ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Arona
29. října 2017

Seat představil na jaře novou modelovou řadu Arona, nyní tento kompaktní crossover přichází na český trh. Pětidveřový hatchback vyšší stavby má v portfoliu španělské značky posílit nabídku populárních modelů SUV a zároveň vyplnit mezeru po malém kombíku Ibiza ST, který s novou generací tohoto modelu zmizel z nabídky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jiří KaločJiří Kaloč

Seat představil na jaře novou modelovou řadu Arona, nyní tento kompaktní crossover přichází na český trh. Pětidveřový hatchback vyšší stavby má v portfoliu španělské značky posílit nabídku populárních modelů SUV a zároveň vyplnit mezeru po malém kombíku Ibiza ST, který s novou generací tohoto modelu zmizel z nabídky.

Segment malých crossoverů se od roku 2015 zvětšil čtyřnásobně. Tato vozidla vděčí za svou oblibu skutečnosti, že nabízejí vyšší posaz a lepší výhled, slibují větší vnitřní prostor ve srovnání s klasickými hatchbacky a lze se s nimi pohybovat na všech druzích povrchu, ve městě i na dálnici a dokonce i na nezpevněných cestách. Arona je první reakcí koncernu Volkswagen na rostoucí poptávku po tomto druhu automobilů.

Nový seat je postaven na platformě MQB A0, kterou sdílí společně s Ibizou. Tu postupně dostanou i některé modely Volkswagen a Škoda. S ohledem na rozměry se jako nejbližší příbuzní jeví Volkswagen T-Roc a Audi Q2, ale ty jsou o něco větší, disponují pohonem všech kol a mají odlišnou skladbu motorového programu.

Arona, která se vyrábí v Seat Martorell u Barcelony se jako předokolka nabízí hlavně kvůli konkurenceschopné ceně. To je na druhou stranu možná škoda, protože třeba v horských oblastech by o kompaktní čtyřkolku této velikosti mohl být docela zájem, což svého času potvrzovalo velmi populární Suzuki SX4.

U kompaktních crossoverů se klade obrovský důraz na jejich vnější vzhled, výrobci se nebojí extravagantních doplňků a v reklamách je spojují s prostředím, kde se pohybuje spíše mladší generace. Proto je trochu paradoxem, že mezi hlavní zákazníky budou zřejmě patřit hlavně usedlejší manželské páry, které již mají odrostlé děti, a nepotřebují obrovská kombi nebo vícemístná MPV. I díky tomu není Arona určena do fleetů, na druhou stranu by se mohla uplatnit u dobře situovaných domácností jako druhé vozidlo do rodiny, které bude používat hlavně její něžnější polovička.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Arona pokračuje svým designem ve stylu, který započala aktuální generace modelové řady Leon. Charaktzerizují ho přední trojúhelníkové světlomety s částečnou nebo kompletní LED technologií, plastová maska chladiče s výrazným logem uprostřed a ostřejší linie.

Motiv trojúhelníkových světel najdete i vzadu, typickým prvkem nového designového stylu Seatu je pak jméno modelu umístěné uprostřed víka zavazadlového prostoru mezi registrační značkou a nárazníkem. 

Arona sama o sobě jako celek vypadá spíše jako nafouklý hatchback. SUV z ní dělají až tzv. outdoorové detaily: robustní nárazníky, ochranné prvky pro podběhy kol a rozšíření bočních prahů nebo podélné střešní nosiče a ochranné panely z hliníku na spodní části nárazníků.

Specialitou a charakteristickým prvkem je pak stylizované písmeno „X“ vyryté do karoserie na střešním sloupku C, což je takový nevyřčený znak všech crossoverů. 

Nerezový proužek v C sloupku navíc odděluje střechu od ostatních částí zbytku karoserie, což ještě umocňuje dvoubarevné lakování. Zákazníci si mohou zvolit opdlišnou barvu spodní části karoserie a střechy, včetně střešních sloupků A a C. Střecha může být šedá, černá a oranžová popřípadě stejné barvy jako karoserie. Na výběr je tak až 68 různých barevných kombinací. Dobře vypadá třeba červená s černou střechou u sportovní varianty FR.

Charakteristickým prvkem některých výbav je i maska chladiče. Na snímku vidíte variantu, která je vlastní pro výbavu Xcellence, u provedení Reference a Style chybí kovové prvky a sportovní FR má čistě černou masku se strukturou včelí plástve. 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Interiér je stejně jako u Ibizy a Toleda z tvrdých plastů, které nejsou moc příjemné na dotek. Ale na první pohled působí hodnotně. Interiér testovaného modelu byl v kombinaci černých plastů a matné…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus