ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Leon
2. června 2020

Seat Leon je dalším koncernovým modelem využívajícím moderní platformu MQB Evo. Techniku sdílí s VW Golf i Škodou Octavia. Může být velmi zajímavou alternativou pro ty, kteří hledají zajímavý design a skvělé jízdní vlastnosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Palubní deska je svým rozložením velmi podobná té ve Volkswagenu Golf a ve čtvrté Škodě Octavia. I tak si Seat Leon zachovává vlastní prostředí, které se bude líbit zastáncům této španělské automobilky.
Výhled ven je poměrně dobrý. Sedí se blízko čelnímu sklu a A-sloupky jsou poměrně úzké. Vynikají za nimi velká zpětná zrcátka.
Výhled šikmo vzad mělo zlepšit okénko za C-sloupkem, ale je prakticky k ničemu. I tak to ale není až zas tak špatné díky velké prosklené ploše okna ve druhé řadě a v pátých dveřích.
Aby se Leon odlišil od Golfu a Octavie, má svůj vlastní volant. V naší výbavě Xcellence potažen kůží, s plochou spodní částí věnce a ideální tloušťkou. Není mu co vytknout.
Vlevo najdete mix ovladačů, tedy nejen pro nastavení hlasitosti, ale i pro adaptivní tempomat nebo bezpečnostní asistenty.
Na pravém rameni je pak neznámé horní dvoutlačítko. To slouží k tomu, abyste přecházeli v displeji ze zobrazení v pravém budíku, uprostřed a v levém. Například v Octavii se to řeší pomocí stisknutí rolleru. Tady je to intuitivnější.
Barevný displej nahrazující klasické budíky je ale standardem až od testované výbavy Xcellence, která je třetí. Grafika přístrojů je ale jemná a dobře se na obrazovku kouká. Uspořádání je obdobné jako v Golfu.
A kdo seděl v Golfu nebo Octavii, zná už i tento panel s dotykovými plochami na ovládání světlometů nebo mlhovek.
Displej zábavního systému také není překvapením, je stejný jako u Golfu a Octavie, menu má jen pozměněnou grafiku.
V testovaném voze nechyběly příplatkové věci, jako jsou například parkovací kamery.
Jde také o navigaci, jejíž reakce lze jen pochválit. Škoda jen, že se obrazovka rychle opatlá od otisků prstů
Některé věci je potřeba víc hledat, třeba ovládání dalších funkcí vozu. Seat nemá na rozdíl od Škody nebo VW tlačítka pod displejem na přecházení mezi záložkami v menu.
Nabídka systémů je obdobná. Zaujalo nás třeba to, že diody umístěné ve dveřích fungují jako signalizace mrtvého úhlu. Nebo třeba při otevření dveří. Tady se nám je bohužel podařilo zachytiti jen při vypnutém stavu (je to ta bílá linka v horní části výplně dveří.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Leon se ani v oblasti prostornosti nevyhne srovnání se svým sourozencem, oba vozy jsme pečlivě změřili. Díky tomu, že je Španěl delší a s delším rozvorem, nabízí i více podélného místa – konkrétně to je 153 cm proti 149 cm v Golfu. Šířkou vpředu i vzadu jsou obě auta totožná, Leon ale zaostává výškou ve druhé řadě sedadel, která je jen 93 cm, zatímco Golf má 96 cm. Více konkrétnějšího měření najdete v záložce rozměry, stačí kliknout sem.
Z hlediska velikosti kufru jsou obě auta totožná s hodnotou 380 litrů v základním uspořádání. Je vidět i stejné detaily, včetně spíš laciného krytu zavazadelníku. Po sklopení zadních sedadel nevzniká rovná podlaha, což je u hatchbacků obvyklé. Leon má o něco lepší průchodnost kufru na šířku (109 proti 106 cm), ale má se svými 76 cm o celých 8 cm výš nákladovou hranu.
Pod podlahou jsme našli rezervu, což je v dnešní době chválihodné.
Spojení s Golfem prozradí i fakt, že se kufr otvírá pomocí vyklopení loga stejně jako u Volkswagenu. Otvírání je na ruční, elektrické se nenabízí.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Nabídka motorů je prakticky shodná s tou u Golfu i Octavie. Základem je benzinový tříválec 1.0 TSI s výkonem 81 kW. Pak je v nabídce čtyřválec 1.5 TSI se schopností vypínat polovinu válců, který j…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus