ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Leon po faceliftu
23. února 2017

Seat Leon může být zajímavou alternativou vůči oblíbenému Volkswagenu Golf. Rovnice vyjadřující rozložení sil mezi nimi zní z pohledu seatu docela jednoduše - emotivnější design a nižší cena za horší komfort a v některých srovnatelných verzích i jízdní vlastnosti.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Seat Leon může být zajímavou alternativou vůči oblíbenému Volkswagenu Golf. Rovnice vyjadřující rozložení sil mezi nimi zní z pohledu seatu docela jednoduše - emotivnější design a nižší cena za horší komfort a v některých srovnatelných verzích i jízdní vlastnosti.

V porovnání s ostatními pětidveřovými hatchbacky nižší střední třídy Leon boduje svou vizáží, přívětivostí řidičovy zóny, prostorností kabiny nebo parametry většiny motorů.

Bohužel vyspělá víceprvková zadní náprava, která zdobila kompletní řadu Leonu minulé generace, zůstala stejně jako u nové Octavie dostupná pouze pro nejvýkonnější verze od 118 kW, kdežto u Golfu už od 90 kW. Jízdní komfort ani schopnosti v zatáčkách tak nepatří u většiny variant mezi elitu.

Seat Leon druhé generace podle mě osloví mladší jednotlivce i páry, může však sloužit i jako rodinné auto.

Nový Seat Leon přijel do Česka začátkem roku 2013. Na první pohled nerozpoznatelným faceliftem prošel na konci roku 2016.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Pokud si myslíte, že budete schopni rozeznat mezi sebou vozy před a po faceliftu, tak se naprosto mýlíte. Nejde to. Seat udělal změny tak drobné, že si jich běžný smrtelník nemůže všimnout. Lehkou proměnou dílů nárazníku došlo jen na milimetrové posuny – auto se prodloužilo o 19 mm a zúžilo o dva milimetry.

Upřímně řečeno je to ale jedno, protože Seat Leon patří mez nejpovedenější hatchbacky nižší střední třídy. Velmi se mi líbí. Karoserii na rozdíl od trochu boubelatého a dobrácky vyhlížejícího předchůdce zdobí moderní, sportovní, ostře řezané rysy a neortodoxní tvary.

Zatímco před faceliftem jsem testoval model bez full-LED světlometů, nyní se mi do ruky dostala verze s tímto moderním svícením. A právě ta má na vzhled auta zásadní dopad. Leon s nimi vypadá, jako by přijel z budoucnosti. Na obrázku vidíte kompletně zapnutá světla.

A takhle bude Leon vypadat, když pojede ve dne. Za šera se pak zvýrazní jeho světelný podpis. Vypadá to přímo skvěle.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Moc se mi líbí, jak se přístroje na středovém sloupku natáčejí směrem k řidiči, takže ho příjemně obklopují. Šofér sedí v nejnižší poloze sedadla sportovně nízko. Výhled z auta přesto patří mezi…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus