ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Kadjar
13. července 2015

Univerzální auto do města i do přírody, pro rodiny i aktivní páry a jednotlivce obou pohlaví - to je nový Renault Kadjar.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Univerzální auto do města i do přírody, pro rodiny i aktivní páry a jednotlivce obou pohlaví - to je nový Renault Kadjar.

Renault byl poslední velkou značkou, které chyběl model v čím dál populárnější kategorii SUV nižší střední třídy a nový Kadjar to napravuje.

Znalci kompaktních poloterénních vozů označovaných také jako crossovery (kříženci různých typů aut) namítnou, že se v Česku nepříliš úspěšně prodával Koleos, což byl ale o něco větší vůz, navíc vyráběný v Koreji v továrně značky Samsung. Kadjar se montuje ve španělské Palencii.

Pokud vám Kadjar připomíná Nissan Qashqai, máte dobrý postřeh. Díky alianční spolupráci Nissan-Renault sdílejí obě auta spoustu technických řešení. Společné mají i velmi cizokrajně znějící jméno.

Renault Kadjar se nabízí s pohonem přední nápravy i všech kol. Jeho největší předností v porovnání s konkurenty bude podle mne design ve stylu nového Clia, který z menšího Renaultu Captur udělal nejprodávanější malé SUV v Evropě. Potěší také úspornost motorů nebo zavazadlový prostor. Testovaná verze s pohonem všech kol prokázala na SUV velmi dobré terénní schopnosti.

Zároveň mě u testované varianty 1.6 dCi 4x4 vadil silný turboefekt, tedy zátah motoru, který přichází ve středních otáčkách po mrtvé zóně v těch nejnižších. Kvůli němu není lehké dosáhnout plynulé jízdy a  byl jsem nucen k častému řazení. Provedení s devatenáctipalcovými koly na rozbitých silnicích a cestách nabídlo jen podprůměrný komfort.

Renault Kadjar se v Česku prodává od června 2015.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Stejně jako menší Captur vypadá i Kadjar jako nafouknuté Clio. Kombinace roztomilosti a usmívající se přídě s robustností a sportovností přitahuje zejména ženy.

Testovali jsme vozy v nejvyšší výbavě Bose s parádními devatenáctipalcovými litými koly nebo LED světlomety. Základní verze Life na ocelových šestnáctkách asi bude mít o něco menší "wow efekt". Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Také uvnitř jsme dostali k dispozici vyšperkované verze se spoustou kůže a chromovaných doplňků. Interiér vypadá kvalitně a moderně. Díky standardně montovaným digitálním přístrojům by to mělo, byť v menší míře platit i u levnějších provedení.

Dojem kvality trochu sráželo vrzání a praskání některých dílů, o které jsem se opřel. Už přibližně od 100 km/h se chvěla zpěná zrcátka, při 130 km/h to bylo hodně zřetelné. Také odhlučnění kabiny od obtékajícího vzduchu by na autostrádě mohlo být o něco lepší.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Interiér Renaultu Kadjar nabízí to, co každý očekává od SUV. Tedy sezení vysoko nad silnicí. I v nejnižší poloze jsem viděl na kapotu. Výhled z auta přesto není ideální. Nepotěší velká neprůhledn…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus