ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test páté generace Seatu Ibiza
27. dubna 2017

Pátá generace Ibizy se v Česku začala prodávat na jaře 2017. Předchozí model vydržel v prodeji devět let a prodělal během nich dvě modernizace, jednu v roce 2012 a druhou v roce 2015 v souvislosti se začátkem platnosti emisní normy Euro 6.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Pátá generace Ibizy se v Česku začala prodávat na jaře 2017. Předchozí model vydržel v prodeji devět let a prodělal během nich dvě modernizace, jednu v roce 2012 a druhou v roce 2015 v souvislosti se začátkem platnosti emisní normy Euro 6.

Ibiza se vždy snažila spojit sportovní projev s praktičností a cenovou dostupností. Pátá generace v tomto trendu dalále pokračuje a k úspěchu ji pomáhá i fakt, že dostala zcela novou platformu, kterou má z koncernových aut vůbec poprvé právě Ibiza, tedy mnohem dříve než konkurenční Volkswagen Polo ale i Škoda Fabia.

Ibiza má jednu z nejdelších karoserií mezi malými hatchbacky, výrazně se však prodloužil rozvor a vůz je navíc širší, takže ve třídě malých vozů platí za jedno z nejprostornějších aut na šířku a teď je konečně rozumně prostorná i na zadních sedadlech, zatímco dříve zrovna v této oblasti příliš nevynikala. Potěší však jízdními vlastnostmi i velkým kufrem.

Ibiza zaujme hlavně mladší páry a svobodné ženy a muže, kterým auta typu Fabie nebo Pola připadají nudná. Díky tomu, že je nově celkem prostorná i na zadních místech, jde o univerzálnější vůz než dříve, bude tedy vhodný i pro rodiny s jedním dítětem, případně jako druhé a rozumně prostorné auto do rodiny.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Ibiza vyniká především velmi dynamickým až sportovně laděným designem. Má ostře řezané tvary karoserie a především výrazné světlomety.

A to nejen ty vpředu, ale především vzadu. Fotky si můžete zvěšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Záď je vůbec asi nejpovedenější část na nové Ibize, má velmi ladné křivky a propracované tvary, světla se hezky zakusují do boků karoserie i do víka kufru.

Mlhové světlomety jsou součástí výbavy Style, jak vypadá Ibiza v základní verzi zatím nevíme, tu jsme neměli k dispozici. Od výbavy Style je mřížka chladiče chromovaná, nikoli černá.

Přístrojová deska působí velmi uklizeně a podobá se většímu Leonu. I nadále kombinuje sportovní styl s německou strohostí, což se asi nebude zamlouvat úplně každému. Líbí se mi ale, že tu a tam se najdou měkčené plasty, které zvyšují dojem z kvality interiéru. Ten může být nyní navíc doplněn o barevné části čalounění.

Kvalitní dojem ze zpracování podtrhuje i zevnitř tlumené zavření dveří, které však zvenčí zní trochu plechově.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Sedadlo řidiče se nachází o něco níž než třeba ve Fabii. Pozor při nastupování! Ostrý roh předních dveříměla jak předchozí generace, tak i ta současná. Daní za velmi elegantní karoserii je to, že …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus