ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test Renaultu Mégane Grandcoupé
14. října 2016

Sedan odvozený od Renaultu Mégane se v minulé generaci jmenoval Fluence. Díky velmi nízké ceně se v Česku jednu chvíli stal i nejprodávanějším novým dováženým autem. Novinka už se plně hlásí k řadě Mégane. Sice se stejně jako Fluence vyrábí v turecké Burse, ale na rozdíl od předchůdce není Mégane Grandcoupé technicky ošizený a dostal stejné technologie jako pětidveřový Mégane nebo kombík Mégane Grandtour.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Sedan odvozený od Renaultu Mégane se v minulé generaci jmenoval Fluence. Díky velmi nízké ceně se v Česku jednu chvíli stal i nejprodávanějším novým dováženým autem. Novinka už se plně hlásí k řadě Mégane. Sice se stejně jako Fluence vyrábí v turecké Burse, ale na rozdíl od předchůdce není Mégane Grandcoupé technicky ošizený a dostal stejné technologie jako pětidveřový Mégane nebo kombík Mégane Grandtour.

Určitě se budete ptát, proč píšu o sedanu, když se tento vůz jmenuje Grandcoupé. Obliba klasických sedanů totiž v Česku uvadá, a tak se Renault rozhodl, že si u čtyřdveřové verze Méganu bude hrát na kupé. I když jde opravdu spíše o hru než realitu (a třeba na asijských trzích se model jmenuje Mégane Sedan), minimálně sklon střechy nebo rozměrná panoramatická střecha kupátko opravdu připomínají.

Po prvních čtyřech stovkách testovacích kilometrů na polských silnicích vidím nejsilnější stránky novinky stejné jako u pětidveřové verze - tedy zajímavý design, bohatou výbavu a úspornost některých naftových motorů. K tomu se přidává velký a na poměry sedanů úhledně zpracovaný zavazadlový prostor.

Zásadní brzdou většího rozšíření auta v Česku bude podle mne fakt, že už na rozdíl od Fluence nejde o vůz velikosti Octavie za cenu Fabie, ale cenovka odpovídá velikostnímu zařazení auta. Druhým problémem je jeho čtyřdveřová karoserie sedan, která nemůže praktičností konkurovat pětidveřovým liftbackům jako jsou škodovky Octavia nebo Rapid. Z věcí souvisejících s jízdou bych přivítal samozřejmější řazení.

Jako zákazníky pro Mégane Grandcoupé bych viděl páry střední a starší věkové kategorie, které nemají tendence stěhovat v autě větší předměty kvádrovitých rozměrů.

Renault Mégane Grandcoupé je na českém trhu v prodeji od podzimu 2016.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Grandcoupé navazuje na zajímavý design hatchbacku i kombíku a díky zajímavé siluetě střechy je zřejmě v očích mnohých estétů překoná.

Opravdu líbivá mi připadala zejména verze s příplatkovou obří elektricky ovládanou panoramatickou střechou, která zároveň slouží i jako střešní okno. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Renault Mégane Grandcoupé se mi líbil i v reálném provozu. Jde o auto zajímavé a elegantní.

Interiér snese v mnoha ohledech porovnání i s manažerským Talismanem. Však ho také přístrojová deska připomíná. Materiály jsou vesměs kvalitní a příjemné na pohled i dotek. Nutno ale uvést, že jsem zatím testoval pouze vrcholně vybavené varianty s řadou příplatků.

Stejně jako u Méganu hatchback na sebe ne vždy zcela lícovaly některé karosářské díly. Někdy ale zřejmě šlo o úlitbu designu. Žádná ze dvou testovaných verzí nevydávala při přejíždění nerovností nelibé zvuky v interiéru.

reklama
Řidičova zóna
Pracoviště řidiče se neliší od Méganu hatchback nebo kombi (Grandtour). Je přehledné, kontrolní přístroje nahrazené LCD panelem (standard od třetí výbavy Intens - obyčejné základní přístroje jsm…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus