ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Talisman Grandtour
29. srpna 2016

Velký rodinný a manažerský kombík, který chce na českém trhu konkurovat hlavně Škodě Superb Combi, to je Renault Talisman Grandtour.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký rodinný a manažerský kombík, který chce na českém trhu konkurovat hlavně Škodě Superb Combi, to je Renault Talisman Grandtour.

I když jde o nástupce Laguny, u Renaultu o tom nemluví. Od neúspěšného modelu se chce Talisman odstřihnout, takže na něj nenavazuje jménem ani designem.

Právě vizáž auta patří k jeho silným stránkách stejně jako bohatá výbava, moderní technologie, velmi úsporný naftový motor 1.5 dCi, prostorný a komfortní interiér nebo objemný kufr.

Na rozdíl od Laguny Grandtour už Talisman nepoužívá jako lákadlo nízkou cenu, pořizovat by si ho neměli ani zájemci o sportovně laděné svezení. Talisman nelze pořídit s pohonem všech kol, lépe vybavené verze ale lákají na natáčecí kola zadní nápravy. Kvůli nízkým objemům motorů patří většina verzí v rámci kombíků střední třídy mezi loudy.

Renault Talisman Grandtour si podle mě budou pořizovat hlavně manažeři ve francouzských firmách, nebo bohatší páry a rodiny, kterým německá auta připadají málo nápaditá.

Renault Talisman Grandtour se v Česku prodává přibližně od poloviny roku 2016.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Talisman patří mezi modely, u kterých nejsem schopný říct, zda se mi líbí víc sedan, nebo kombík. Obě varianty jsou na poměry konzervativní střední třídy velmi nápadité, zároveň proporčně vyvážené a příjemné na pohled ze všech úhlů.

Připadá mi, jako by měl Talisman velký knír a zpod něj se usmíval. Zadní světlomety zase připomínají velké brýle. Příď i záď auto hodně opticky rozšiřují.

Zkoušel jsem třetí ze čtyř úrovní výbavy s příplatkovými osmnáctipalcovými koly. Z testu sedanu vím, že ještě větší haló efekt vyvolává nejvyšperkovanější provedení Initiale Paris, ale i o zkoušeného Intense se lidé docela intensivně zajímali.

Nemůžu říct, že bych byl osobně do designu Talismanu zamilovaný, ale rozhodně zaujal, a to nejen mě. Nejvíc se líbil mladým lidem, oslovit by mohl i ženy. Jsem si však jistý, že základní verze na šestnáctipalcových plechových kolech (Initiale Paris jezdí na litých devatenáctkách) bez některých chromovaných lišt nebo třeba LED světlometů takový ohlas nevyvolají.

Právě LED světlomety patří mezi standard už od výbavy Intens. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Interiér Talismanu zdaleka tak výstřední není. Prim tady hraje elegance a v našem případě i kvalitní materiály včetně kůže. Nejvyšší výbavy se chlubí obřím tabletem na středovém panelu, z něhož se ovládá velká část funkcí.

Nastavit si tam můžete třeba barvu osvětlení interiéru (standard od výbavy Intens).

Potěšilo mne výborné odhlučnění kabiny nejen od motoru.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
U sedanu jsem psal, že se z hlediska sezení za volantem Talismanu a výhledu z auta nenašlo nic, co by mě u testovaných verzí iritovalo. V kombíku jsem asi jezdil déle, a proto jsem tam některé mouch…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus