ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Renaultu Kadjar
14. dubna 2019

Univerzální auto do města i do přírody, pro rodiny i aktivní páry a jednotlivce obou pohlaví - to je nový Renault Kadjar.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Interiér Renaultu Kadjar nabízí to, co každý očekává od SUV. Tedy sezení vysoko nad silnicí. I v nejnižší poloze jsem viděl na kapotu.

Výhled z auta přesto není ideální. Nepotěší velká neprůhledná plocha vytvořená z A sloupku, zrcátka a jeho držáku. Kvůli svalnatosti auta se zejména ženy nemusí cítit dobře při manévrování v úzkých prostorech nákupního centra.

Směrem dozadu Kadjar stejně jako většina vozů SUV připomíná spíš tank.

Parkovací senzory patří po faceliftu ke standardu už od základní výbavy.

Za příplatek lze mít i pohled na vůz z ptačí perspektivy nebo kameru.

Připlatit si můžete i za asistenta, který sám vyhledá parkovací místo a zaparkuje do něj. Řidič může pustit ruce z volantu a pouze volí směr jízdy vpřed nebo vzad a kontroluje okolí.

Ve většině případů asistent fungoval spolehlivě. Potěší, že dokáže vyhledávat místa hned ve třech typech parkovacího stání - tedy nejen u podélného a příčného, ale také šikmého. Dokáže pomoci i s vyjetím z řady.

Poloha za volantem není ideální pro ty, kdo rádi řídí blízko u přístrojové desky.

Dostal jsem se koleny do kontaktu s masivní výplní dveří i širokým středovým sloupkem a jeho tvrdá plastová hrana mě zejména v kraťasech nepříjemně ryla do nohy. Lze to řešit odtažením sedadla i volantu dál od palubky.

Po modernizaci jsem zkoušel jediný typ sedadel - příplatková kožená. V létě bych z nich nebyl nadšený, protože nejsou perforovaná ani ventilovaná. Už v těch před modernizací jsem se v létě hodně potil. Tvarem, tvrdostí a velikostí mi ale vyhovovala a to i na dlouhých cestách.

Obsahovala i elektrické nastavování, nově po faceliftu také možnost manuálního prodloužení sedáku.

Tlačítka příplatkového vyhřívání sedadel se nacházejí na středovém panelu.

Základní provedení sedadel je látkové, ve výbavě Intens v kombinaci s koženkou.

Volant Kadjaru se Renaultu povedl. Zvlášť v testované nejvyšší výbavě Intens, kdy je potažený jemnou kůží Nappa. Běžnou kůži najdete u nižších verzí včetně základního.

Volant Kadjaru Intens se parádně držel i díky akurátnímu tvarování v místech úchopu.

Velkými tlačítky se z něj dá ovládat řada funkcí - například palubní počítač, telefon připojený přes bluetooth handsfree a částečně i tempomat a omezovač rychlosti (vše standard!).

U tempomatu a omezovače si ale Renault neodpustil svou těžko pochopitelnou specialitu, kdy se přepínání mezi těmito funkcemi odehrává jinde - v případě Kadjaru na středovém tunelu mezi řidičem a spolujezdcem u tlačítka elektronické parkovací brzdy (standard).

Za volantem každého Kadjaru se nacházejí digitální přístroje, které oživí až zmáčknutí startovacího tlačítka.

Pak si řidič(ka) může vybrat ze čtyř různých motivů, které navíc lze lemovat několika druhy barev. Zkrátka můžete si vybrat vzhled přístrojů, který vám vyhovuje. Tlačítkem na volantu tam lze navíc měnit některé další prvky. V roce 2015 to byla pecka, čtyři roky poté už nic speciálního.

Od druhé výbavy Edition nechybí ani systém rozpoznávání a zobrazování dopravních značek týkajících se povolené rychlosti.

Když už jsme u těch asistentů, tak Kadjar disponuje například také varováním před auty v mrtvém úhlu (za příplatek). Tahle užitečná informace je zobrazována jak nepříliš výraznou diodou v zrcátku tak duněním z reproduktorů, což chválím.

Od druhé výbavy patří ke standardu i sledování vyjetí z jízdního pruhu, které mě ale štvalo, protože považovalo za pruhy i spáry na vyspravovaných okreskách bez namalovaných pruhů, nebo automatické přepínání dálkových světel. Naopak anachronismus představuje asistent varování před čelním nárazem pouze za příplatek.

Rádio se u kadjaru ovládá stejně jako u většiny renaultů pomocí modulu za volantem, což mi vyhovuje.

Středovému panelu dominuje od druhé výbavy Edition sedmipalcový dotekový displej multimediálního a navigačního systému R-Link 2. Po faceliftu je do něj spolu s automatickou dvouzónovou klimatizací (také standard od Edition) mnohem elegantněji zakomponován.

Teoreticky se měla zlepšit i rychlost jeho odezvy, ale pořád se mi dost často stávalo, že se po klepnutí prstu na ikonku nic nestalo, nebo se objevilo typické kolečko z Windows symbolizující čekání.

K dispozici je tady spousta funkcí pomáhajících například s úspornou jízdou.

Navigace patří ke standardu také od druhé výbavy Edition a fungovala bez problémů.

Chválím hned dvě USB přípojky, které jsou po ruce mimo jiné na dobíjení chytrých mobilů.

Spokojený jsem byl s množstvím, velikostí i provedením odkládacích prostor.

Například pod loketní opěrkou (standard) se nachází buď relativně malý prostůrek s parádně pogumovaným dnem, nebo opravdu objemný kontejner.

Masivní madla okolo spolujezdce se ukázala jako velmi praktický doplněk při razantní jízdě v terénu.

Příplatková prosklená střecha vypadá efektně a neměl jsem pocit, že by se negativně projevovala na jízdních vlastnostech Kadjaru.

Pro odemykání nebo nastartování auta stačí mít u sebe kartu, s jejímž designem si u Renaultu vyhráli.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Renault Kadjar se v rámci faceliftu natáhl o čtyři centimetry a s délkou karoserie 4,49 m patří mezi největší zástupce SUV nižší střední třídy.

Uvnitř jsme naměřili v porovnání s konkurenty běžné místo na nohy, díky němuž si za sebe pohodlně sednou i dva cestující s výškou kolem 185 cm. O něco horší je to s prostorem nad hlavou na zadních sedadlech, kde už by podobně vysoký člověk při napřímení drhnul hlavou o strop. Testovali jsme ale verzi s panoramatickou střechou, která tento parametr většinou zhoršuje.

Šířkou v loktech na předních sedadlech patří Renault Kadjar k premiantům segmentu. Totéž platí o druhé řadě sedadel, takže je slušná šance využít ho i pro pětičlenné rodiny. Když jsme ale dali na krajní sedadla dětské sedačky, třetí by se už doprostřed nevešla a muselo by mezi nimi sedět buď hodně hubené starší dítě, nebo třeba vychrtlá babička. Výška hlavové opěrky na prostředním místě vzadu navíc vyhoví pouze hodně malým osobám. Mě s výškou 174 cm ryla do týla.

Renault Kadjar je tedy spíše čtyřmístné než pětimístné auto. Už proto, že prostřední místo navíc není kvůli vyvýšení a tvrdosti vůbec pohodlné. Výrazně lepší je to na krajích, kde se komfort sezení blíží předním sedadlům.

Objemem kufru se nový Renault Kadjar řadí mezi nejlepší auta segmentu. Výrobce udává 472 l v základním provedení. Naše měření potvrdila, že zavazadlový prostor nového SUV patří ve všech směrech k nejrozměrnějším, potěší zejména jeho šířka v nejužším místě.

Kufr je standardně vybavený mezipodlahou složenou ze dvou kusů, která sice snižuje hloubku o 10 cm, ale vyrovnává schod vzniklý po sklopení zadních sedadel a její části kufr dělí na menší kousky, takže po něm zavazadla necestují.

Asymetricky dělená opěradla zadních sedadel se sklápějí přímo na pevné sedáky a beze schodu navazují na vyšší polohu podlahy kufru.

Sklápění lze provádět i přímo z kufru klikami v jeho bocích.

Byl jsem příjemně překvapený přepravními možnostmi Kadjaru. Dovnitř se mi vešla při obsazení čtyřmi lidmi třeba tři rozebraná horská kola.

Sklopné sedadlo spolujezdce (standard od druhé výbavy Edition) umožňuje přepravu opravdu dlouhých předmětů. Dostai jsme do Kadjaru třeba surfové prkno.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
K prvním zásadním změnám v motorové paletě Renaultu Kadjar došlo už před faceliftem. Benzinové turbomotory 1.2 TCe/96 kW a 1.2 TCe/ 120 kW vystřídala nová pohonná jednotka 1.3 TCe s výkony 103 a 120…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus