ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Megane GrandCoupé
29. září 2021

Sedan odvozený od Renaultu Megane se v minulé generaci jmenoval Fluence. Díky velmi nízké ceně se v Česku jednu chvíli stal i nejprodávanějším novým dováženým autem. Novinka už se plně hlásí k řadě Megane.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Sedan odvozený od Renaultu Megane se v minulé generaci jmenoval Fluence. Díky velmi nízké ceně se v Česku jednu chvíli stal i nejprodávanějším novým dováženým autem. Novinka už se plně hlásí k řadě Megane.

Sice se stejně jako Fluence vyrábí v turecké Burse, ale na rozdíl od předchůdce není Megane GrandCoupé technicky ošizený a dostal stejné technologie jako pětidveřový Megane nebo kombík Megane Grandtour.

Určitě se budete ptát, proč píšeme o sedanu, když se tento vůz jmenuje GrandCoupé. Obliba klasických sedanů totiž v Česku uvadá, a tak se Renault rozhodl, že si u čtyřdveřové verze Meganu bude hrát na kupé. I když jde opravdu spíše o hru než realitu (a třeba na asijských trzích se model jmenuje Megane Sedan), minimálně sklon střechy nebo rozměrná panoramatická střecha kupátko opravdu připomínají.

Po prvních stovkách testovacích kilometrů na českých i zahraničních silnicích vidíme nejsilnější stránky novinky stejné jako u pětidveřové verze - tedy zajímavý design, bohatou výbavu a úspornost některých naftových motorů. K tomu se přidává velký a na poměry sedanů úhledně zpracovaný zavazadlový prostor.

Zásadní brzdou většího rozšíření auta v Česku bude podle nás fakt, že už na rozdíl od Fluence nejde o vůz velikosti Octavie za cenu Fabie, ale cenovka odpovídá velikostnímu zařazení auta. Druhým problémem je jeho čtyřdveřová karoserie sedan, která nemůže praktičností konkurovat pětidveřovým liftbackům.

Jako zákazníky pro Megane Grandcoupé vidíme páry střední a starší věkové kategorie, které nemají tendence stěhovat v autě větší předměty kvádrových tvarů.

Renault Megane Grandcoupé je na českém trhu v prodeji od podzimu 2016 a o necelých pět let později se dočkal modernizace.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

GrandCoupé navazuje na osobitý design hatchbacku i kombíku a díky zajímavé siluetě střechy je zřejmě v očích mnohých estétů překoná. Svou elegancí se zalíbil i nám.

Modernizace se na zevnějšku podepsala jen minimálně. Dalo by se říci, že šlo o drobnou retuš se zaměřením na sportovnější vzhled.

Na přídi se změnila spodní část nárazníku, kde byl kompletně přepracovaný prostor pro mlhovky. Přidané „drápy“ dodávají na agresivitě.

Zde je vůz po faceliftu.

A takhle vypadal francouzský sedan před úpravou.

Záď se nakazila dnešní módou a tam, kde bývala koncovka výfuku, je nyní jeho falešná verze s chromovanými okraji, a samozřejmě je i zrcadlově na druhé polovině nárazníku.

Interiér snese v mnoha ohledech porovnání i s Talismanem, který se ovšem momentálně nabízí jen jako kombi. Připomíná ho především přístrojová deska. Materiály jsou vesměs kvalitní a příjemné na pohled i dotek. Nutno ale uvést, že jsme zatím testovali pouze nejlépe vybavenou variantu s řadou příplatků.

Stejně jako u Meganu hatchback na sebe ne vždy zcela lícovaly některé karosářské díly. Někdy ale zřejmě šlo o úlitbu designu. Nicméně se nám během testování nestalo, aby se v interiéru ozývaly nelibé zvuky při přejíždění nerovností.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pracoviště řidiče se neliší od Meganu hatchback nebo kombi (Grandtour). Na palubě nás přivítal přístrojový štít velmi stylovou uvítací grafikou. Námi testovaný 10“ virtuální kokpit, již vypadl z…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus