ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Laguna
26. března 2011

Jedno z nejméně doceněných aut na českém trhu. Třetí generace Renaultu Laguna doplácí na fatální nespolehlivost své předchůdkyně. Importér se snažil stigmatu zbavit suverénně nejlepší cenovou nabídkou střední třídy spojenou s velmi bohatou standardní výbavou a útulným interiérem plným kvalitně a příjemně působících materiálů. Ani to ale Čechy neobměkčilo, a tak došlo v roce 2013 k výraznému zdražení.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jedno z nejméně doceněných aut na českém trhu. Třetí generace Renaultu Laguna doplácí na fatální nespolehlivost své předchůdkyně. Importér se snažil stigmatu zbavit suverénně nejlepší cenovou nabídkou střední třídy spojenou s velmi bohatou standardní výbavou a útulným interiérem plným kvalitně a příjemně působících materiálů. Ani to ale Čechy neobměkčilo, a tak došlo v roce 2013 k výraznému zdražení.

Mezi zápory řadím přes zlepšení při modernizaci koncem roku 2010 mírně vyšší spotřebu dvoulitrových naftových motorů. Také podélná prostornost, výška ve druhé řadě a hlavně objem kufru také patří mezi konkurenty k podprůměru.

Laguna by neměla uniknout pozornosti manažerů, kteří vyhledávají komfortní cestování.

Vůz ale dobře poslouží i rodinám. Karoserie liftback s výklopnými dveřmi je k nim rozhodně přátelštější než běžnější sedany s úzkým vstupem do kufru skrz odklopené víko.

Aktuální generace Renaultu Laguna přijela na český trh koncem roku 2007, koncem roku 2010 prodělala drobnou modernizaci, která je v testu zohledněná, a v modelovém roce 2013 došlo k mírnému faceliftu, který můžete vidět na fotce z předoboku hned pod kapitolou Design, auto jsme po těchto změnách zatím nezkoušeli.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Laguna se mi líbí víc uvnitř než zvenčí.

Její karoserie rozhodně nepostrádá originalitu, ale mezi ostatními auty vyznívá trochu obyčejně. Navíc když parkuje vedle důstojně se tvářících soků ze střední třídy jako jsou třeba Citroën 5, Ford Mondeo nebo Škoda Superb, tak mi připadá jako jejich mladší ségra. Možná i proto není manažery tolik vyhledávaná.

Asi by se to obrátilo, kdyby byl nejdřív vidět interiér. Ten je totiž opravdu vymazlený. Testoval jsem sice zatím prostřední a čtvrtou nejvyšší z pěti výbav, ale z pohledu do ceníku je patrné, že ani základní provedení nebudou žádné chudobky.

Kvalita plastů a dalších materiálů příjemných na pohled i omak mi připadala výrazně nadprůměrná i na poměry střední třídy.

Mezery v dílenském zpracování jsem našel dvě.

Jednu doslova. Spára oddělující schránku před spolujezdcem od zbytku palubní desky mi připadala opravdu zbytečně široká. Také její zavírání není tak tlumené jako třeba zabouchnutí dveří.

Druhou obrazně. U všech testovaných aut se na hrbolatém povrchu odněkud z palubní desky ozývalo povrzávání a popraskávání.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Připadal jsem si jako v útulném kokpitu. Příjemně obklopený bočnicemi sedadla, masivní přístrojovou deskou i rozměrným středovým panelem jsem zažíval po nasednutí do auta podobné pocity jako za vola…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus