ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Forester
4. června 2020

Subaru dorazilo na český trh s novou, už pátou generací modelu Forester. Středně velké SUV nabízející se výhradně s pohonem všech kol má pod kapotou jedinou volbu: Zbrusu nový motor e-Boxer, tedy kombinaci dvoulitrového benzinového motoru a elektromotoru zabudovaného v automatické převodovce typu CVT označené jako Lineartronic.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

A teď už honem do interiéru vozu, kde Subaru udělalo velký krok vpřed. Ve voze jsou použity pouze kvalitní materiály. Zmizely laciné plasty a nahradily je stylové a upravené. Z velké části kabinu zdobí kůže v různých barevných odstínech. Na palubě Foresteru jsme se poprvé cítili jako v luxusním prémiovém SUV. Paráda! Nutno však dodat, že námi zkoušená verze byla vyšperkována nejvyšší výbavou Executive.

Testovaný automobil byl až po střechu nabití technologiemi, což se značně podepsalo na přeplácané přístrojové desce. Ta totiž byla posázená tlačítky jako alergik exémem. Často jsme ani my nevěděli k čemu jaký ovladač slouží. Na druhou stranu, když se všem funkcím naučíte, budete v naprostém bezpečí a pohodlí.

Za jedno z největších plus Foresteru považujeme prostornost a vzdušnost kabiny. Na místě řidiče si pohodlně sedne i basketbalový hráč s výškou 190 až 200 cm. S sebou si dokonce může vzít i další čtyři spoluhráče. Takto složená pětimístná posádka se sice bude trochu mačkat, ale kratší vzdálenost by měla absolvovat ve zdraví.

Pátá generace "lesníka" patří mezi auta, ze kterých má řidič téměř dokonalý přehled o dění kolem sebe. Sedí se výš než u předchůdce a provedení předních sloupků a bočních zrcátek umožňuje výborný výhled i v zatáčkách. Snímek můžete zvětšit kliknutím na něj stejně jako všechny ostatní v testu. Ani směrem dozadu rozhodně nejde jen o tankové průzory, na parkovišti se dá orientovat bez velkého stresu.

Přesto má řidič k dispozici už od základní varianty Active parkovací kameru. Od druhé výbavy Comfort pak jsou na voze montovány i kamery hlídající prostor vedle vozidla.

Námi testovaná sedadla byla kompletně potažena hnědou kůží. Jsou však součástí pouze vrcholného provedeni Executive. Sedělo se nám v nich velmi komfortně a to jak ve městě, tak i na delších cestách. Na druhou stranu nezcela dobře držela tělo v ostrých zákrutách. Ostatní výbavové stupně poskytují pouze látkové sedačky.

Robustní volant s akurátní velikostí nám okamžitě padl do ruky. Velice se nám líbil jeho design, avšak na náš vkus byl stejně jako palubka přehlcen ovladači. Již ve standardu je kožený, multifunkční a nastavitelný. Od druhé výbavy Comfort pak vyhřívaný.

Skrze volant se korigují jízdní módy. Vybírat si můžete mezi S (sportovní) a I (inteligentní, rozuměj úsporný).

První palubní displej je umístěný na samém vrcholu palubní desky. Řidiči servíruje veškeré důležité informace o jízdě. Například průměrnou i aktuální spotřebu paliva, dojezd, kapacitu hybridních baterií či současnou polohu. K dispozici je již od nejlevnější varianty Active.

Dokonce znázorňuje i zrovna zvolený jízdní režim, náklon auta, venkovní či vnitřní teplotu. No prostě všechno.

Ten druhý méně podrobný se nachází mezi palubními budíky, které jsou trochu nepochopitelně analogové. Ani jejich design nás nijak neuchvátil.

Středovému sloupku ve všech verzích dominuje velký dotykový displej multimediálního systému SUBARU STARLINK. Ten nás však ve většině ohledech zklamal. Měl zastaralou grafiku, nepřehledné menu a působil na nás laciným dojmem. Jediným zásadnějším plus bylo, že na něm nezůstávaly téměř žádné otisky prstů.

A teď už od slabiny k nejsilnější zbrani nového Subaru Forester. Právě tohle SUV je totiž držitelem ocenění za nejbezpečnější asijské auto. A to nejen kvůli robustní karoserie, ale také díky bezpečnostním asistentům. Tolik jich nemá žádné jiné auto na českém trhu. Po celou dobu jízdy je okolí vozidla monitorováno EyeSight systémem (standard základní výbavy Active), který v nouzi ochrání vás i okolí.

Při rozpoznání potenciálního rizika kolize systém řidiče varuje a v krizových situacích je připraven také aktivním zásahem brzd zabránit kolizi, případně zmenšit její následky. Systém EyeSight je připraven rovněž upozornit řidiče na nechtěné vyjetí z jízdního pruhu a v této situaci mu pomoci aktivním zásahem do řízení se v něm udržet.

Mezi další bezpečnostní systémy patří funkce udržení v jízdním pruhu Lane Keep Asisst (LKA), detekce vozidel vzadu Subaru Rear Vehicle Detection (SRVD), brzdění před překážkou při couvání (RAB), boční kamera Side View Monitor a systém sledování řidiče Driver Monitoring Systém (DMS), který dokáže řidiče upozornit v případě mikrospánku nebo nesoustředění se na silnici vpředu. Rozpoznáváním obličeje současně umožní nastavit pozici sedadla, vnějších zpětných zrcátek nebo klimatizace podle preferencí konkrétního řidiče. 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Zatím nejprostornější a nejpropracovanější verze modelu Forester se může pochlubit nadprůměrně prostornou kabinou pro cestující a všestranným prostorem pro zavazadla. Kompaktní baterie má jen minimální vliv na prostornost vnitřního a zavazadlového prostoru

Celková šířka zbrusu nové generace modelu Forester vzrostla o 20 mm, což přináší výrazně více místa na předních sedadlech. Rozvor se prodloužil o 30 mm a výsledkem je o 33 mm zvětšená vzdálenost mezi předními a zadními sedadly, která přispívá k většímu pohodlí na zadních sedadlech. Pocit prostoru a komfortu uvnitř posiluje nárůst vnitřních rozměrů také pro hlavu, v oblasti ramen a pánve.

Zavazadelník se oproti předchůdci zvětšil jen o chlup. Nyní disponuje hodnotou 509 l, což ho v segmentu středně velkých SUV řadí k průměru. Po sklopení zadní lavice lze objem kufru navýšit na 1179 litrů.

Činnost elektricky ovládaného víka zavazadlového prostoru je nyní mnohem rychlejší než dříve. Novinkou je rovněž možnost tlačítkem na otevřeném víku současně víko zavřít a uzamknout vozidlo.

Potěší možnost sklápět opěradla i přímo z kufru. Všimněte si i praktických háčků na nákupní tašky.

Dražší verze mají ve standardu elektrické ovládání zadních dveří s pamětí výšky otevření, která se dá nastavit i od řidiče. 

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Subaru Forester páté generace se na českém trhu prodává výhradně se zbrusu novým motorem e-Boxer. Jde o kombinaci dvoulitrového benzinového agregátu a elektromotoru zabudovaného v automatické převo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus