ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Seatu Alhambra
21. října 2015

Seat Alhambra prodělal v roce 2015 modernizaci druhé generace. Tento rodinný velkoprostorový vůz střední třídy zůstává dvojčetem koncernového sourozence Volkswagenu Sharan. Společně sjíždějí z výrobní linky v portugalském městě Pamela, a proto je jasné, že společných dílů mají spoustu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test modernizovaného Seatu Alhambra
reklama

Seat Alhambra prodělal v roce 2015 modernizaci druhé generace. Tento rodinný velkoprostorový vůz střední třídy zůstává dvojčetem koncernového sourozence Volkswagenu Sharan. Společně sjíždějí z výrobní linky v portugalském městě Pamela, a proto je jasné, že společných dílů mají spoustu.

Velké MPV se nabízí v pěti i sedmimístné variantě. Pokud se v interiéru nenachází třetí řada sedaček, je k dispozici i v porovnání s přímými konkurenty gigantický zavazadlový prostor. Varianta se sedmi sedačkami je pak vhodná zejména pro rodiny s více než třemi dětmi.

Mezi výhody při porovnání se soupeři patří zejména uživatelská přívětivost interiéru, potěší i relativní cenová dostupnost základních verzí. Ty ale nedisponují moc bohatou výbavou.

Facelift se na vzhledu nijak dramaticky neprojevil. Některé linie jsou teď mírně ostřejší, změnila se grafika světlometů, a v horní části masky chladiče přibyly vodorovné lamely. Vlevo vidíte současnou verzi, vpravo tu před faceliftem. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

V interiéru je změn jen málo. Z těch výraznějších jsme zaznamenali například nový volant, který má opět o něco ostřejší rysy, pozměnil se i panel pro ovládání klimatizace nebo multimediální systém. Vesměs k lepšímu.

 Nad řadící pákou se v našem voze objevilo příplatkové startovací tlačíko, v důsledku čehož se o něco zmenšila odkládací přihrádka ve středovém tunelu.

Modernizace přinesla i některé nové prvky do výbavy. Například tlumiče s proměnlivou tvrdostí, ve vnějších zpětných zrcátkách se objevilo varování, které se oranžově rozsvěcuje, pokud se vedle auta v takzvaném mrtvém úhlu objeví jiný vůz.

Jinak vše zůstalo podřízeno maximální funkčnosti. Na rozdíl od mnoha jiných sedmimístných automobilů lze v alhambře i na poměrně dlouhých vzdálenostech cestovat skutečně sedm lidí. Do poslední řady by však neměli být usazováni jedinci s tělesnou výškou nad 175 centimetrů, jelikož pak budou na výmolech narážet hlavou do stropu. I do tohoto prostoru je ale velmi dobrý přístup. Jednoduchým zatáhnutím za jedinou páku se totiž odklopí směrem k opěradlům sedaček první řady kompletní krajní sedačky ve druhé řadě.

   Také skládání do podlahy a opětovné vztyčování všech pěti zadních sedadel je uživatelsky snadné a nevyžaduje ani mnoho síly.

Alhambra je jako stvořená pro cestování s dětmi. S potěšením jsme zaznamenali přítomnost sklopných stolečků na opěradlech ve druhé řadě.

Ratolesti obvykle milují i pohled na nebe skrze střešní okno. I to v testovaném exempláři Alhambry bylo, příplácí se za něj.

Odkládací schránky jsme nalezli dokonce i pod podlahou, v prostoru pro nohy cestujících ve druhé řadě. Jelikož jsou jejich víka ukrytá pod koberečky, mohou velmi dobře posloužit jako úkryt pro cennosti, které by neměly spatřit oči nenechavců, pokud rodina zastaví například u motorestu na oběd.

Pokud jsou v rodině malé děti, které je nutno usazovat do autosedačky, nabízí alhambra možnost „povytáhnutí“ sedáku směrem vzhůru, což je nepochybně lepší než na potazích klouzající „podsedák“.

 Navíc lze ještě nahradit klasickou opěrku hlavy jakýmsi „ušákem. Ten pak zajistí, že ani spící děti v zatáčkách ze sedačky nevyklouzne.

 Mnohem významnější změny než na designu karoserie a v interiéru proběhly na pohonných jednotkách. Ty samozřejmě nově splňují emisní limity Euro 6, ale zároveň došlo ke snížení jejich spotřeb a většinou i k navýšení výkonů a zlepšení dynamiky.

Nabídka začíná benzinovým turbomotorem 1.4 TSI s maximálním výkonem 110 kW. Jeho zrychlení z 0 na 100 km/h se vylepšilo o 0,8 s a dostalo se pod deset vteřin (9,9 s). Zároveň se o 0,7 l snížila spotřeba, která nyní dosahuje 6,5 l naturalu na 100 km. Při porovnání s ostatními MPV střední třídy s benzinovým motorem jde stále o relativně líné, ale velmi úsporné auto. Nabízí se jak s manuálním řazením tak s automatem.

Seat nabízí i silnější benzinový motor 2.0 TSI spojený výhradně se samočinnou převodovkou. Jeho výkon vzrostl o 15 kW na 162 kW, takže sprint z místa na stovku zvládá o půl vteřiny rychleji (během 7,8 s). kombinovaná spotřeba přitom klesla o značných 1,1 l na 7,3 l. Jde tak o nejdynamičtější velké MPV s relativně rozumnou konzumací paliva.

Nabídka naftových motorů začíná u Alhambry verzí 2.0 TDI/85 kW. Ta je proti minulosti výrazně svižnější, zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšilo o 1,3 s na 12,7 s. Spotřeba se zlepšila o 0,4 l na 5,1 l. Stále jde o jedno z nejlínějších, ale také nejúspornějších naftových MPV střední třídy.

Silnější motory 2.0 TDI/110 a 135 kW se dají kombinovat s manuální i automatickou převodovkou, u verze se 110 kW výkonu nechybí ani pohon všech kol. Spotřeba se proti verzím před modernizací zlepšila přibližně o půl litru nafty na každých 100 km a dosahuje od 5,0 po 5,6 l (u verze 4x4). V průměru o půl vteřiny se zrychlil také sprint z místa na stovku. Slabší verze se 110 kW dosahují této rychlosti z místa za deset vteřin a nějaké drobné, ty silnější hluboko pod tuto hranici a patří k nejsivžnějším velkým MPV vůbec.

Testovali jsme variantu s pohonem všech kol.

V akceleraci při výjezdech ze zatáček pomáhal pohon všech kol. Jeho schopnosti se však plně využijí až v zasněžených kopcích při rodinných výletech za lyžováním, což jsme nezažili.

Seat uvádí, že kombinovaná spotřeba námi testované varianty je 5,6 litru. My jsme po týdenním testování, které probíhalo na silnicích s různou kvalitou a s různými rychlostními limity v České republice, našli na displeji palubního počítače údaj 7,5 litru. Při rychlosti 90 kilometrů v hodině pracuje motor v takřka neslyšitelném pásmu 1700 otáček za minutu. Pokud zrychlíme na dálniční „stotřicítku“, stoupnou otáčky k hodnotě 2400 a spotřeba se ustálí na 6,9 litru na sto kilometrů. Stále přitom uvnitř vozu panuje příjemná akustická pohoda. 

Na to, jaké jsou rozměry tohoto auta, je překvapivě obratné a dobře ovladatelné.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základnísedadla třetí řadakufr za třetí řadou sedadel
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus