ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test nového Seatu Leon ST
26. listopadu 2013

Novinka mezi kombíky nižší střední třídy si to bez obalu namířila přímo proti lídrovi českého trhu. Ač jde o sourozence Škody Octavia Combi z koncernu Volkswagen, půjde zároveň i o jejího velkého konkurenta.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Novinka mezi kombíky nižší střední třídy si to bez obalu namířila přímo proti lídrovi českého trhu. Ač jde o sourozence Škody Octavia Combi z koncernu Volkswagen, půjde zároveň i o jejího velkého konkurenta.

Leon ST stejně jako Octavia Combi osloví širokou nabídkou verzí, která od začátku zahrnuje například superúsporný model Ecomotive nebo provedení s pohonem všech kol. Na podzim 2014 se rozrostla o terénní klon X-PERIENCE, který vedeme jako samostatný model, a přijede také sportovní odnož Cupra. Leon ST se Octavii Combi téměř vyrovná také obřím a zároveň chytře řešeným zavazadlovým prostorem, a ještě více než ona exceluje parametry motorů a jízdními vlastnostmi v zatáčkách. Navíc začíná s výrazně nižší cenovkou.

Podle prvních dojmů a měření Leon ST proti Octavii Combi mírně zaostává v jízdním komfortu a prostornosti kabiny. V porovnání s ostatními kombíky nižší střední třídy ale nejde o nijak dramatické nedostatky.

Kombík se sportovně střiženým kabátkem osloví podobné cílové skupiny zákazníků jako Octavia Combi - tedy především firmy a rodiny. Bodovat může zejména u těch, kterým vzhled škodovky připadá příliš konzervativní.

Oficiální začátek prodeje Seatu Leon ST se datuje od 1. ledna 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Z mého pohledu jde o nejvíc sportovně vyhlížející kombík nižší střední třídy. Hodně se mi líbí.

Karoserii zdobí moderní, sportovní, ostře řezané rysy a neortodoxní tvary. Příď i záď se velmi podobají pětidveřové verzi. Prodloužení zádi o 27 cm přitom celku z mého pohledu neublížilo, spíš naopak. Dodalo mu na důstojnosti. Na snímku vidíte třídveřový i pětidveřový hatchback a kombík. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Líbí se mi celek i detaily. Podívejte se třeba na neortodoxní tvar zpětných zrcátek. Navíc není samoúčelný. Při prezentaci jsme se dozvěděli, že se díky němu zrcátko v plískanicích nešpiní, což jsem ale zatím kolem sluncem zalité Barcelony neměl šanci ověřit.

Za příplatek lze mít přední světlomety výhradně s LED technikou, což mezi kombíky nižší střední třídy nabízí Seat jako první. Dává to autu nejen v noci atraktivní a originální podpis.

Vlastnosti, jimiž jsem počastoval karoserii, se dají aplikovat i na popis interiéru - platí to zvlášť o okolí řidiče. To, co vidíte na snímku, je standard třetí výbavy Style s několika příplatkovými prvky.

Chválím kvalitu materiálů i zpracování.

Přístrojová deska se chlubí krásně měkčenými plasty, docela tlumeně se zavírají i dveře.

Ani obří panoramatické střešní okno s otevírací přední polovinou nepřimělo dvě testované verze k otřásání nebo povrzávání po přejezdu nerovností.

Odhlučnění interiéru rozhodně nedosahuje kvalit Volkswagenu Golf Variant, se kterým jsem mohl Leon ST okamžitě porovnat. Připadalo mi o trochu horší než u Octavie Combi a celkově mezi konkurencí spíš podprůměrné.

reklama
Řidičova zóna
Neliší se od pětidveřového Leonu. Moc se mi líbí, jak se přístroje na středovém sloupku natáčejí směrem k řidiči, takže ho příjemně obklopují. Šofér sedí v nejnižší poloze sedadla sportovně nízk…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus