ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Renaultu Grand Scénic
22. září 2016

Jak přežít útok poloterénních aut kategorie SUV, která teď chce vyrábět skoro každý? Výrazně zvětšit kola! Takový je recept čtvrté generace Renaultu Scénic, u níž nejdříve přivážíme test prodloužené verze Grand. Kratší variantu vedeme jako samostatný model.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jak přežít útok poloterénních aut kategorie SUV, která teď chce vyrábět skoro každý? Výrazně zvětšit kola! Takový je recept čtvrté generace Renaultu Scénic, u níž nejdříve přivážíme test prodloužené verze Grand. Kratší variantu vedeme jako samostatný model.

Stejně jako u předchůdce řadím i nový Renault Grand Scénic s přimhouřenýma očima mezi kompaktní MPV. A to i přesto, že jeho délka přesahuje 4,6 m, takže je velký jako manažerská auta.

Renault Grand Scénic bude i nadále rodinnou volbou. Vzhledem ke změnám, které se u něj odehrály, ale předpokládám, že se o něj budou více zajímat i páry, naopak větší stěhovavé rodiny se spíše poohlédnou po osobních verzích dodávek, větším Espacu nebo u konkurence.

Změna koncepce interiéru, z něhož už se nedají vyjímat sedadla druhé řady, která navíc už nejsou samostatná a nemají polohovatelný sklon opěradel, totiž může odradit zájemce o ta nejvariabilnější a nejprostornější auta.

Všechny změny v interiéru ale nejsou k horšímu. Určitě se najde skupina zákazníků a řekl bych že hlavně zákaznic, kterým bude vyhovovat nový systém zajížění sedadel do pohlahy, který navíc u lepších výbav funguje na stisknutí tlačítka.

Zůstává možnost až sedmi míst. Sedmimístná varianta se od pětimístné liší mimo jiné i menším kufrem.

Celkově se dá napsat, že design a styl u čtvrté generace dostali přednost na úkor dřívějšího maximalismu v oblastech prostornosti a variability.

Největší konkurenční výhodou nového Renaultu Grand Scénic bude podle mě design, auto se mi líbí jak zvenčí tak uvnitř. Potěší také úspornost naftové patnáctistovky.

Nový Renault Scénic se na českém trhu se na českém trhu začal prodávat v lednu roku 2017. Vyrábí se ve stejné továrně jako větší model Espace, tedy ve francouzském Douai. 

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Rychlovlak nebo sportovní kupé - to jsou slova, která mě napadala, když jsem uprostřed francouzských vinic pod sluncem na azurové obloze rozjímal o křivkách nového Renaultu Grand Scénic.

Od zaoblené krabice v prvních generacích ušli designéři pořádný kus cesty. Přední část vozu navazuje na ostatní nové modely Renault z poslední doby - od malého Clia přes kompaktní Mégane, SUV Captur a Kadjar až po manažerský Talisman nebo velký rodinný koráb Espace. Renault díky nové vizuální identitě výrazně navyšuje počet prodaných aut v Evropě, takže se není čemu divit.

Velkou práci samozřejmě odvádějí gigantická dvacetipalcová kola vyplňující podběhy, která jsou standardem všech verzí Renaultu Grand Scénic a to výhradně v litém provedení. Kola dělají auto, to tady opravdu platí. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Renault na kola navíc za příplatek nabízí tři typy ozdobných prvků pro individualizaci přišroubovaných k ráfkům a slibuje, že jejich nabídku bude rozšiřovat.

Na rozdíl od minulé generace mi design prodloužené verze Scénicu nepřipadá těžkopádný ani směšně špagetovitý. Dynamické linie připomínající kupé dělají Granda vzhledově nečekaně kompaktního.

Design přístrojové desky se výrazně inspiroval výše jmenovanými modely, zejména Méganem, Kadjarem a Espacem. Je moderní, u testované verze díky potažení kůži působí luxusně, ale zároveň mi připadal snad až příliš hromotlucký. Hloubka přístrojové desky mi totiž připadala neskutečně masivní a osobně bych jí několik centimetrů ubral ve prospěch prostoru pro cestující nebo zavazadla.

Testované auto napěchované všechny možnými prvky výbavy včetně příplatkových bylo trochu náchylné na pazvuky, které se při přejezdu nerovností ozvývaly z různých míst, další rezonování vytvářely některé otáčky naftového motoru. To u skoro nového auta nebyla dobrá zpráva, běžně vybavené verze by ale na tento nešvar měly být méně náchylné.

Odhlučnění Renaultu Grand Scénic bych hodnotil v rámci kompaktních MPV jako průměrné. Téměř nebyl slyšet hluk naftového motoru, ale docela výrazně jsem vnímal obtékání vzduchu kolem zrcátek a valivý hluk od pneumatik. 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na jednu stranu vzdušná a na druhou trochu stísněná. Velkorysý rozměr čelního skla a u testovaného kusu i veliká panoramatická střecha vytváří v okolí řidiče vzdušné zámky. Na druhou stranu mas…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus