ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Mégane Grandcoupé
14. října 2016

Sedan odvozený od Renaultu Mégane se v minulé generaci jmenoval Fluence. Díky velmi nízké ceně se v Česku jednu chvíli stal i nejprodávanějším novým dováženým autem. Novinka už se plně hlásí k řadě Mégane. Sice se stejně jako Fluence vyrábí v turecké Burse, ale na rozdíl od předchůdce není Mégane Grandcoupé technicky ošizený a dostal stejné technologie jako pětidveřový Mégane nebo kombík Mégane Grandtour.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Motory, řazení, řízení, brzdy

Příliš se neliší od Méganu hatchback, některé motory ale chybí.

Základní benzinová šestnáctistovka bez turba se pojí se s nejlevnějšími verzemi. Jde o nadprůměrně žravé auto. Výkon až 84 kW napovídá, že by nemuselo jít o úplného loudu. Z místa na stovku ale zrychlí za 11,8 s, což není v porovnání s konkurenty žádná sláva.

Svižnější svezení nabídne další verze dvanáctistovky s až 97 kW pojící se výhradně s automatickou převodovkou, v porovnání se všemi benzinovými sedany a liftbacky nižší střední třídy jde však stále o podprůměr.

A co naftové motory? Verzi 1.5 dCi/66 kW patří se zrychlením z 0 na 100 km/h za 13,7 s mezi největší lenochy v rámci naftových kompaktních hatchbacků. Nedostanete za to ani nižší spotřebu, hodnota 3,7 l znamená v rámci konkurence nadprůměrnou úspornost, ale je stejná jako u verze 81 kW. Ta z nového Méganu dělá pořád ještě podprůměrně dynamický, ale nadprůměrně úsporný sedan nižší střední třídy na naftu.

Kdo chce jezdit s novým Méganem Grandcoupé svižně, musí si pořídit šestnáctistovku s výkonem 96 kW. Ta sprintuje z 0 na 100 km/h za 10,5 vteřin a spotřeba zůstává na stále příznivých čtyřech litrech.

reklama

1.3 TCe/85 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.3 TCe/103 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.3 TCe/103 kW EDC

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 Blue dCi

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Zkoušel jsem zatím pouze šestistupňovou manuální převodovku. U základní šestnáctistovky je pětistupňová. U verze 1.2 TCe/97 kW lze mít výhradně dvojspojkový automat se sedmi stupni. U dieselu 1.5 dCi/81 kW šestistupňový.

Pokud jedete pohodově, kdy máte na všechno dost času, zdá se být manuální řazení u naftových motorů 1.5 dCi/81 kW a 1.6 dCi/96 kW v pořádku. Působí přesně a pohyb páky je jasně vyznačený, i když v kulise trochu škobrtá. Jakmile chcete řadit rychleji, přesnost se trochu vytrácí a dráhy mi připadaly delší.

Řízení

Elektricky posílené řízení je pro normální každodenní jízdu příjemné, i když existují i plynulejší. V nastavení Multi-Sense lze v mezích možností měnit jeho tuhost, odpor a odezvu. Rozdíly mezi jednotlivými režimy ale nejsou nijak zásadní, a tak zřejmě stejně jako já časem zjistíte, že optimum je v "hnědém" režimu Neutral. Zejména v tom sportovním se totiž zesiluje rozdíl mezi drobnou vůlí kolem středové polohy a prudkým ztuhnutím řízení kousek od ní.

Podvozek

Jízdní vlastnosti Grandcoupé se liší jen minimálně od chování hatchbacku.

Čekal jsem od čtyřdveřové verze trochu měkčí naladění tlumičů. Zejména na osmnáctipalcových kolech jsem vnímal přejezd každé nerovnosti, i když šlo spíše o vjemy sluchové nežli haptické. Provedení na sedmnáctipalcových kolech mi připadalo o něco komfortnější.

Zároveň se ale sedan příliš nenaklání v zatáčkách a i při jejich průjezdech pod plynem dobře drží stopu a necítil jsem téměř žádné zásahy stabilizačního systému. To platilo o jízdě na suchu po kvalitní silnici. Na hrbolech jsem zaznamenal mírné odskoky a rázy do řízení.

Celkově nepatří jízdní vlastnosti k ničemu, čím by se měl Renault u Méganu Grandcoupé nějak zvlášť chlubit, ale ani by většinu potenciálních zákazníků neměly odradit od koupi.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus