ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Talisman
6. února 2016

Nový renault pro manažery, sedan střední třídy, který chce zaujmout hlavně designem a moderními technologiemi, to je Talisman.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Renault Talisman pohání benzinová šestnáctistovka s turbem ve dvou výkonových verzích spojená výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou, nebo naftové motory 1.5 dCi a 1.6 dCi, u nichž je možnost volby mezi manuálním a automatickým řazením. Talisman 1.5 dCi bude jedním z nejúspornějších aut třídy. Podle výrobce si řekne jen o 3,7 l nafty na každých 100 km. Také ostatní motory patří mezi nadprůměrně úsporné, většina z nich ale neuchvátí dynamikou.  

reklama

1.3 TCe EDC

Tento motor nebyl dosud testován.

1.8 TCe EDC

Tento motor nebyl dosud testován.

1.8 dCi

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 Blue dCi/118 kW EDC

Tento motor nebyl dosud testován.

2.0 Blue dCi/147 kW EDC

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Manuální převodovky jsou vyhrazené pouze pro nižší stupně výbavy, nejvybavenější a nejvýkonnější verze Initiale Paris se pojí výhradně s automatem s dvěma spojkami s označením EDC, takže jsme zatím testovali pouze ten. Já ve spojení s benzinovým motorem sedmistupňový, kolega zkoušel nejsilnější naftový motor s převodovkou šestistupňovou.

Sedmistupňový automat fungoval nad očekávání dobře. Jediným zádrhelem byla pro mě ve spojení s výkonným benzinovým turbomotorem hodně divoká reakce i na mírné šlápnutí plynu ve smyslu cuknutí směrem vpřed, která se zvlášť při parkování natěsno vůbec nehodila. Naopak při odjezdu z křižovatky se jsem stejnou vlastnost ocenil.

Automat řadí ve většině případů plynule, hladce a logicky, řidič může kvalty volit i manuálně, byť pouze pákou a nikoli pádly za volantem.

Podobné zkušenosti měl i Honza se šestistupňovým automatem u dieselu. Stěžoval si jen na chybějící pádla na volantem.

Řízení

Tady Renault Talisman zejména na německé konkurenty ztrácí. V běžném režimu je řízení přeposilované, tedy příliš lehké. To se dá sice změnit nastavením do režimu sportovního, kdy volant ztuhne, ale nezmizí vůle kolem středové polohy ani neplynulost až gumovost při jeho otáčení.

Při vyšších rychlostech jsem to nevnímal tak intenzivně jako třeba ve městě.

Podvozek

Málokdo asi očekává, že by se Renault Talisman vodil do zatáček agilněji než Superb, Passat, nebo dokonce audi či bavorák. Ani na devatenáctipalcových kolech se širokými pneumatikami se jízdní vlastnosti při sportovním stylu jízdy výše jmenovaným modelům nerovnají. 

Testované talismany byly vybaveny systémem 4Control (standard u Initiale Paris), který spočívá v natáčení kol zadní nápravy. Při malých rychlostech proti směru otáčení kol předních, díky čemuž má auto při manévrování ve stísněných prostorech dobrý rejd, při vyšším tempu jsou zadní kola ve stejném směru jako ta přední, takže by auto mělo déle držet stopu v zatáčkách. Podrobnosti o tomto technickém řešení naleznete zde.

V praxi tahle vychytávka funguje dobře na suchu, hůře na kluzkých površích. Zvláště při pomalém tempu, když se zadní kola natáčejí proti těm předním, jsem měl z auta divný pocit.

S talismanem jsem strávil dost času na sněhu a byl spokojen s jeho chováním na tomto typu povrchu. Vodil se předvídatelně a bezpečně. Škoda jen, že k potlačení nedotáčivosti typické pro auto s pohonem předních kol a natočení do ostré zatáčky nemáte k dispozici ruční brzdu. Elektronická parkovací takovou službu neudělá.

I na suchu v prudké zatáčce talisman držel stopu jistě, pocitově ale není tak lehký a ochotný zatáčet jako třeba Passat nebo Superb.

U všech verzí roztáčí motor pouze přední nápravu, s pohonem všech kol se nepočítá.

Ani devatenáctipalcová kola s vyloženě sportovním rozměrem pneumatik 245/40 R19 neseberou Renaultu Talisman jízdní důstojnost a komfort. Přejezdy větších děr sice znát jsou, ale vzhledem k použitým pneumatikám relativně decentně. Na opravdu špatném povrchu ale auto při snaze o svižnou jízdu znejistí, a také hluk od podvozku začne být rušivý. Umím si představit, že s balónovějším obutím (základ tvoří rozměr 215/60 R16) bude pohodlí téměř dokonalé, ale jízda v zatáčkách mnohem méně jistá.

Systém Electronic Damper Control (standard u Initiale Paris) přizpůsobuje naladění tuhosti tlumičů požadavkům řidiče a rozdíl mezi komfortním a sportovním režimem byl u testovaných aut značný.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus