ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Renaultu Kadjar
14. dubna 2019

Univerzální auto do města i do přírody, pro rodiny i aktivní páry a jednotlivce obou pohlaví - to je nový Renault Kadjar.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Univerzální auto do města i do přírody, pro rodiny i aktivní páry a jednotlivce obou pohlaví - to je nový Renault Kadjar.

Renault byl poslední velkou značkou, které chyběl model v čím dál populárnější kategorii SUV nižší střední třídy a nový Kadjar to napravil.

Znalci kompaktních poloterénních vozů označovaných také jako crossovery (kříženci různých typů aut) namítnou, že se v Česku nepříliš úspěšně prodával Koleos, což byl ale o něco větší vůz, navíc vyráběný v Koreji v továrně značky Samsung. Kadjar se montuje ve španělské Palencii.

Pokud vám Kadjar připomíná Nissan Qashqai, máte dobrý postřeh. Díky alianční spolupráci Nissan-Renault sdílejí obě auta spoustu technických řešení. Společné mají i velmi cizokrajně znějící jméno.

Renault Kadjar se nabízí s pohonem přední nápravy i všech kol. Jeho největší předností v porovnání s konkurenty je podle mne i po modernizaci koncem roku 2018 design. Potěší také zavazadlový prostor.

Jako největší problém vidím na vůz značky Renault relativně vysokou cenu, zvláště tu startovací, což ale nahrazuje bohatá standardní výbava. Podprůměrné je odhlučnění kabiny.

Většinou vlastností se Renault Kadjar řadí při porovnání s ostatními rodinnými SUV k průměru. Příliš nevyčnívá v dobrém ani ve zlém.

Renault Kadjar se v Česku prodává od června 2015. Koncem roku 2018 prošel faceliftem.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kadjar se hodně podobá úspěšnému baby SUV Captur. Kombinace roztomilosti a usmívající se přídě s robustností a sportovností se podle mne líbila hlavně ženám.

To ale facelift koncem roku 2018 trochu posunul. Zejména změny tvaru mlhových světlometů z roztomilých kulatých na obdélníkovité dodala Kadjaru na serióznosti a trochu ubrala na líbivosti. Jestli se modernizace povedla, nebo ne, posuďte sami z obrázků přídě. Červené auto je před faceliftem, tmavě zelené po něm.

Testovali jsme vozy v nejvyšší výbavě Intens s parádními osmnáctipalcovými litými koly (standard této verze) nebo LED světlomety (za příplatek). Základní verze už nemá na rozdíl od provedení před faceliftem ocelové šestnáctky, ale lité sedmnáctky, takže rozdíl mezi nimi nebude tak velký. I nejlevnější provedení by mělo vypadat důstojně. Maximální možný rozměr zůstávají příplatkové devatenáctky.

Také uvnitř jsme dostali k dispozici vyšperkovanou verzi se spoustou kůže a chromovaných doplňků. Interiér vypadá kvalitně a díky modernizaci stále celkem moderně. Díky standardně montovaným digitálním přístrojům by to mělo, byť v menší míře, platit i u levnějších provedení.

Dojem kvality trochu sráželo vrzání a praskání některých dílů, o které jsem se opřel. Na rozdíl od testů verze před modernizací se ale už nechvěla zpětná zrcátka. Odhlučnění kabiny od obtékajícího vzduchu zůstalo zejména na autostrádě v rámci SUV nižší střední třídy podprůměrné.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Interiér Renaultu Kadjar nabízí to, co každý očekává od SUV. Tedy sezení vysoko nad silnicí. I v nejnižší poloze jsem viděl na kapotu. Výhled z auta přesto není ideální. Nepotěší velká neprůhledn…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus