ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Ateca
11. října 2016

Seat Ateca je historicky prvním vozem kategorie SUV této španělské automobilky, která náleží do koncernu Volkswagen.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Ti, kterým vyhovuje vyšší pozice sedaček, budou v Seatu Ateca spokojeni. Sedačky v testované nejvyšší specifikaci měly poměrně výrazné boční vedení, to je však z poměrně měkkého materiálu, takže ani vlastníci širších boků nebudou strádat.

Díky čalounění střední části sedadel alcantarou (v našem případě navíc v zajímavé hnědé barvě), což je prvek obsažený v nejvyšším stupni výbavy Excellence, se ani v horkém španělském podnebí záda nelepila k opěradlu.

Grafika přístrojů je poměrně jednoduchá a přehledná, trochu hůře se mi však hledala ryska u dálniční stotřicítky.

Volant se dobře drží, není na něm "přetlačítkováno". U verzí s převodovkou DSG je doplněn pádélky pro manuální změnu převodového stupně.

Klasická páka ruční brzdy je nahrazena elektrickou.

Na středovém panelu se objevil otočný ovladač jízdních režimů.Standardem je pro nejvyšší stupeň výbavy. Vybrat si lze ze čtyř - eco, normal, sport a individual. V případě verzí s pohonem kol přibývají ještě symboly pro režimy Snow (kluzký povrch) a Offroad. S tím je pak propojeno tlačítko pro aktivaci asistenta HDC - sjíždění prudkých svahů.

Nastavování funkcí dvouzónové klimatizace se nadále provádí pomocí klasických ovladačů a tlačítek a je velmi intiuitivní.

Centrálním prvkem palubní desky je (až osmipalcový) displej multimediálního systému. V základní verzi je pětipalcový.

Na něm lze zobrazovat například složený obraz ze čtyř kamer umístěných po obvodu vozu (za příplatek), díky čemuž lze mít při parkování a jízdě v terénu přehled o situaci v celém okolí auta.

K dispozici je také grafika ukazující řidič úhel natočení kol a další funkce.

Elektronických asistentů může být v autě opravdu široká škála, včetně například asistenta pro jízdu v kolonách, udržování jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, upozorňování na auta přijíždějící ze strany při couvání z parkovacího místa do silnice nebo kamera čtoucí dopravní značky. Trochu mě při jízdě rozčiloval vykřičník vedle symbolu značky s uvedenou povolenou rychlostí a nápis "Rychlost překročena." V základní výbavě je ale bez příplatku pouze rozpoznávání únavy řidiče a varování před srážkou Front Assist.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Rozměrově Ateca zapadá do kompaktní třídy SUV. Délkou karoserie 4363 mm nijak nevyčnívá. Přesto její interiér patří v rámci SUV nižší střední třídy mezi nejprostornější.

Z hlediska podélné protornosti, tedy místa na nohy, patří Seat Ateca mezi nejlepší a vyrovnává se většímu bratru Tiguanovi od Volkswagenu. Nadprůměrná je i šířka v loktech na předních sedadlech  a v roce 2016 rekordní výška na hlavu va druhé řadě. Z toho je jasné, že si za sebe sednou i basketbalisté.

Ověřil jsem si to v praxi pomocí tradiční metody. Nejprve jsem nastavil sedadlo řidiče do polohy, v jaké obvykle řídím a následně usedl na sedačku ve druhé řadě. Pře koleny jsem pak měl osm centimetrů volného prostoru a nad hlavou rekordních 14. 

Pro zavazadla je k dispozici v základním pětimístném uspořádání 510 litrů objemu, u verzí 4Drive se objem zavazadelníku sníží na 485 litrů. Měřili jsme zatím pouze menší "čtyřkolku", jejíž objem kufru je také v porovnání se soupeři nadprůměrný stejně jako délka zavazadlového prostoru. Neobjevili jsme žádný prostorvý parametr, v němž by Ateca zaostávala.

Po sklopení opěradel zadních sedaček, která jsou dělena v klasickém poměru 60:40, vznikne menší schůdek.

Uprostřed zadního opěradla je pod opěrkou otvor do kufru. Jeho velikost je dostatečná i pro prostrčení několika párů lyží.

V kufru jsem napočítal celkem čtyři poměrně subtilní háčky na uchycení nákupních tašek, nenašel jsem ale žádná oka využitelná pro upevnění těžších předmětů.

Opěradla zadních sedaček lze odjistit přímo ze zavazadlového prostoru páčkami na bocích. Víko lze zavřít po stisknutí tlačítka pomocí elektromotoru. Za příplatek se víko otevírá i zavírá bez pomoci rukou pouhým kopnutím nohy pod zadní nárazník. Je samozřejmě nutné přitom mít klíček v kapse. 

Pod podlážkou dna kufru jsem objevil dojezdové kolo o netradičním rozměru 125/70 R18. Vlevo od něho je ještě několik přihrádek na uložení drobností.

V kabině jsou odkládací prostory na obvyklých místech.

Tradiční kapsy ve dveřích jsou poměrně objemné a ty přední pojmou i láhev s pitím o objemu půldruhého litru.

Box pod středovou loketní opěrkou je spíše je na drobnosti. Líbila se nám možnost posouvat opěrku podélně v poměrně velkém rozsahu a také to, že ji lze aretovat v různých úhlech sklonu.  

Přihrádka před spolujezdcem řidiče je spíše menší. Na zadní straně opěradel předních sedaček nalezneme tradiční textilní kapsy

Nápoje je také možno ukotvit v držácích ve středové loketní opěrce.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Ateca kombinuje benzinové a naftové pohonné jednotky dopované turbodmychadly a uložené napříč pod přední kapotou s dvěma převodovkami - šestistupňovou manuální a sedmistupňovou automatickou. Zákla…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus