ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Leon X-PERIENCE
15. prosince 2014

Tak to v životě chodí, že se občas ze sourozenců stanou největší konkurenti. V případě Seatu Leon X-PERIENCE a Škody Octavia Scout je k tomu naprogramovali přímo jejich rodiče ve Volkswagen Group. Situace je o to pikantnější, že při uvedení na trh v roce 2014 šlo o jediné dva soupeře mezi kříženci kombíků a SUV nižší střední třídy. I když za bukem už čekal třetí brácha - VW Golf Alltrack představený na autosalonu v Paříží 2014.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Tak to v životě chodí, že se občas ze sourozenců stanou největší konkurenti. V případě Seatu Leon X-PERIENCE a Škody Octavia Scout je k tomu naprogramovali přímo jejich rodiče ve Volkswagen Group. Situace je o to pikantnější, že při uvedení na trh v roce 2014 šlo o jediné dva soupeře mezi kříženci kombíků a SUV nižší střední třídy. I když za bukem už čekal třetí brácha - VW Golf Alltrack představený na autosalonu v Paříží 2014.

Seat Leon X-PERIENCE stejně jako Octavia Scout představuje kombi s pohonem všech kol, které se vyrovná i s těžším terénem než asfaltkou nebo hladkou polní cestou.

Leon X-PERIENCE se Scoutu téměř vyrovná obřím a zároveň chytře řešeným zavazadlovým prostorem, a ještě více než on exceluje parametry motorů a jízdními vlastnostmi v zatáčkách. Navíc začíná s nižší cenovkou.

Podle jízdních dojmů a měření Leon X-PERIENCE proti Octavii Scout mírně zaostává v jízdním komfortu a prostornosti kabiny. V porovnání s ostatními kombíky nižší střední třídy ale nejde o nijak dramatické nedostatky.

Seat Leon X-PERIENCE bych doporučil všem, kdo potřebují prostorné auto a občas musejí mimo asfalt. Rodinám s dobrodružnými choutkami, majitelům nemovitostí v odlehlejších lokalitách s horšími příjezdovými cestami, podnikatelům na horách.... Bodovat může zejména u těch, kterým vzhled škodovky připadá málo sportovní.

Seat Leon X-PERIENCE přijel na český trh na podzim 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Většinu aut ochranné plastové brnění laku zatraktivní, jenže Leon ST, tedy klasický kombík, se mi líbí natolik, že jsem jakékoli jeho další úpravy vnímal jako změnu k horšímu. Když jsem ale na prezentaci verze X-PERIENCE viděl jezdit kolem sebe, začaly se mi některé z nich přece jen zamlouvat ještě více než klasický "celolakovaný" kombík. Asi nejvíc se mi líbila šedivá varianta zezadu, u níž vzhledově téměř nevystupují ochranné plasty, pouze chromovaný kryt nárazníku.

Každopádně při porovnání s ostatními auty považuji Leon X-PERIENCE za jeden z nejvíc sexy kombíků. Na rozdíl od Octavie Scout dávající na odiv robustnost působí seat výrazně sportovnějším dojmem.

Líbí se mi celek i detaily. Podívejte se třeba na neortodoxní tvar zpětných zrcátek, který navíc není samoúčelný. Zrcátko se díky němu v plískanicích nešpiní.

Za příplatek lze mít přední světlomety výhradně s LED technikou. Autu to dává nejen v noci atraktivní a originální podpis.

Také v interiéru se dostávají do popředí dynamické linie, materiály zároveň působí kvalitně.

Přístrojová deska se chlubí krásně měkčenými plasty, docela tlumeně se zavírají i dveře.

Ani obří panoramatické střešní okno s otevírací přední polovinou nepřimělo testovanou verzi k otřásání nebo povrzávání po přejezdu nerovností.

Odhlučnění interiéru ale nedosahuje kvalit Octavie Scout a celkově mi mezi kombíky nižší střední třídy připadalo spíš podprůměrné. Nejvíc jsem hluk vnímal od podvozku.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Od ostatních verzí modelu Leon se liší jen drobnostmi. Jde například o emblém na volantu nebo specifické čalounění. Celkově je ale standardní výbava Leonu X-PERIENCE výrazně bohatší než u základn…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus