ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Ateca
11. října 2016

Seat Ateca je historicky prvním vozem kategorie SUV této španělské automobilky, která náleží do koncernu Volkswagen.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Seat Ateca je historicky prvním vozem kategorie SUV této španělské automobilky, která náleží do koncernu Volkswagen.

V létě roku 2016, kdy vstoupil na trh, se rovnou nabízel jak s pohonem pouze předních, tak i všech čtyř kol.

Řadí se mezi kompaktní SUV, která jsou využitelná jak v mětském provozu, tak i pro rodinný aktivní víkendový život. Mezi zákazníky se tak ocitnou mladší i starší páry, rovněž rodiny s jedním až dvěma dětmi. Verze s pohonem kol pak mohou být vhodné i pro firmy, které občas zajíždějí na cesty s nezpevněným povrchem, případně sídlí v oblastech, kde lze očekávat ve větší míře sněžení.

Přestože se automobil vyvíjel ve španělské Barceloně, jeho hotové exempláře sjíždí výhradně z výrobní linky škodováckého závodu ve východočeských Kvasinách.

Po technické stránce je spřízněn s novou generací modelu Volkswagen Tiguan, podobná výbava i motory se na konci příštího roku objeví i ve druhé generaci vozu Škoda Yeti.

Do výbavy mohou patřit prvky, které ještě nedávno patřily pouze do manažerských aut střední třídy. Například asistent pro jízdu v kolonách. V terénu a při parkování pak hodně pomůže čtveřice kamer, které složí obraz celého okolí vozu.

Nejsilnější stránkou auta je vnitřní prostor a solidní výbava, nevýhodou je poměrně malá variabilita zavazadlového prostoru. 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled vozu Seat Ateca není pro ty, kteří znají například současný leon, žádné velké překvapení.

Například tvar masky chladiče je evolucí tradičního lichoběžníku.

Světla jsou opět formována do trojúhelníku a na bocích se najdou výrazně ostré hrany. Fotku zvěšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Komu by třeba nemuselo být jasné, do jakého automobilu právě nasedá, promítne se do světelného pole pod zrcátky silueta a název vozu.

V designu příplatkových černo-stříbrných discích kol se také objevuje motiv v Seatu oblíbeného geometrického tvaru. I v základní verzi jsou však již kola z lehkých slitin, ovšem pouze sedmnáctipalcová.

Na terénní schopnosti vozu upozorňují plastové stříbrné kryty na spodní části předního a zadního nárazníku.

Další ozdobné prvky se dají očekávat v souvislosti s uvedením verze Cupra. 

Poměrně ostré hrany jsou rovněž na palubní desce. Ta není zbytečně přikrášlována žádnými lištami, přesto nepůsobí chudě. Vzhled interiéru vrcholné verze však pozvedává velká spousta chromovaných rámečků.

Panel dveří ozvláštňuje v prostřední části plastová lišta a textilní výplň.

Líbil se mi klasický kulatý volant s poměrně tlustým věncem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Ti, kterým vyhovuje vyšší pozice sedaček, budou v Seatu Ateca spokojeni. Sedačky v testované nejvyšší specifikaci měly poměrně výrazné boční vedení, to je však z poměrně měkkého materiálu, takže ani…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus