ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Renaultu Twingo
27. října 2014

Třetí generace Renaultu Twingo na tu druhou nenavazuje téměř v ničem. Nejde o třídveřové auto, ale pětidveřové. Místo motoru vpředu a pohonu přední nápravy dostala novinka netradiční řešení v podobě pohonné jednotky umístěné vzadu a pohonu zadní nápravy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Třetí generace Renaultu Twingo na tu druhou nenavazuje téměř v ničem. Nejde o třídveřové auto, ale pětidveřové. Místo motoru vpředu a pohonu přední nápravy dostala novinka netradiční řešení v podobě pohonné jednotky umístěné vzadu a pohonu zadní nápravy.

Zásadní výhodu tohoto řešení představuje vynikající rejd. Nové Twingo se vytočí i na místech, kde by vás to s autem vůbec nenapadlo.

Další zbraní v boji s konkurencí je design karoserie i vnitřku auta. Potěší rovněž atraktivní jízdní vlastnosti ve většině zatáček s výjimkou těch nejprudších. Uvnitř auta jsem objevil několik vtipných, chytrých a neotřelých řešení jako třeba látkovou vyjímatelnou brašničku místo tradičního kaslíku spolujezdce.

Naopak nevýhody představuje malý kufr a špatná podélná prostornost, slabý základní litrový motor a nepohodlný podvozek.

Renault Twingo třetí generace patří mezi typická městská auta pro mladé lidi. Vyrábí se spolu se svým dvojčtetem, Smartem forfour, na lince ve slovinském závodu Novo Mesto. Na českém trhu se prodává od podzimu 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

První, co mě napadlo, když jsem nové Twingo naživo viděl, byla myšlenka, že Francouzi okopírovali Fiat 500 a přidali k němu dobře ukrytý druhý pár dveří.

Na druhý pohled jsem v novém Twingu spatřil i odkaz na předchůdce.

Každopádně jde o autíčko boubelaté a roztomilé, které se většině lidí asi bude líbit. Překvapivě ho okukovali více chlapi než ženské.

Interiér nejvyššího stupně Intens s příplatkem za barevné doplňky (v případě testovaného twinga červené, za další příplatek se objevují i na karoserii) vypadá na miniauto hodnotně a obsahuje několik nápaditých prvků.

Za prvé jde o tuhle popelničku před řadicí pákou (standard nejvyšší výbavy Intens), která se pevně zacvakne do středového panelu. Z té jsem moc nadšený nebyl. Je z tvrdého plastu, takže v ní všechno rachtá a na ní nic nedrží. Navíc překážela mým holením.

To látkovou vysouvací brašničku před spolujezdcem (také standard u Intensu) považuji za mnohem lepší nápad.

Plasty sice dobře vypadají, ale na poklep jsou tvrdé a hlučné. Tříválcový motor ač umístěný na druhé straně auta občas způsoboval svými vibracemi jejich tiché drnčení. Kabina není příliš dobře odhlučněná, zejména od podvozku.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Do nového Renaultu Twingo se nastupuje příjemně vysoko jako do nějakého SUV - a stejně vysoko se tady i sedí. I v nejnižší poloze jsem měl dobrý přehled o dění kolem vozu, což se v kombinaci s parád…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus