ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Leon ST po faceliftu
14. října 2019

Leon je pro Seat nejdůležitějším modelem a míří přímo proti lídrovi českého trhu. Ač jde o sourozence Škody Octavia Combi z koncernu Volkswagen, jde zároveň i o jejího velkého konkurenta.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Přístroje na středovém sloupku se natáčejí směrem k řidiči, takže ho příjemně obklopují, v tom se design interiéru nezměnil. Šofér sedí v nejnižší poloze sedadla sportovně nízko. Prostor pro řidičova kolena sice z levé strany zužuje panel ve dveřích a z pravé lem středového sloupku, ale jde o utiskování ohleduplné a bezbolestné, jemuž se dá navíc předejít posunutím sedadla i volantu.

Volant s mírně zploštělou spodní částí, který je k dispozici pro verzi FR, působí sportovně, díky zesílení v místech úchopu se i parádně drží. Sportovní ladění podtrhuje i červené prošívání nejen na volantu, ale i na manžetě řadicí páky. Všechny Leony vyjma základní výbavy mají teď automatickou parkovací brzdu namísto ruční. Vedle tlačítka s parkovací brzdou se objevila malá prohlubeň, do které se dá snadno odložit klíček od vozu. Bezklíčový vstup a startování je k dispozici už v základním provedení.

Nejzásadnější změnou na přístrojové desce je nový panel s dotykovým multimediálním displejem. Ten je větší a tlačítek okolo něj ubylo, takže celkově působí uklizeněji. Dříve měl 5,8 palců, nyní má 8 palců. Ovládá se intuitivně, používá se jedno hlavní tlačítko vlevo od displeje, kterým zobrazíte "cihličky" jednotlivých oblastí v menu, pod ním je druhé tlačítko, kterým párujete multimédia s telefonem. Grafika je slušná, občas by ale odezva mohla být malinko rychlejší.

Přední sedadla mají poměrně dlouhý sedák a výraznější bočnice s koženým čalouněním, které nabízí výbava FR.

Úhlednost středového sloupku doplňuje klimatizace s automatickým udržováním teploty v interiéru a možností nastavit si různé klima v zóně řidiče a spolujezdce.

Ve výplních dveří je i prostor na velké PET láhve. Fotka patří vozu před faceliftem, nic se však nezměnilo.

Modernizovaný Leon má širší nabídku asistenčních prvků. Patří mezi ně nejen asistent udržující vůz v pruzích, ale i adaptivní tempomat spolu s asistentem, který pomáhá s jízdou v koloně - auto samo zrychluje a zpomaluje podle aut jedoucích před ním. Vůz k tomu využívá radarovou kameru umístěnou v předním nárazníku.

Novinkou je také možnost dobíjet si telefon bezdrátově. Stačí odložit telefon na nabíjecí podložku v přihrádce před řadicí pákou.

Ani v interiéru plynnového Leonu ST nenalezneme žádné křiklavé odlišnosti. Jiný je zde pouze palubní počítač, který ukazuje zbývající dojezd na oba typy paliva a na "cifernících" najdete dva palivoměry. Vše ostatní zůstalo ve voze zachováno jako u jiných motorizací spojených s výbavou FR.

Provoz na plyn signalizuje zelená kontrolka. Když plyn dojde a pojedete na benzin, téměř nic nepoznáte.  

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Seat Leon ST patří z hlediska délky karoserie spíše k menším kombíkům nižší střední třídy. Na podélné prostornosti se to však neprojevuje negativně, patří k nadprůměru.

Posádka má ve druhé řadě dost místa nad hlavou, a to samé platí i pro prostor na kolena, za sebe pohodlně sednou i dva urostlí chlapi. Zatímco na předních místech mi tuhost sedadel vyhovovala, vzadu bych dal přednost měkčímu podkladu.

Uprostřed se však nesedí moc dobře, zaprvé je středový tunel velmi mohutný a zadruhé hlavová opěrka je vyloženě nepohodlná. Lepší bude auto používat ve čtyřech a užít si komfortu, nebo prostrčit prostředkem třeba lyžařský vak.

Zavazadlový prostor patří z hlediska výrobcem udávaného objemu mezi soupeři k jedním z nejlepších - Seat uvádí 587 l. Vzhledem k tomu, že s faceliftem se nijak neměnily rozměry kufru, připomínáme výsledky měření jeho rozměrů před modernizací. Vůz má po sklopení opěradel rovnou podlahu, ale vyrovnávací podlážka snižuje hloubku kufru. V této poloze je kufr Leonu ve výši podlahy asi o 6 cm kratší než u Octavie Combi a z tohoto hlediska podprůměrný mezi konkurenty.

Variabilní podlaha se dá v případě potřeby z auta lehce vyjmout. Její úchyty nikoli.

Za chytré řešení považuji možnost standardně sklápět opěradla zadních sedadel páčkami z kufru.

Další dobrou vychytávkou je zacvaknutí rolety do úchytů pod podlahou. Stačí vyjmout boční segmenty sloužící pro zadržování menších předmětů. Když už jsme ale u toho, u jinak docela chytře řešeného kufru Leonu ST mi chybělo něco jako sítě u Octavie Combi, které zamezí pohybu zavazadlům a znemožní jim mlátit se v zavazadelníku při rychlé jízdě v zatáčkách.

Zato háčky na nákupní tašky v zavazadlovém prostoru najdete a nechybí ani na víku pátých dveří.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Na konci roku 2019 se Seat Leon prodává hned s pěti pohonnými jednotkami. Základ tvoří spalovací motor 1.0 TSI, který je dostupný s výkonem 85 kW a manuální převodovkou. Dynamičtější volbou je benzí…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus