ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Talisman
20. ledna 2016

Nový renault pro manažery, sedan střední třídy, který chce zaujmout hlavně designem a moderními technologiemi, to je Talisman.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Nový renault pro manažery, sedan střední třídy, který chce zaujmout hlavně designem a moderními technologiemi, to je Talisman.

Na českém trhu chce Renault Talisman konkurovat hlavně Škodě Superb, i když to není úplně přímý soupeř. Superb totiž disponuje pátými dveřmi, jde o takzvaný liftback.

Liftbackem byl i předchůdce Talismanu, v posledních letech neúspěšný model Laguna. Novinka ale navazuje také na velký sedan Latitude.

Renault Talisman zaujme v rámci konkurence zejména výstředním designem, jízdním komfortem, malými, úspornými, ale také línějšími motory a velkým kufrem. Prostorové parametry v kabině patří mezi přímými konkurenty pod průměr stejně jako chování auta při sportovnější jízdě. Talisman nelze pořídit s pohonem všech kol, lépe vybavené verze ale lákají na natáčecí kola zadní nápravy.

Renault Talisman si podle mě budou pořizovat hlavně manažeři ve francouzských firmách, nebo bohatší lidé, kterým německá auta připadají málo nápaditá.

Renault Talisman se v Česku prodává od konce roku 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Sedany střední třídy bývají velmi konzervativní, takže Renault Talisman mezi nimi šokuje. Zatím jsme zkoušeli pouze supervybavené verze Initiale Paris s cenovkou kolem milionu korun, jejichž bohaté chromování ještě zvýrazňuje křivky na přídi. Připadá mi, jako by měl Talisman velký knír a zpod něj se usmíval. Příď i záď auto hodně opticky rozšiřují. To dává smysl, protože model patří ve střední třídě k nejdelším, přesto jeho proporce působí ze všech stran vyváženě.

Nemůžu říct, že bych byl osobně do designu Talismanu zamilovaný, ale rozhodně zaujal, a to nejen mě. Nejvíc se líbil mladým lidem, oslovit by mohl i ženy. Jsem si však jistý, že základní verze na šestnáctipalcových plechových kolech (Initiale Paris jezdí na litých devatenáctkách) bez některých chromovaných lišt nebo třeba LED světlometů takový haló efekt nevyvolají.

Interiér Talismanu zdaleka tak výstřední není. Prim tady hraje elegance a v našem případě i kvalitní materiály včetně kůže. Nejvyšší výbavy se chlubí obřím tabletem na středovém panelu, z něhož se ovládá velká část funkcí.

Nastavit si tam můžete třeba barvu osvětlení interiéru. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Potěšilo mne výborné odhlučnění kabiny nejen od motoru.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Z hlediska sezení za volantem Talismanu a výhledu z auta se nenašlo nic, co by mě u testovaných verzí iritovalo. Cítil jsem se velmi pohodlně. Našel jsem ovšem určité drobné rezervy ve zpracování je…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus