ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seat Tarraco
15. září 2021

Španělská horkokrevnost zkrocená německou precizností – to je nový model Seat Tarraco. Sportovně-užitkový vůz střední třídy, jenž je zároveň vlajkovou lodí značky, zaujme osobitým vzhledem, praktičností a velkorysým prostorem.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Španělská horkokrevnost zkrocená německou precizností – to je nový model Seat Tarraco. Sportovně-užitkový vůz střední třídy, jenž je zároveň vlajkovou lodí značky, zaujme osobitým vzhledem, praktičností a velkorysým prostorem.

Na své si přijdou i početné rodiny, pro něž je pět míst málo, ale i páry věnující se volnočasovým aktivitám. Díky možnosti zvolit pohon všech kol, který je v tomto segmentu spíše nutností než privilegiem, se nemusí bát ani zasněžených kopců.

Stojí na podvozkové platformě MQB-A2, dobře známé již z modelů Volkswagen Tiguan Allspace a u nás velmi oblíbené Škody Kodiaq. Může jít tak o zpestření výběru pro ty, co o těchto vozech uvažují a zároveň by chtěli sáhnout po něčem, čím se budou odlišovat, aniž by museli uvolit z nároků na jízdní vlastnosti. Cenově se téměř vyrovná českému reprezentantovi.

Nový Seat Tarraco byl navržen a vyvinut v závodě Martorellu, ležícího 30 kilometrů od Barcelony, vyrábí se ale v německém Wolfsburgu. Na českém trhu se poprvé objevil na konci roku 2018.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled vybočující z německé konvence v sobě neskrytě odrazuje svůj původ. Zejména v námi testované sportovnější verzi FR v červené barvě se mísí sebevědomý, jistý pohled toreadora a vášnivé flamenco. Je tedy patrné, že design je jednou z nejsilnějších stránek vozu, i když se v lecčem podobá svým koncernovým sourozencům.

Obzvláště při pohledu z boku si můžete povšimnout podobností s Tiguanem Allspace a Kodaiqem. Není to jen siluetou vozu, ale i vodorovnou, ostrou linií vedoucí téměř po celé délce vozu.

Nejvýraznější příď ze zmiňované trojice má bezpochyby právě Seat Tarraco. Mohou za to především pronikavé světlomety s LED denním svícením do tvaru trojúhelníku, který se stává jakýmsi světelným podpisem u všech modelů značky. Do konceptu skvěle zapadá i vystupující mřížka chladiče s širokým lemem a tvarem broušeného diamantu. Někdo by mohl namítnout, že spíše připomíná znak nejmenovaného superhrdiny. Ten nosí také „eS“ na hrudi.

Zadní části vévodí propojené světlomety. Jsou stylové a navíc doslova podtrhují eleganci celé zádi.

Rozmohl se nám tady takový nešvar – falešné vývody výfuku. Je to čím dál častější jev, kdy se vzadu na nárazníku objevují ozdobné prvky připomínající koncovky, zplodinami se však nikdy neumažou.

Základní verze vyjíždí na sedmnáctipalcových litých kolech o dosti střídmém designu. Podstatně zajímavější jsou námi testované dvacítky. Jsou sice pro danou výbavu za příplatek, ale k robustní karosérii se opravdu hodí. Zároveň se jedná o největší dostupnou velikost pro tento model. Standardem pro verzi FR jsou kola o rozměrech 255/45 R19.

Pojďme nahlédnout do interiéru vozu. Zde byl španělský temperament zastíněn německým smyslem pro pořádek a úhlednost. Nebudí sice kdovíjaké emoce, zato potěší přehledností a především kvalitním zpracováním. Škoda jen, že palubní deska lépe nenavazuje na boční dveře, hlavně v prostřední rovině, kde je lišta ve stylu broušeného hliníku na koncích prakticky jen uříznutá.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nový Seat Tarraco nabízí stejně jako většina vozů v této kategorii vyšší posed za volantem a s tím i spojený lepší rozhled. Nijak tomu nebrání ani přední A sloupek, u kterého nejsou uchycena zpětn…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus