ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Talisman
6. února 2016

Nový renault pro manažery, sedan střední třídy, který chce zaujmout hlavně designem a moderními technologiemi, to je Talisman.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Z hlediska sezení za volantem Talismanu a výhledu z auta se nenašlo nic, co by mě u testovaných verzí iritovalo. Cítil jsem se velmi pohodlně. Našel jsem ovšem určité drobné rezervy ve zpracování jednotlivých dílů. Například středový panel se po zatlačení kolenem viditelně pohyboval.

Sedadla výbavy Initiale Paris jsou pokrytá nadýchanou perforovanou kůží, vyhřívaná, ventilovaná, elektricky seřizovatelná v osmi směrech nebo s manuálně nastavitelnou délkou sedáku. Připadal jsem si jako v luxusním křesle, výrazné bočnice ale zároveň dobře drží tělo v zatáčkách. Dávám podtrženou jedničku.

A to jsem zapomněl na masážní programy, které jsou v nejvyšší specifikaci také bez příplatku.

Třetí výbava Intens kombinuje na čalounění sedadel látku s kůží, nejnižší dvě verze jsou pouze látkové bez všech výše uvedených vychytávek. Taková sedadla jsem zatím netestoval.

Výhled z auta se nijak zásadně neliší od ostatních sedanů střední třídy, takže za moc nestojí. Jenže v testovaných verzích jsem měl k dispozici armádu pomocníků.

Prostor za autem hlídala kamera, kolem něj spousta čidel a vedle něj systém pro monitorování mrtvého úhlu, který o sobě dával vědět prostřednictvím ne zcela výrazných diod ve zpětných zrcátkách. Většina těchto funkcí je za příplatek, zadní senzory patří ke standardu od druhé výbavy Zen a přední se přidávají u vrcholné Initiale Paris.

Když už jsme u elektronických pomocníků, tak jsem zaznamenal i funkci varování před nárazem do auta jedoucího přede mnou, která může eskalovat až do automatického brzdění (standard výbavy Initiale Paris). Její součástí je i zobrazování odstupu v desetinách sekundy od auta, které máte před sebou.

Příliš šťastné mi nepřipadalo znamení o přejetí jízdního pruhu bez blinkru (standard od Intens). Chraplavý zvuk, který se linul z repráků, by mě z mikrospánku určitě nevzbudil. Dokonce jsem si nejdřív myslel, že jde o rádoby sportovní úpravu zvuku motoru...

Naopak se mi líbilo zobrazování dopravních značek týkajících se omezení rychlosti na přístrojích spojené s varováním, pokud jedete rychlejším tempem. Jde o standardní výbavu od stupně Intens.

Zato adaptivní tempomat (standard od Initiale Paris) není u Talismana úplně dotažený. Zařízení, které udržuje nejen řidičem nastavenou rychlost, ale také vzdálenost od vpředu jedoucího vozu, se totiž vypíná při rychlosti 40 km/h. Naštěstí to signalizuje nepřeslechnutelným zvukem, ale většina konkurentů má lepší adaptivní tempomaty, které udržují vzdálenost od vpředu jedoucího auta až do zastavení.

Standardní tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost najdete v každém Renaultu Talisman. 

U něj se mi pro změnu nelíbí, že jeho aktivaci a přepínání mezi ním a omezovačem rychlosti máte na středovém panelu, ale nastavování rychlosti na volantu. To je problém všech Renaultů.

Když už jsme u volantu, tak ten je vybavený funkčními tlačítky standardně, což platí i o potažení kůží. Příjemně se drží. V našem talismanu byl za příplatek i vyhřívaný, což se v zimě hodí.

Audiosoustava se tradičně ovládá "uchem" pod volantem, což není řešení na pohled elegantní, ale boduje praktičností. Rádio se totiž tímto způsobem snadno obsluhuje i poslepu.

V testovaných autech byl prémiový Bose audiosystém s 13 reproduktory (standard u Initiale Paris) s parádně čistým a prostorovým zvukem.

Za volantem najdete u každého Renaultu Talisman takzvaný TFT displej, který sídlí v největším prostředním okně přístrojového štítu. Jeho vzhled a informační hodnotu si můžete měnit podle nálady nebo stylu jízdy. Jinak vypadá v ekonomickém režimu, jinak třeba ve sportovním.

Když už jsme u těch jízdních režimů, tak jejich volbu nabízí Renault Talisman pod názvem Multi-Sense od druhé výbavy Zen.

Ovlivňují třeba odpor posilovače řízení, reakci motoru na sešlápnutí plynového pedálu, v nejvyšší výbavě také nastavení tuhosti tlumičů, ale i věci jako osvětlení interiéru.

Výbava Initiale Paris obsahuje ve standardu i head-up displej, tedy plastovou destičku, na kterou se promítají do zorného pole řidiče nejdůležitější údaje. Informací kolem sebe jsem ale měl v testovaném talismanu tolik, že mě head-up displej spíš rušil, takže jsem ho nechával zasunout do přístrojové desky, což lze.

Právě nastavení head-up displeje, ale i desítky dalších funkcí se u zkoušených vozů obsluhovalo na velkém tabletu, který dominuje středovému panelu. Určitě to není nejpraktičtější, zejména  pro někoho, kdo na tento vůz není příliš zvyklý a usedne do sedačky řidiče po někom, kdo má naprosto odlišnou tělesnou výšku. Nastavení displeje pro něho určitě nebude jednoduché.

Úhlopříčka centrálního displeje 8,7 palců patří k tomu největšímu, co v současných vozech najdete. Tento tablet patří ke standardu pouze u nejvyšší verze Initiale Paris. Prostřední výbavy Zen a Intens nabízejí menší horizontálně orientovaný displej se sedmipalcovou úhlopříčkou a základní provedení Life se musí spokojit s obrazovčičkou o rozměru 4,2 palce.

Kdybych měl popisovat a hodnotit vše, co umí nejvyšší verze multimediální soustavy v Renaultu Talisman, tak máte co číst další hodinu. Spokojte se tedy s částečným výčtem. Obsluhujete tu třeba klimatizaci, navigaci, dozvíte se o vše o stylu vaší jízdy nebo čistotě okolního vzduchu, velká část je vyhrazena poslechu hudby, spárování s telefonem, bezpečnostním asistentům... Měl jsem co dělat, abych prošel celé menu.

Můžete si díky nastylizovat vzhled displeje podle vašich preferencí, nechybí ani možnost vytvoření několika profilů pro více řidičů. Po přepnutí do vašeho režimu se nastaví nejen displej, ale třeba také sedadlo nebo zrcátka, cíle v navigaci nebo oblíbenou stanici rádia. Jako doma se tak bude cítit i uživatel sdíleného služebního vozu.

Rychlost a citlivost odezvy displeje je v pořádku. Některé věci ale nejsou doladěné. Třeba když si řidič vybírá jízdní režim, přijde o obraz z navigace, do kterého se pak musí vracet zpět dalšími tlačítky. Stejné nepříjemnosti se odehrávají i při nastavování klimatizace a dalších funkcí auta. U jednoho z testovaných vozů se nám ale obrazovka dost často bezdůvodně vypínala.

Komu připadá nechutné patlání prsty po displeji, může se v nabídce pohybovat ovladači na středovém panelu.

O USB připojení nebo nabíjení se nemusíte se spolujezdcem prát.

Majitel základní verze Life dostane do ruky klíček, od výbavy Zen ho střídá elegantní hands-free karta, kterou stačí mít při odemykání, zamykání nebo startování v kapse.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Renault Talisman nalezneme mezi nejdelšími sedany střední třídy. Prolezli jsme ho s laserovým měřidlem v ruce a zjistili, že v porovnání s konkurenty nabízí ve všech třech směrech, tedy na výšku, šířku i délku lehce podprůměrné místo pro cestující, ale vynikající zavazadlový prostor. Objem 608 l překonává pouze liftback Škoda Superb. Maximální délka kufru ve výšce podlahy je rekordní, což ale má i své nevýhody. Jen tak tak jsem se natahoval po věcech uskladněných hned za sedadly a třeba menší paní by asi musela vlézt dovnitř, nebo sklopit zadní sedadla z kabiny, aby na ně dosáhla.

Život v druhé řadě zpříjemňuje standardně montovaná loketní opěrka, nebo další dvě USB přípojky, či chcete-li nabíječky (od výbavy Intens).

Zakrytování držáků víka kufru se inspirovalo u luxusních vozů. V zavazadlovém prostoru nechybí ani přihrádky na udržení menších předmětů.

Lyžaři ale nebudou spokojeni s malým otvorem ve středové části zadních sedadel. Sadu lyží pro čtyřčlennou rodinu tudy skutečně neprostrčíte.

Pokud chcete převážet více "prkýnek", musíte stejně jako my sklopit opěradla zadních sedadel. Počet reálných míst v autě tak klesne na tři. Mezi podlahou kufru a sklopeným sedadlem vzniká schod.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Renault Talisman pohání benzinová šestnáctistovka s turbem ve dvou výkonových verzích spojená výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou, nebo naftové motory 1.5 dCi a 1.6 dCi, u nichž je m…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus