. Délkou se Octavii nejvíc blíží Renault Laguna, výklopnými pátými dveřmi disponují například také Ford Mondeo nebo Mazda 6.

Nepřímými konkurenty jsou pro Škodu Octavia také sedany nižší střední třídy. Asi nejvíce jí v současnosti šlape na paty Renault Fluence.

Kromě velkého kufru nabízí Octavia coby své největší přednosti interiér, ze kterého dýchá kvalita, solidnost a útulnost. Podvozek poskytuje dostatek komfortu a slušné jízdní vlastnosti.

Zamrzí fakt, že prostřední zadní sedadlo neposkytne na rozdíl od předchozí generace bezpečné svezení dospělému pasažérovi.

Octavia v Česku nejvíc plní roli služebního vozu. Pořizují si ji i rodiny a páry, které využijí velkého kufru.

V nabídce jsou i ekologická verze GreenLine a pakety Green tec s nižší spotřebou.

Druhá novodobá generace Octavie přijela na trh v roce 2004. V roce 2008 prodělala modernizaci.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nesmrtelný!

Ačkoli se robustní vzhled karoserie příliš neliší od první Octavie vyráběné už od roku 1996, působí stále moderním a zajímavým dojmem.

Podle mého názoru Škodě Octavia také pomohla modernizace v roce 2008, která protáhnutím světlometů zvýraznila přední část auta a přiblížila ji soudobým trendům. Fotku můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Vnější zrcátka a kliky se chlubí lakem v barvě vozu až od výbavy Ambition, v základních stupních jsou černé.

Interiér vyvolává dojem kvality a přátelskosti. Jeho design sice není nijak výrazný, ale ani neurazí. Ideálně souzní s charakterem vozu.

Všechny Octavie, které jsem zatím testoval, byly výborně vybavené. Úsudek na základní verzi si můžete udělat z testu Octavie Tour Combi zde. Na mě působila dobře.

O pocitech z kvality už byla řeč. Málokteré auto kompaktní třídy na mě působí tak solidním a prémiovým dojmem. Materiály jsou příjemné na pohled i dotek. Chod tlačítek a dalších ovladačů tlumený, což platí také o zavírání dveří nebo odkládacích schránek. Když mám zmínit nějaké mouchy, vzpomenu si jen na občasné povrzávání z útrob přístrojové desky

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Útulná, přehledná, přívětivá. Nasedání do auta usnadňují relativně vysoko posazená přední sedadla. Místa nad hlavou i do šířky zbývá proti konkurenci lehce pod průměrem. V loktech jsme naměřili …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus