ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Toledo
6. dubna 2016

Dvojče Škody Rapid vyráběné také v Mladé Boleslavi se od svého sourozence liší jen v detailech a sdílí s ním jeho silné i slabé stránky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Dvojče Škody Rapid vyráběné také v Mladé Boleslavi se od svého sourozence liší jen v detailech a sdílí s ním jeho silné i slabé stránky.

Mezi výhody v porovnání s ostatními auty nižší střední třídy se splývavou zádí patří praktické vysoko výklopné páté dveře, díky nimž řadíme Toledo mezi takzvané liftbacky a nikoli sedany, které zajišťují přístup do kufru jen úzkým víkem. Nejen přístupem k zavazadlovému prostoru, ale i jeho velikostí Toledo většinu kompaktních aut drtí.

Z dalších pozitiv bych vybral úsporné motory, velkorysé místo na nohy nebo precizní a příjemné řazení a řízení.

Slabinou je šířka interiéru.

Podvozek auta mi připadal o něco tvrdší, ale také více ochotný zatáčet než u Rapida. Nedosahuje takové dospělosti jako u některých dražších sedanů s víceprvkovou zadní nápravou, což se projevuje třeba drobným odskakováním na nerovnostech v zatáčkách. Proti levným sedanům typu Citroënu C-Elysée nebo Peugeotu 301 ale Toledo jezdí jako rallyový speciál.

Seat Toledo osloví rodiny, páry všech věkových kategorií, využití najde i v některých firemních flotilách nebo třeba u taxikářů. Musí je ale přesvědčit, aby mu dali přednost před škodovkou - třeba designem.

Seat Toledo čtvrté generace nemá technicky nic společného s předchůdci stejného označení. Filosofií a typem karoserie je mu nejblíž první generace, která se také řadila mezi liftbacky, a na začátku devadesátých let patřila mezi nejoblíbenější nová auta u nás. 

Nový Seat Toledo se v Česku se prodává od konce roku 2012.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Toledo, nebo Rapid?

Zepředu bych hodně váhal. Rapid mi připadá zajímavější, líbí se mi jeho větší mlhovky. Seat vypadá sportovnější. Fotky můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Přední světlomety mohou být celé složené z LED diod, což byl případ vozu ve výbavovém stupni FR. Ten na jaře 2016 testoval kolega.

Zezadu bych hlasoval pro Toledo, protože horizontálně orientovaná světla úzké auto opticky rozšiřují.

Každopádně se design obou aut nese v duchu jednoduchosti, štíhlosti a lehkosti. Kontrastuje s plnoštíhlými tvary značek Opel, Ford nebo Hyundai snažícími se upoutat erupcemi křivek a tvarů.

Přístrojové desce dominují tvrdé plasty, které jsou hezké na pohled, ale docela hlučné na poklep.

Nepříliš tlumené zabouchnutí dveří nahrává úvahám o lacinosti Toleda. Na druhou stranu se z interiéru neozývaly nějaké pazvuky nebo povrzávání.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jednoduchá a přehledná, v některých ohledech ale trochu stísněná. Šířka interiéru Toleda je spolu s Rapidem ze všech kompaktních sedanů a liftbacků nejmenší. Dokonce jsme naměřili o centimetr méně…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus