ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Subaru Forester
4. června 2020

Subaru dorazilo na český trh s novou, už pátou generací modelu Forester. Středně velké SUV nabízející se výhradně s pohonem všech kol má pod kapotou jedinou volbu: Zbrusu nový motor e-Boxer, tedy kombinaci dvoulitrového benzinového motoru a elektromotoru zabudovaného v automatické převodovce typu CVT označené jako Lineartronic.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Subaru dorazilo na český trh s novou, už pátou generací modelu Forester. Středně velké SUV nabízející se výhradně s pohonem všech kol má pod kapotou jedinou volbu: Zbrusu nový motor e-Boxer, tedy kombinaci dvoulitrového benzinového motoru a elektromotoru zabudovaného v automatické převodovce typu CVT označené jako Lineartronic.

Od své premiéry v roce 1997 se Forester postupně propracoval na pozici celosvětově nejprodávanějšího modelu Subaru. Stal se mezi zákazníky populární volbou a vybudoval si pověst bezpečného a spolehlivého vozu. I když v současnosti je nejprodávanějším Subaru v Evropě model XV, Foresteru s celkovým počtem 334 000 prodaných vozů od svého uvedení na trh v roce 1997 tato pozice patřila po dobu 20 let. Kumulované globální prodeje Foresteru dosahují 3,76 milionu kusů.

Při porovnání s konkurenty už Subaru Forester nepatří mezi levnější středně velká SUV s pohonem všech kol. Ford Kuga a Mitsubishi Outlander se dají i s pohonem 4x4 a automatickou převodovkou pořídit výrazně levněji. Také českého mastodonta Škodu Kodiaq koupíte za mnohem menší finanční obnos. "Lesník" tak musí sázet na své mimořádně dobré terénní schopnosti, proslulou spolehlivost a vysokou bezpečnost.

Technologiemi obrněné SUV od Subaru bych doporučil menším i větším rodinám, které přes týden tráví většinu času ve městě a o víkendu vyjíždí na své hůře dostupné chaty. Japonský nováček si totiž bezproblému poradí i s těžším terénem. Příjemným společníkem bude i na dlouhých cestách do zahraničí, jelikož velký mezigenerační pokrok udělal Forester z hlediska pohodlí na běžných silnicích a zejména dálnicích.

Páté vydání Subaru Forester se v Česku prodává od prosince roku 2019.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Značka Subaru jde svojí tradiční cestou, což dokazuje i zbrusu nový Forester. Vsází především na ozkoušený design a robustní karoserii. Na první pohled není rozdíl mezi novou a předchozí generací takřka rozeznatelný.

Na tomto obrázku můžete vidět všechny generace Subaru Forester. První modelová řada se začala vyrábět v roce 1997 (na obrázku první auto zleva). Řadu zakončuje čtvrtá generace, která přišla na trh v roce 2012 a prodávala se až do prosince 2019.

Zepředu jen těžko poznáte, že před vámi stojí nové Subaru Forester. Příď je totiž takřka beze změn. Lehce přepracovaná je pouze maska chladiče a přední světlomety.

Ty jsou již ve standardu BiLED a disponují automatickým vyrovnáváním výšky. Temnou noc dokáží přeměnit ve slunečný den. Nelíbil se nám jejich nový, ale přitom zastaralý vzhled.

Naopak největších změn se dočkala zadní část. LED světla zde obdržela zcela jiný tvar a černé lesklé sklo přechází v barvu karoserie (podobný styl jako u Škody Scala). Na pohled se nejedná o žádného krasavce, avšak v rukávu má jiná esa, kterými u zákazníku boduje.

Námi testovaný exemplář byl obut do osmáctipalcových kol, které působily robustním dojmem. Dá se říci, že tak trochu okořenily poměrně nudnou vizáž exteriéru. Základní provedení vyjíždí na sedmnáctipalcových ALU kolech.

Subaru Forester si lze pořídit v mnoha barvách. Jediná červená je však bez příplatku. Všechny ostatní vás pak přijdou na 12 tisíc korun.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
A teď už honem do interiéru vozu, kde Subaru udělalo velký krok vpřed. Ve voze jsou použity pouze kvalitní materiály. Zmizely laciné plasty a nahradily je stylové a upravené. Z velké části kabinu zd…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus