ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test čtvrté generace Renaultu Mégane
10. března 2016

Čtvrtá generace zástupce francouzské automobilky v nižší střední třídě láká zajímavým designem, bohatou výbavou a několika úspornými motory. Renault Mégane vystoupil ze stínu předchůdce, který v málokterém parametru vyčníval nad průměr.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jiří Kaloč

Čtvrtá generace zástupce francouzské automobilky v nižší střední třídě láká zajímavým designem, bohatou výbavou a několika úspornými motory. Renault Mégane vystoupil ze stínu předchůdce, který v málokterém parametru vyčníval nad průměr.

Slabiny podle nás spočívají například v řazení s delšími drahami a vůlemi nebo v absenci jakýchkoli zádržných pomůcek na menší předměty v zavazadlovém prostoru.

Nový Mégane přijel na trh začátkem roku 2016. Nebude to mít jednoduché. O VW Golf není třeba mluvit, na něj se tlačí evropské auto roku 2016 Opel Astra, v roce 2015 inovovaný Ford Focus alias Aston Martin a povedené poslední generace Peugeotu 308 či Mazdy 3. A to je tu ještě Škoda Rapid, která by pro základní varianty nového Francouze rovněž mohla být alternativou.

Zdá se však, že je Mégane na tvrdou konkurenci připraven. Svědčí o tom dlouhý vývoj, který donutil předchozí generaci, aby přesluhovala, ale u Renaultu zřejmě nechtěli nechat nic náhodě.

Zatímco předchozí Mégane oslovoval spíše zájemce o co nejlevnější auto nižší střední třídy, novinka míří o něco výše na uživatele z řad finančně lépe situovaných párů, které se teprve chystají založit rodinu nebo jim už děti naopak vyrostly. Mohl by zabodovat i u firem.

O ambicích novinky svědčí nejen ceny ale i zvolená výbava. U Renaultu v podstatě Méganu neodepřeli nic z toho, co se objevilo v prestižnějších modelech Talisman a Espace. Ve standardu nebo za příplatek najdete například nejmodernější jízdní asistenty, automobil je plný LCD displejů včetně těch dotykových, plasty jsou měkčené a další použité materiály nejen na první pohled prémiové. Mégane také trochu vyrostl a zvenku působí mnohem důstojnějším dojmem než jeho předchůdce, který dnes vedle novinky vypadá jako beztvarý ocucaný bonbon.

Díky putování za automobilovými novinkami na autosalon do Ženevy jsem strávil za volantem nového renaultu v jednom zátahu hodně času. Vlastně se Mégane stal na dva dny mým druhým domovem, a tak jsem mohl naplno vnímat klady i nedostatky interiéru, podvozku, řízení i výbavy. Kolega Ondra Běhal pak testoval dvě různé varianty dva týdny v Česku.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

S ohledem na konkurenci i vzrůstající nároky zákazníků v nižší střední třídě museli u Renaultu nový Mégane připravit opravdu důkladně. Oprašovat ohrané postupy z předchozí generace, která byla na trhu dlouhých 7 let rozhodně nebylo na místě. Vidět je už na jeho designu, kterým Megane částečně navazuje na svého předchůdce, ale zároveň vystupuje z řady, umí být líbivý ale také elegantní, jak se na správného Francouze sluší.

Od příchodu nového Clia, které v podstatě odstartovalo designovou revoluci francouzské značky, která v posledních pěti letech trochu tápala, se pod vedením šéfdesignéra Laurense Van Den Ackera rodí samé pěkné kousky. Radost pohledět jen na nový Espace a také na sedan a kombi střední třídy Talisman, který nahradil Lagunu. Právě ten je novému Méganu designově nejblíže. 

Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Pětidveřový hatchback nižší střední třídy si z něj vypůjčil přední masku, přední světla s „ledkovými hokejkami“ a stejné téma protažených LED pásků od koncových světel najdete i na zádi.

I když je na první pohled jasné, že se jedná o dalšího pokračovatele rodu, oproti svému předchůdci změnil Mégane také proporce, což má na svědomí nová modulární platforma aliance Renault-Nissan CMF C/D. Mégane má díky tomu o 47 mm a 39 mm vzadu širší rozchod kol (šířka mezi koly) a 28 mm delší rozvor neboli vzdálenost mezi přední a zadní nápravou. A protože je také o 25 mm nižší, působí na první pohled sebevědomě až důležitě.

Je pravdou, že když jsem měl nedávno k dispozici nový Talisman, byl jsem všude většinou středem pozornosti. Menší Mégane se mu sice hodně podobá, ale díky své kompaktnější velikosti je nenápadnější a zdaleka nebyl takovým magnetem a zdrojem zájmu.

Kolegu Ondřeje zarazilo, že na sebe úplně dokonale nenavazoval blatník a dveře. Jde ale zřejmě o ústupek designu, objevil to na všech méganech, které viděl.

Srovnání s manažerským Talismanem vás napadne i při pohledu do interiéru. Může za to samozřejmě přístrojová deska s úplně stejnými kontrolními přístroji a středovým panelem. Je zajímavé, že zatímco u Talismana mi strohý design středového panelu okolo vertikálně postaveného displeje vadil, zde to jako problém nevidím. Naopak, interiér bych hodnotil jako hodnotný, decentní a pečlivě zpracovaný.

Potěší nadprůměrné odhlučnění kabiny. Kolega Ondřej zkoušel auto i při rychlostech povolených jen na německých dálnicích a zaregistroval šumy kolem zrcátek, jinak ale jeho provoz zůstával relativně tichý i v extrému.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Pracoviště řidiče je přehledné, kontrolní přístroje nahrazené LCD panelem (standard od třetí výbavy Intens - obyčejné základní přístroje jsme zatím neviděli) jsou dobře čitelné, navíc si lze nasta…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus