ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Leon ST po faceliftu
9. prosince 2016

Leon je pro Seat nejdůležitějším modelem a míří přímo proti lídrovi českého trhu. Ač jde o sourozence Škody Octavia Combi z koncernu Volkswagen, jde zároveň i o jejího velkého konkurenta.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Eva SrpováEva Srpová

Leon je pro Seat nejdůležitějším modelem a míří přímo proti lídrovi českého trhu. Ač jde o sourozence Škody Octavia Combi z koncernu Volkswagen, jde zároveň i o jejího velkého konkurenta.

Kombík se sportovně střiženým kabátem osloví podobné cílové skupiny zákazníků jako Octavia Combi - tedy především firmy a rodiny. Bodovat může zejména u těch, kterým vzhled škodovky připadá příliš konzervativní.

Leon ST stejně jako Octavia Combi osloví širokou nabídkou verzí.

Oficiální začátek prodeje Seatu Leon ST se datuje od 1. ledna 2014, Leon s karoserií hatchback je na trhu už déle, a to od roku 2012. Na podzim 2014 se nabídka pro ST rozrostla o terénní klon X-PERIENCE, který vedeme jako samostatný model, nabízí se také sportovní odnož Cupra. Na podzim roku 2016 model Leon prodělal facelift, který se týká jak hatchbacku Leon, tak i Leonu ST.

Facelift působí velmi decentně, zvenku se toho na vozu moc neměnilo. Má však hezčí a hodnotnější kabinu, lepší konektivitu a širší nabídku asistenčních prvků. 

Po faceliftu se změnila skladba stupňu výbav. Dříve byla základní výbavou Basic, druhá Reference a třetí Style, samostatnou sportovní verzí bylo FR. Nově je základem Reference, nad ním Style. Vrcholem jsou jak FR, tak nová varianta Xcellence. Zatímco FR vyznává sportovní styl, Xcellence sází na design a bohatý seznam bezpečnostních asistentů. Xcellence má například chomované detaily na karoserii.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Leon je sportovně vyhlížející kombík nižší střední třídy a facelift to nejen nezměnil, spíše přitažlivost Leonu ještě více podtrhl. 

Zde si můžete na fotkách porovnat příď Leonu před faceliftem a o něm. Změnila se maska chladiče, optika diodových světlometů vpředu i diodových světel vzadu a oba nárazníky. Leon je díky tomu o bezmála 2 cm delší, ostatní rozměry zůstaly zachovány.

Nejvýraznějším detailem na Leonu jsou přední světlomety. Ty jsou teď ještě propracovanější a výraznější a velmi se podepisují na přitažlivosti modelu. Světlomety jsou nyní full LED, což znamená, že se všechny skládají z diod. Doidová jsou i směrová světla. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

S faceliftem se rozšířila i paleta barev, nově jsou v nabídce tři velmi výrazné - modrá Mystery, krvavě rudá Desired (ta je na voze v testu) a fialová Boheme.

Vůz má i další zajímavé detaily. Podívejte se třeba na neortodoxní tvar zpětných zrcátek. Fotka patří modelu před faceliftem, tvar zrcátek se ale neměnil.

Tady vidíte srovnání kabiny vozu ve vrcholné výbavě před faceliftem a po něm. Chválím kvalitu materiálů i zpracování. Přístrojová deska se chlubí krásně měkčenými plasty, docela tlumeně se zavírají i dveře.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Přístroje na středovém sloupku se natáčejí směrem k řidiči, takže ho příjemně obklopují, v tom se design interiéru nezměnil. Šofér sedí v nejnižší poloze sedadla sportovně nízko. Prostor pro řidičov…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus