ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Arona
29. října 2017

Seat představil na jaře novou modelovou řadu Arona, nyní tento kompaktní crossover přichází na český trh. Pětidveřový hatchback vyšší stavby má v portfoliu španělské značky posílit nabídku populárních modelů SUV a zároveň vyplnit mezeru po malém kombíku Ibiza ST, který s novou generací tohoto modelu zmizel z nabídky.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Interiér je stejně jako u Ibizy a Toleda z tvrdých plastů, které nejsou moc příjemné na dotek. Ale na první pohled působí hodnotně. Interiér testovaného modelu byl v kombinaci černých plastů a matného hliníku, což působilo velmi elegantně a designově čistě.

Tvar palubní desky je úplně stejný jako v Ibize, testovaný automobil byl vybaven velkým příplatkovým osmipalcovým lesklým dotykovým displejem se senzorovými ovladači po stranách a dvouzónovou klimatizací. Menším problémem ju, že se lesklé sklo velmi rychle zapatlá a tak je třeba jej často leštit. V základu je jinak pětipalcový displej s mechanickými tlačítky okolo a manuální klimatizace s otočnými ovladači.

Z této fotografie to není moc poznat, ale celá přístrojová deska je přizpůsobena řidiči včetně středového panelu, který je k němu lehce otočen jako ve starých BMW z 90. let. Vůbec celá ergonomie řidičova pracoviště si zaslouží pochvalu počínaje perfektně čitelnými kontrolními přístroji a konče pečlivě rozmístěnými ovladači na multifunkčním volantu.

Štít kontrolních přístrojů je stejný jako v Ibize, mezi otáčkoměrem a rychloměrem je displej palubního počítače, který zobrazuje i navigační pokyny, pokud je automobil vybaven vestavěnou navigací.

Tříramenný dvouose nastavitelný volant je příjemně měkký a ve výbavě Xcellence s koženým potahem. Je třeba ocenit, že má optimální průměr a je kruhový, i když má v místě úchopu tvarovaný věnec.

Tlačítka ovládání palubního počítače a audiosystému jsou rozmístěna tak, aby je bylo možné ovládat oběma palci. Testovaný automobil byl vybaven také adaptivním tempomatem, který se ovládá třetí páčkou pod volantem vlevo.

Mezi příjemnosti patří i možnost bezdrátového nabíjení se zesilovačem signálu. Telefon prostě hodíte do „šuplíku“ pod panelem ovládání klimatizace a ten se sám začne nabíjet. Pokud však chcete využívat systémy Mirror Link, Android Auto nebo Apple Car, je třeba připojit telefon k automobilu prostřednictvím konektoru USB. Ty jsou pod středovým panelem celkem dva.

V oblasti konektivity mají zákazníci na výběr všechny informační a zábavní systémy, které najdete i v ostatních modelech španělské značky. Nechybí také bezklíčový přístupo a startovací tlačítko, zadní parkovací kamera a v nabídce příplatkové výbavy je i kvalitní audiosystém značky BeatsAudio.

V průběhu příštího roku dostane Arona také LCD panel místo kontrolních přístrojů stejně jako má třeba Volkswagen Golf nebo Škoda Karoq. Kromě toho bude do výbavy integrována interaktivní hlasová služba Amazon Alexa, která může být využívána pro hlasovou komunikaci s automobilem na ovládání některých jeho funkcí.

 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Posaz na jednotlivých sedadlech je o něco vyšší než v Ibize. Přední sedadla nabízejí očekávaný komfort, příliš však nepodrží v bocích. Pocit vlajícího hadru na holi v případě spolujezdce vpředu umocňuje i absence madel nad bočními okny pro jednotlivá sedadla. Nejen, že se není čeho chytit, když na vás působí odstředivé síly při ostřejším průjezdu zatáčkou, ale také máte smůlu, pokud byste chtěli dozadu třeba pověsit sako.

Vzadu je díky vysoké střeše prostor i pro vyšší postavu do 180 cm, šířka je však omezená a trojice dospělých ve druhé řadě se bude zcela určitě mačkat. S ohledem na celkovou velikost automobilu je však třeba ocenit, že umožňuje důstojné pohodlí pro čtveřici dospělých pasažérů.

Celočalouněný zavazadlový prostor Arony nabízí v základním pětimístném uspořádání celkem 400 litrů objemu, což jej v tomto ohledu řadí ve své třídě mezi ty větší. Sedadla druhé řady lze samozřejmě jednoduše sklopit v poměru 60:40. Podlaha zavazadlového prostoru je dvojitá a díky té vyšší poloze vznikne po sklopení opěradel skoro rovná ložná plocha svažující se směrem k předním sedadlům nahoru.

Celkem nabízí Arona ve dvoumístném uspořádání až 1280 litrů využitelného objemu, což je srovnatelné třeba s prostorem nového Citroënu C3 Aircross. Zadní víko se ovládá pouze manuálně, ale protože je lehké a poměrně malé, nemůže to nikomu způsobit problém. Nakládací hrana je samozřejmě o něco výš než v Ibize, ale ani to by nemělo být na škodu.

Testovaný automobil měl pod podlahou zavazadelníku rezervní dojezdové kolo, které je i u základní výbavy Reference ve standardní výbavě.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Všechny motory Arony mají přímé vstřikování paliva, turbodmychadlo a systém stop-start. Aktuálně jsou na výběr dva benzinové tříválce 1.0 TSI s výkony 70 a 85 kW. Slabší se kombinuje s pětistupňovo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus