ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Leon SC
30. října 2013

Třídveřový Seat Leon osloví hlavně páry a jednotlivce mladších ročníků. Pořídí si ho zejména lidé, kteří si kupují auto kvůli jeho vzhledu. V nejlepší výbavě FR a s nejsilnějšími motory také milovníci sportovní jízdy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Třídveřový Seat Leon osloví hlavně páry a jednotlivce mladších ročníků. Pořídí si ho zejména lidé, kteří si kupují auto kvůli jeho vzhledu. V nejlepší výbavě FR a s nejsilnějšími motory také milovníci sportovní jízdy.

V porovnání s ostatními třídveřovými hatchbacky nižší střední třídy boduje Leon SC nejen vizáží, ale také přívětivostí řidičovy zóny nebo parametry většiny motorů.

Bohužel vyspělá víceprvková zadní náprava, která zdobila kompletní řadu Leonu minulé generace, zůstala stejně jako u pětidveřové verze dostupná pouze pro nejvýkonnější verze od 118 kW. Simulace elektronické uzávěrky diferenciálu XDS patří ke standardu až od třetí výbavy Style. Jízdní vlastnosti základní a vyšperkované verze se tak budou dost zásadně lišit a kdo si chce s SC v zatáčkách opravdu užít, musí sáhnout hlouběji do kapsy.

Seat Leon SC přijel do Česka koncem jara 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Proti už tak líbivé a sportovně laděné pětidveřové verzi ještě přibylo emocí.

Zvláště testované provedení v nejvyšší výbavě FR a s příplatkovými LED světlomety budilo rozruch.

Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Karoserii, která je o 3,5 cm kratší než pětidveřový model, zdobí moderní, ostře řezané rysy a neortodoxní tvary.

Platí to pro celek i detaily - stačí se podívat třeba na zpětná zrcátka.

Vlastnosti, jimiž jsem počastoval karoserii, se dají aplikovat i na popis interiéru - platí to zvlášť o okolí řidiče.

Také z kvality použitých materiálů jsem měl velmi dobrý dojem, který ale zkazily občasné pazvuky vznikající při přejetí větších nerovností příplatkovými osmnáctipalcovými koly se širokými pneumatikami.

Těžko říct, jak by se mi líbila základní verze bez barevných displejů, s plastovým volantem, bez rádia a na patnáctipalcových plechových kolech. Zatím jsem testoval třídveřového i pětidveřového Leona jen ve vyšších výbavách s řadou prvků z nabídky na přání.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Moc se mi líbí, jak se přístroje na středovém sloupku natáčejí směrem k řidiči, takže ho příjemně obklopují. Šofér sedí v nejnižší poloze sedadla sportovně nízko. Výhled z auta přesto patří mez…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus