ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Renaultu Mégane Grandtour
29. listopadu 2016

Rodinný a zaměstnanecký kombík, který napravil většinu chyb svého předchůdce - to je Renault Mégane Grandtour, kombi odvozené od čtvrté generace modelu Mégane.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Rodinný a zaměstnanecký kombík, který napravil většinu chyb svého předchůdce - to je Renault Mégane Grandtour, kombi odvozené od čtvrté generace modelu Mégane.

Nevýrazný design, krátký a mělký kufr, málo místa na nohy ve druhé řadě - to byly hlavní nevýhody předchozího Méganu Grandtour při porovnání s ostatními kombíky nižší střední třídy. Čtvrtá generace je napravila, a zejména co se týče designu podle mne dokázala udělat ze slabiny silnou stránku.

Mezi další výhody patří komfortní jízdní projev a solidní standardní výbava už od základních provedení.

Slabinu představuje zejména lenost nejslabších benzinových i naftových motorů.

Kombík odvozený od čtvrté generace Renaultu Mégane se na českém trhu prodává od podzimu 2016.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled karoserie patří mezi silné stránky všech karosářských verzí modelu Mégane a mám pocit, že na kombík Češi reagovali nejvíce. Dílem proto, že jsme národ kombíkářů, a částečně i proto, že podle mne působí ještě o něco líbivějším vyváženějším dojmem než hatchback a sedan.

Líbí se mi hlavně to, jak dlouhatánská zadní světla auto opticky rozšiřují, takže záď přes svou velikost perfektně ladí ke sportovně ztvárněné přídi. A to jsem zatím testoval jen třetí výbavový stupeň Intens. 

Kolegyně Eva testovala vrcholné sportovně poziciované kombi GT a její pocity byly ještě pozitivnější. Kombinace tmavě modrého laku s černými detaily na masce chladiče a stříbrných krytů zrcátek a tmavých kol má totiž opravdu šmrnc. Mégane má nízkou příď, působí velmi dravě, je to zkrátka jedno z těch hezčích velkých kombíků.

Verze GT se navíc odlišuje i jiným předním a zadním nárazníkem, má stříbrné kliky dveří, jinou koncovku výfuku, zadní difuzor a nápisy Renault Sport na zádi a také bocích.

Verze GT má standardně montované LED světlomety.

Interiér snese v mnoha ohledech porovnání i s manažerským Talismanem. Však ho také přístrojová deska připomíná. Materiály jsou vesměs kvalitní a příjemné na pohled i dotek. Nutno ale uvést, že jsem zatím testoval díky spoustě příplatkových prvků výbavy pouze vrcholně vybavenou variantu.

Stejně jako u Méganu hatchback na sebe ne vždy zcela lícovaly některé karosářské díly. Někdy ale zřejmě šlo o úlitbu designu. Testovaná verze nevydávala při přejíždění nerovností žádné nelibé zvuky v interiéru, takže si nemohu na zpracování stěžovat nějak hlasitě.

Verze GT má také trochu odlišný interiér, čalounění v kombinaci koženky s látkou je kompletně černé.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pracoviště řidiče se neliší od Méganu hatchback nebo sedan (Grandcoupe). Je přehledné, prostřední část hlavních přístrojů nahrazená sedmipalcovým displejem (standard od třetí výbavy Intens - oby…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus