ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Alhambra po faceliftu
19. září 2019

Seat Alhambra prodělal v roce 2015 modernizaci druhé generace. Tento rodinný velkoprostorový vůz střední třídy zůstává dvojčetem koncernového sourozence Volkswagenu Sharan. Společně sjíždějí z výrobní linky v portugalském městě Pamela, a proto je jasné, že společných dílů mají spoustu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Seat Alhambra prodělal v roce 2015 modernizaci druhé generace. Tento rodinný velkoprostorový vůz střední třídy zůstává dvojčetem koncernového sourozence Volkswagenu Sharan. Společně sjíždějí z výrobní linky v portugalském městě Pamela, a proto je jasné, že společných dílů mají spoustu.

Velké MPV se nabízí v pěti i sedmimístné variantě. Pokud se v interiéru nenachází třetí řada sedaček, je k dispozici i v porovnání s přímými konkurenty gigantický zavazadlový prostor. Varianta se sedmi sedačkami je pak vhodná zejména pro rodiny s více než třemi dětmi.

Mezi výhody při porovnání se soupeři patří zejména uživatelská přívětivost interiéru, potěší i relativní cenová dostupnost základních verzí. Ty ale nedisponují moc bohatou výbavou.

Facelift se na vzhledu nijak dramaticky neprojevil. Některé linie jsou teď mírně ostřejší, změnila se grafika světlometů, a v horní části masky chladiče přibyly vodorovné lamely. Vlevo vidíte současnou verzi, vpravo tu před faceliftem. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

V interiéru je změn jen málo. Z těch výraznějších jsme zaznamenali například nový volant, který má opět o něco ostřejší rysy, pozměnil se i panel pro ovládání klimatizace nebo multimediální systém. Vesměs k lepšímu.

 Nad řadící pákou se v našem voze objevilo příplatkové startovací tlačíko, v důsledku čehož se o něco zmenšila odkládací přihrádka ve středovém tunelu.

Modernizace přinesla i některé nové prvky do výbavy. Například tlumiče s proměnlivou tvrdostí, ve vnějších zpětných zrcátkách se objevilo varování, které se oranžově rozsvěcuje, pokud se vedle auta v takzvaném mrtvém úhlu objeví jiný vůz.

Jinak vše zůstalo podřízeno maximální funkčnosti. Na rozdíl od mnoha jiných sedmimístných automobilů lze v alhambře i na poměrně dlouhých vzdálenostech cestovat skutečně sedm lidí. Do poslední řady by však neměli být usazováni jedinci s tělesnou výškou nad 175 centimetrů, jelikož pak budou na výmolech narážet hlavou do stropu. I do tohoto prostoru je ale velmi dobrý přístup. Jednoduchým zatáhnutím za jedinou páku se totiž odklopí směrem k opěradlům sedaček první řady kompletní krajní sedačky ve druhé řadě.

   Také skládání do podlahy a opětovné vztyčování všech pěti zadních sedadel je uživatelsky snadné a nevyžaduje ani mnoho síly.

Alhambra je jako stvořená pro cestování s dětmi. S potěšením jsme zaznamenali přítomnost sklopných stolečků na opěradlech ve druhé řadě.

Ratolesti obvykle milují i pohled na nebe skrze střešní okno. I to v testovaném exempláři Alhambry bylo, příplácí se za něj.

Odkládací schránky jsme nalezli dokonce i pod podlahou, v prostoru pro nohy cestujících ve druhé řadě. Jelikož jsou jejich víka ukrytá pod koberečky, mohou velmi dobře posloužit jako úkryt pro cennosti, které by neměly spatřit oči nenechavců, pokud rodina zastaví například u motorestu na oběd.

Pokud jsou v rodině malé děti, které je nutno usazovat do autosedačky, nabízí alhambra možnost „povytáhnutí“ sedáku směrem vzhůru, což je nepochybně lepší než na potazích klouzající „podsedák“.

 Navíc lze ještě nahradit klasickou opěrku hlavy jakýmsi „ušákem. Ten pak zajistí, že ani spící děti v zatáčkách ze sedačky nevyklouzne.

 Mnohem významnější změny než na designu karoserie a v interiéru proběhly na pohonných jednotkách. Ty samozřejmě nově splňují emisní limity Euro 6, ale zároveň došlo ke snížení jejich spotřeb a většinou i k navýšení výkonů a zlepšení dynamiky.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základnísedadla třetí řadakufr za třetí řadou sedadel
Pokračovat na další kapitolu
Motory
Mnohem významnější změny než na designu karoserie a v interiéru proběhly na pohonných jednotkách. Ty samozřejmě nově splňují emisní limity Euro 6, ale zároveň došlo ke snížení jejich spotřeb a větši…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus