ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Ibiza
28. května 2017

Pátá generace malého hatchbacku Seat Ibiza se v Česku začala prodávat na jaře 2017. Předchozí model vydržel v prodeji devět let a prodělal během nich dvě modernizace, jednu v roce 2012 a druhou v roce 2015 v souvislosti se začátkem platnosti emisní normy Euro 6.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Pátá generace malého hatchbacku Seat Ibiza se v Česku začala prodávat na jaře 2017. Předchozí model vydržel v prodeji devět let a prodělal během nich dvě modernizace, jednu v roce 2012 a druhou v roce 2015 v souvislosti se začátkem platnosti emisní normy Euro 6.

Ibiza se vždy snažila spojit sportovní projev s praktičností. Pátá generace v tomto trendu dalále pokračuje a k úspěchu ji pomáhá i fakt, že dostala zcela novou platformu, kterou má z malých aut koncernu Volkswagen jako první, tedy mnohem dříve než konkurenční Volkswagen Polo ale i Škoda Fabia.

Ibiza má jednu z nejdelších karoserií mezi malými hatchbacky, výrazně se také prodloužil rozvor a vůz je navíc širší, takže ve třídě malých vozů platí za jedno z nejprostornějších aut na šířku. Pátá generace je konečně rozumně prostorná i na zadních sedadlech, zatímco dříve zrovna v této oblasti příliš nevynikala.

Potěší také velkým kufrem. Mezi její konkurenční výhody patří i jízdní vlastnosti.

Za největší nevýhodu považujeme ceny nové genetrace Seatu Ibiza. Už ta základní se při uvedení na trh jen tak tak vešla pod třísettisícovou hranici.

Ibiza zaujme hlavně mladší páry a svobodné ženy a muže, kterým auta typu Fabie nebo Pola připadají nudná. Díky tomu, že je nově celkem prostorná i na zadních místech, jde o univerzálnější vůz než dříve, bude tedy vhodný i pro rodiny s jedním dítětem, případně jako druhé a rozumně prostorné auto do rodiny.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Ibiza vyniká především velmi dynamickým až sportovně laděným designem. Má ostře řezané tvary karoserie a výrazné světlomety.

Nejlépe vypadají příplatkové plně diodové.

LED denní svícení vytvářející efektní světelný podpis patří ke standardu nejvyšších výbav Xcellence a FR.

Hodně výrazné jsou i zadní světlomety, které jsou v nejvyšších výbavách také tvořeny LED diodami. Záď je vůbec asi nejpovedenější část na nové Ibize, má velmi ladné křivky a propracované tvary, světla se hezky zakusují do boků karoserie i do víka kufru.

Mlhové světlomety jsou součástí výbavy Style, jak vypadá Ibiza v základní verzi zatím nevíme, tu jsme neměli k dispozici. Od výbavy Style je mřížka chladiče chromovaná, nikoli černá.

Vyšší výbava Xcellence má chromované i jednotlivé segmenty v mřížce.

Nejvíce odlišný tvar přídě jsme objevili u sportovně laděné varianty FR, která se navíc přikrčila o 15 mm blíže k asfaltu.

Kolegu Ondřeje upoutala zajímavě tvarovaná zrcátka. Potěší jejich vhodné umístění na karoserii. Mezi nimi a sloupkem zůstala velká mezera, takže třeba do serpentin je dobře vidět a nemůže se stát, že by se za masív tvořený ukotvením slopků a zrcátkem schovalo auto v protisměru.

Přístrojová deska působí velmi uklizeně a podobá se většímu Leonu. I nadále kombinuje sportovní styl s německou strohostí, což se asi nebude zamlouvat úplně každému. Líbí se mi ale, že tu a tam se najdou měkčené plasty, které zvyšují dojem z kvality interiéru. Ten může být nyní navíc doplněn o barevné části čalounění.

Kvalitní dojem ze zpracování podtrhuje i zevnitř tlumené zavření dveří, které však zvenčí zní trochu plechově. Odhlučnění kabiny patří mezi malými auty k průměru.

Jen nás překvapilo, jak plechově zní druhý pár dveří, dokonce mnohem horší než ten přední, jako kdyby se použilo lepší odhlučnění jen u řidiče a spolujezdce a na ty vzadu už se tolik nemyslelo.

Situace je ještě horší v případě víka kufru, jehož zavírání zní opravdu jako plech na plech.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Sedadlo řidiče se nachází o něco níž než třeba ve Fabii. Pozor při nastupování! Ostrý roh předních dveří měla jak předchozí generace, tak i ta současná. Daní za velmi elegantní karoserii je to, že…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus