ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Wind
25. září 2010

WINd se už podle jména zrodil z TWINga. Přesněji řečeno ze sportovně laděného Twinga RS. Dvoumístné otevřené miniauto (jde o typ kabrioletu označovaný jako roadster) s pevnou skládací střechou se asi těžko bude prodávat ve velkých sériích. Může ale oslovit hlavně mladé lidi s dynamickým stylem života, kteří vyhledávají svobodu a extravaganci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

WINd se už podle jména zrodil z TWINga. Přesněji řečeno ze sportovně laděného Twinga RS. Dvoumístné otevřené miniauto (jde o typ kabrioletu označovaný jako roadster) s pevnou skládací střechou se asi těžko bude prodávat ve velkých sériích. Může ale oslovit hlavně mladé lidi s dynamickým stylem života, kteří vyhledávají svobodu a extravaganci.

Wind patří mezi nejdostupnější nová auta, která nabídnou zážitek z jízdy bez střechy. Přímé konkurenty nemá. Jediný další otevřený minivůz, Fiat 500 C, není kabrioletem v pravém slova smyslu.

Wind potěší schopnostmi podvozku při sportovní jízdě, dynamickými vlastnostmi motorů a bohatou základní výbavou.

Nejvíc bych mu vyčítal malý komfort jízdy a ovládání auta.

Renault Wind se na českém trhu začal prodávat v červnu 2010.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Bezpochyby zajímavý a výjimečný, ale ne pro každého líbivý a přitažlivý.

Třeba mojí ženě připadá Wind jako pulec. A nejsem si úplně jistý, že to je úplně pozitivní hodnocení.

Každopádně z některých úhlů pohledu pobral Wind spoustu dynamiky a agresivity, občas vypadá roztomile a místy trochu divně.

Parádní je design sedmnáctipalcových kol, která jsou standardem od prostřední výbavy Exception. I základní Dynamique obsahuje litá kola, ale v šestnáctipalcovém provedení.

Středobodem designu Windu je samozřejmě skládací střecha.

Skládání sice funguje elektricky, ale řidič(ka) musí střechu před sundáváním otočným madlem nejdřív odjistit, a pak zajistit.

Samostný proces uskladnění nebo vyskladnění jednodílné pevné střechy je pak otázkou rychle zaběhnuté stovky. Renault uvádí 12 sekund, já jsem naměřil necelých deset. Možná do toho počítají i tu práci rukou.

Každopádně auto musí stát a dokonce mít zataženou brzdu, jinak střechu nestáhnete. Na druhou stranu se může na rozdíl od jiných kabrioletů skládat a natahovat i při těsném parkování před jiným autem, záď auta se totiž nijak nerozkládá směrem dozadu.

Nemohl jsem se rozhodnout, jestli se mi Wind líbí víc jako kupé (v základní sadě fotek na začátku kapitoly) nebo roadster. Každá karoserie má něco do sebe i "od sebe".

Ještě se podívejte na Wind z boku úplně "svlečený" a "oblečený". Tady bych dal asi přednost vzhledu "nahoře bez".

Wind vozí kromě renaultího kosočtverce i svůj vlastní pěkný znak umístěný v horní části karoserie za dveřmi.

O designu interiéru platí totéž co o karoserii. Najde se tady spousta zajímavých prvků, z nichž se mi některé líbí a jiné moc ne.

Tím prvním příkladem jsou například kožené popruhy u klik (součást nejvyšší výbavy LS Collection).

Naopak nezamlouval se mi vzhled ovladačů střechy a bočních oken. A  to ani nemluvím o jejich umístění. Řidič se k nim musí natahovat a ani po týdnu jsem je na první pokus nemohl najít.

Celý interiér tvoří výhradně tvrdé plasty hlučné na poklep, které ale nedrnčí. Plechový zvuk zavírání dveří působí trochu lacině - však jde také o nejlevnější auto s pevnou skládací střechou na trhu.

Bezrámová okna, která automaticky zajíždějí do sloupků, působí efektně a musím je pochválit za to, že nevytvářejí žádný aerodynamický hluk. Ve vyšších rychlostech do kabiny nejvíc proniká zvuk motoru.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pod střechou docela klaustrofobní. Na miniauto plná výbavy, umístění ovládacích prvků má ale někdy daleko k logice a ideálu. Vstup do šoférova království umožňují velké bezrámové dveře s velmi ne…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus