ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Leon po faceliftu
23. února 2017

Seat Leon může být zajímavou alternativou vůči oblíbenému Volkswagenu Golf. Rovnice vyjadřující rozložení sil mezi nimi zní z pohledu seatu docela jednoduše - emotivnější design a nižší cena za horší komfort a v některých srovnatelných verzích i jízdní vlastnosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Moc se mi líbí, jak se přístroje na středovém sloupku natáčejí směrem k řidiči, takže ho příjemně obklopují.

Šofér sedí v nejnižší poloze sedadla sportovně nízko.

Výhled z auta přesto patří mezi hatchbacky k nejlepším. Přední sloupky jsou relativně úzké a zrcátka se od nich nacházejí dost daleko, takže nevzniká jednolitá neprůhledná hradba jako u některých konkurentů.

Zato z funkce stěračů a ostřikovačů jsem nadšený nebyl. Neustále mi totiž v jarních břečkách zůstávala velká šmouha od soli uprostřed skla, na kterou se žádný proud vody nedostal. Vlevo dole pro změnu zůstávalo nesetřené místo, z něhož při jízdě voda vzlínala do již střených částí skla. Ještě, že se stírače pohybují alespoň naprosto tiše.

Prostor pro řidičova kolena sice z levé strany zužuje panel ve dveřích a z pravé lem středového sloupku, ale jde o utiskování ohleduplné a bezbolestné, jemuž se dá navíc předejít posunutím sedadla i volantu.

Sedadla nemají chybu a líbila se mi mnohem více než ta v nové Octavii. Dostatečně dlouhý sedák parádně podpírá stehna, snoubí se tu pohodlí s výborným držením těla v zatáčkách.

Kožený volant na snímku dostanete od námi testované třetí výbavy Style. Díky zesílení v místech úchopu se parádně drží, a navíc podle mě skvěle vypadá.

Praktičnost s vytříbeným stylem se snoubí i u ovládacích tlačítek a rolerů, které na volantu najdeme už od druhé výbavy Reference. U ní ovládají palubní počítač a audiosoustavu. Style doplňuje standard o bluetooth handsfree umožňující legální telefonování za jízdy.

Mimo ramena volantu se ovládá pouze tempomat, tedy přístroj udržující rychlost nastavenou řidičem. Děje se tak ale rovněž velmi prakticky a intuitivně na páčce blinkrů bez nutnosti dávat ruku z volantu.

Další pochvalu si zaslouží přístrojový štít s velkým displejem, který nezapře inspiraci u Audi, ale podle mě vypadá ještě lépe než u A3 Sportback.

Už ve standardu je 5" dotykový monochromatický displej, barevný od výbavy Style. Na obrázku je ale jeho větší osmipalcový "kolega", za kterou se připlácí různé částky podle výbavy zařízení. Všimněte si přehledného dlaždicovitého menu, které velmi usnadňuje výběr položek i nového tlačítka pro jeho vyvolání na levé straně.

Můžete si na něm zobrazit třeba všechny funkce palubního počítače, aniž byste mezi nimi museli přepínat.

Skryla se sem také možnost deaktivovat protiprokluz a trochu oddálit zásahy stabilizačního systému. To ale chválit nebudu, protože dřív stačilo před zatáčkou zmáčknout tlačítko, a teď jsem nucen si zapamatovat několik kroků do hloubi menu multimediálního systému. Přes displej se zapínají i další elektrinické funkce.

Nadšeni budou přihrádkomilové a odkladači množství krámů, které běžně nosí po kapsách, mezi něž se počítám. Moc šikovná třeba na peněženku je otvírací schránka ve spodní části středového panelu. A nově v ní najdete dva USB porty a AUX.

Prostor na velké PET láhve jsem objevil ve výplních dveří.

Mobily, klíče a kelímky s pitím pojme prostor mezi řidičem a spolujezdcem. Další věci se dají odložit do schránky v podélně nastavitelné a kůží čalouněné pohodlné středové opěrce, kterou uvnitř Leona najdete od stupně Style.

Novinkou po faceliftu je elektronická brzda, kterou auto dříve nemělo vůbec k dispozici. Nyní je k dostání ve výbavě Style.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Nový Seat Leon se proti předchůdci o 5 cm rozšířil a zkrátil - před faceliftem měřil na délku 4,24 metru, po něm pak 4282 mm (za to může změna nárazníků) takže patří k menším hatchbackům nižší střední třídy.

Podélná prostornost se ale podle našich měření mezigeneračně zhoršila jen o 2 cm, takže i novinka patří nabídkou místa na nohy ke špičce mezi rodinnými hatchbacky. Výška na hlavu na zadních sedadlech se dokonce o centimetr zlepšila a také se řadí k nejlepším. Znamená to, že si na krajní zadní sedadla vzpřímeně sedne s hlavou položenou do opěrky i cestující s výškou kolem 185 cm, aniž by si odřel hlavu před strop. Předním může sedět i vyšší člověk a oba vyváznou bez otlačených kolen.

Zatímco na předních místech mi tuhost sedadel vyhovovala, vzadu bych dal přednost měkčímu podkladu, vyloženě tvrdé jsou hlavové opěrky.
Ideální není ani délka a sklon sedáků.

Uprostřed se sice nesedí o tolik hůř než na krajích, ale kvůli parodii na hlavovou opěrku se tady bezpečně usadí jen děti.

Asymetricky dělená opěradla se sklápějí přímo na pevné sedáky, přičemž nevzniká úplně rovná plocha. Mezi ní a podlahou kufru zeje vysoký schod.

Zavazadlový prostor není na rozdíl třeba od Golfu narušován segmenty na upevnění mezipodlahy, kterou Leon nezná. To je na jednu stranu dobře, ale zato neexistuje možnost, jak vysoký schod zarovnat nebo aspoň zmenšit, což platí dvojnásob u vchodu do kufru.

Kufr pojme 380 litrů, což je o 39 litrů víc než u první generace Leona a nadprůměr mezi podobnými vozy. Mírně se zvětšila jeho šířka a hloubka, naopak o 2 cm se zkrátil. Všemi parametry se řadí k nadprůměru.

Praktičností interiéru z hlediska převážení zavazadel se Seat u Leona moc nezabýval, což je vidět i v kufru. Věšáčky na tašky jsou až téměř u sedadel, takže si člověk málem zlomí záda, aby se k nim dostal. Jedna malá přihrádka na drobnosti situaci moc nevylepšuje.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
S příchodem faceliftu se lehce proměnila motorová nabídka Seatu Leon. Pro nezájem odešlo několik kombinací, jako například 2.0 TDI o výkonu 110 kW spojených s automatickou převodovkou DSG, stejně ta…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus