ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Koleos
4. července 2017

Všichni teď chtějí prodávat SUV a výjimkou nejsou ani francouzské automobilky, které z historického hlediska měly s touto kategorií značné problémy. Ale časy se mění, na SUV přezbrojuje své portfolio Peugeot a poměrně ucelenou řadu různě velkých SUV nyní nabízí i Renault, i když v minulosti v této kategorii příliš úspěšný nebyl.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jiří KaločJiří Kaloč

Všichni teď chtějí prodávat SUV a výjimkou nejsou ani francouzské automobilky, které z historického hlediska měly s touto kategorií značné problémy. Ale časy se mění, na SUV přezbrojuje své portfolio Peugeot a poměrně ucelenou řadu různě velkých SUV nyní nabízí i Renault, i když v minulosti v této kategorii příliš úspěšný nebyl.

Posledním přírůstkem do rodiny SUV je druhá generace modelu Koleos. Na začátek je třeba poznamenat, že nové francouzské SUV není vlastně vůbec francouzské. Techniku z velké části přebírá od Nissanu X-Trail (podvozek má stejný rozvor), vyrábí se v továrně Samsungu v korejském Busanu a designem se shoduje se svým asijským protějškem Samsung QM6. To byl i případ jeho předchůdce, který se jmenoval QM5 a podobným způsobem tato globální spolupráce aliance Renault-Nissan funguje i v případě sedanu a kombi Talisman.

Nový Renault rozšiřuje nabídku SUV této francouzské značky na tři (Captur a Kadjar) směrem nahoru do střední třídy. Zde by chtěl oslovit hlavně majetnější zájemce a nabídnout alternativu ke své vlajkové lodi Espace. S předchozí generací Koleosu se mu to moc nepovedlo, novinka však působí sebevědomě a hlavně vypadá mnohem lépe.

Renault nabízí nový Koleos v celkem třech výbavách (Zen, Intens a Initiale Paris) a se třemi pohonnými ústrojími, které ve všech případech potřebují ke svému provozu motorovou naftu. Základem nabídky je "šestnáctistovka" dCi o výkonu 96 kW, jejíž největší točivý moment jde prostřednictvím ručně řazené šestistuňové převodovky na přední kola. Další dvě verze pohání dvoulitr dCi o výkonu 128 kW. V prvním případě s manuálem a ve druhém se samočinnou převodovkou CVT jde točivý moment na všechna čtyři kola.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Novinka se oproti svému předchůdci posunuje o něco výše. Důvodem zvětšení rozměrů je existence modelové řady Kadjar, která vychází z modelu Nissan Qashqai a řadí se do horní poloviny segmentu kompaktních SUV. Oproti svému předchůdci tak nový Koleos narostl do délky o 15,3 cm, i když rozvor se zvětšil jen o 1,5 cm. Na výšku se dokonce zmenšil o 1,7 cm a na šířku o 2,2 cm.

Asijský původ na novém Koleosu na rozdíl od jeho předchůdce není na první pohled vůbec znát. Jestliže předchůdci byl vyčítán nezajímavý design, novinka působí sebevědomě i atraktivně zároveň. Na první pohled je vidět, že vývoj probíhal společně s modelem Talisman a určitě se něm podílelo designové centrum ve Francii.

Charakteristickým prvkem nových renaultů je výrazná přední maska s poměrně rozměrným logem a diodové světlomety pro denní svícení ve tvaru písmene C, které zasahují až do dolní části nárazníku k mlhovým světlometům. Od druhého stupně výbavy Intens jsou ve standardní výbavě kompletně diodové světlomety LED Pure Vision.

Vzadu pak najdete horizontálně řešená světla, které se červenou linkou z diod jakoby spojují u centrálně umístěného loga.

I zde je jasná shoda s modelem Talisman. Dalo by se říci, že Koleos je v podstatě takový zvýšený a trochu nafouklý Talisman Grandtour.

Zajímavým prvkem jsou designové falešné koncovky výfuků, které zřejmě mají navodit dojem, že pod přední kapotou je něco mnohem většího než dvoulitrový turbodiesel.

Také interiér Koleosu je na první pohled typický Renault. Základní verzi s horizontálně umístěným středovým displejem jsem zatím neviděl, obě vyšší výbavy (Intens a Initiale Paris) pak mají 8,7palcový LCD displej umístěný na výšku stejně jako současná generace modelů Mégane, Scénic a Espace nebo Talisman.

Podobné jsou i kontrolní přístroje, které kombinují LCD displej s klasickými analogovými ukazateli.

Jinak vypadá útulný interiér nového Koleosu luxusně zvláště ve výbavě Initiale Paris. Plasty na přístrojovém panelu jsou měkčené, ergonomie dobrá a v automobilu jsem se cítil velmi příjemně. Ovšem ve srovnání s pravým francouzským renaultem, kterým je třeba Espace, působí Koleos méně hodnotně.

Pár drobných nedostatků by se našlo i v kvalitě zpracování. Renault samozřejmě nepatří mezi prémiové značky a je třeba s některými nepříjemnými zvuky nebo nedokonalým lícováním počítat. Nedostatky poznáte hlavně při jízdě. Různé zvuky se ozývají z některých míst při přejíždění příčných nerovností, hlučnější je také podvozek a další nepříjemné zvuky připomínající trochu meluzínu vznikají při nedokonalém obtékání karoserie vzduchem při vyšších rychlostech.

 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem Koleosu se sedí vyvýšeně jako v každém správném SUV. Řidič má dobrý přehled o dění okolo díky rozměrným oknům do všech stran, horší výhled při couvání nahrazuje kamera, která je k dispoz…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus