
Test Seatu Ateca po faceliftu
20. října 2020

Seat Ateca prošel v polovině roku 2020 faceliftem. Ten přinesl modernější vzhled, lepší výbavu i nové motory pod kapotou. Jde tak i nadále o velmi povedené SUV v kompaktní kategorii.
Seat Ateca je sice SUV španělské značky, ale takové, na které bychom měli být v tuzemsku hrdí. Vzniká totiž ve stejné továrně v Kvasinách jako Škoda Karoq. Asi není potřeba napovídat, že jsou oba modely technologicky příbuzné.
Auto prošlo v roce 2020 facelitem. Ten poznají jen znalci, došlo jen k mírným úpravám vzhledu zevnějšku i kabiny vozu. Mnohem víc změn se ale odehrálo pod kapotou.
SUV bychom doporučili jako rodinám. Díky praktickému interiéru i solidní nabídce motorů může posloužit jako jediné auto. Pohodlně se do něj sbalíte i s dětmi.
Seat Ateca jsme jako první zkoušeli během kratšího víkendového testu. České zastoupení značky nám s předstihem zapůjčilo model přímo ze Španělska a to rovnou v top výbavě FR a s nejvýkonnějším motorem 2.0 TSI spojeným s pohonem všech kol 4Wd a automatickou převodovkou DSG.
Design
Seat Ateca se s faceliftem změnil jen drobně. Stále se ale zdá, že vypadá odvážněji a sportovněji než Škoda Karoq. Přece jen je to „auto emoción“.
Před námi je model ve sportovní top výbavě FR. To přináší třeba i ostřejší masku chladiče.
Pěkně na ni navazuje i pikantně řezaný nárazník s integrovanými mlhovkami.
Full-LED světlomety jsou novinkou po faceliftu, která je k mání už od základní výbavy Style.
Top výbava samozřejmě přichází s parádními disky. Tady jsou devatenáctky se sportovním střihem.
Další pěknou novinkou jsou i LED brzdová světla. Ta mají nově animované blinkry.
Ateca také dostala na záď nápis Ateca, podobně jako se to stalo Karoqu.
Ne vše je ale pravé. Ačkoliv je na fotografii model s nejsilnějším benzinovým motorem, tyto „výfuky“ jsou pouze rámečky, ve kterých se schovávají čidla. To je trochu škoda.
Pojďme se ale podívat do kabiny, jak ta se posunula.
